Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نحوه صعود آسیایی‌ها به جام جهانی

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر توپ جام جهانی
توپ جام جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نحوه‌‌ی صعود تیم‌های آسیایی به مسابقات جام جهانی 2022 قطر توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک،  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در جلسه ای مشترک با فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) برنامه از سرگیری مسابقات مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر را اعلام کرد. این مسابقات و همچنین لیگ های داخلی کشور های آسیا بعد از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چند جلسه تصمیم گرفت که این مسابقات را در اواخر سنبله و اوایل میزان پیگیری شود.

تیم های حاضر در این مرحله در قالب 8 گروه پنج تیمی به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه خواهند داد. 34 تیم برتر آسیا (رتبه‌های 1 تا 34 در رتبه‌بندی AFC بر اساس رتبه‌بندی فیفا) به همراه 8 تیم راه‌ یافته از مرحله اول مقدماتی در این مرحله حضور خواهند داشت. هشت تیم اول هر گروه به همراه 4 تیم برتر از تیم‌های دوم هر گروه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

همچنین مسابقات این مرحله قسمتی از مقدماتی جام ملت‌ های آسیا 2023 نیز به‌ شمار می‌ آید. در صورتیکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی، در پایان این مرحله به عنوان تیم اول گروه خود یا به عنوان یکی از چهار تیم برتر تیم‌های دوم قرار گیرد، پنجمین تیم برتر دوم جایش را در مرحلهٔ بعدی خواهد گرفت. 14 تیم حذف شده از این مرحله به مرحله سوم مقدماتی جام ملتهای آسیا 2023 راه خواهند یافت.

در این گزارش قصد داریم به تحلیل وضعیت تیم‌های هم‌گروه تیم ملی فوتبال کشور مان در مسیر رهیابی به جام جهانی 2022 قطر بپردازیم. از راه دشوار افغانستان برای صعود به جام ملت‌ها تا نبرد آسان قطر برای صعود مستقیم به مرحله‌ی بعدی مقدماتی جام جهانی.

گروه E؛ کار راحت قطر و عمان
قطر صدرنشین بلا منازع این گروه است و عمان نیز با کسب چهار برد و یک باخت با 12 امتیاز پشت تیم قطر قرار گرفته است. در صورتیکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی، در پایان این مرحله به عنوان تیم اول گروه خود یا به عنوان یکی از چهار تیم برتر تیم‌های دوم قرار گیرد پنجمین تیم برتر دوم جایش را در مرحلهٔ بعدی خواهد گرفت. از مهمترین بازی های این گروه می توان به بازی و قطر اشاره کرد. تیم ملی افغانستان نیز برای کسب جایگاه دوم و یا سوم برای صعود به مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا خواهد جنگید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала