Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هم‌دردی با جورج فلوید در المپیک؛ ممنوع!

© Sputnik / Zhao WenhaoПрезидент Международного олимпийского комитета Томас Бах на презентации талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине
Президент Международного олимпийского комитета Томас Бах на презентации талисманов Олимпиады и Паралимпиады 2022 в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد هرگونه شعار سیاسی و همدردی با جورج فلوید در المپیک ممنوع است و خاطیان با محرومیت روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی میل، کمیته بین المللی المپیک (IOC) تأیید کرده است که ورزشکاران به دنبال مرگ جورج فلوید حق اعتراض به این موضوع را در بازیهای المپیک ندارند و با خاطیان برخورد خواهد شد. این در حالی است که در روزهای اخیر ورزشکاران زیادی به ابراز همدردی با نژادپرستی و مرگ جرج فلوید پرداخته بودند که با واکنش مثبت فیفا نیز روبرو شد.

در قانون 50 منشور المپیک آمده است: "هر نوع اعتراضات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هر مکان، ورزشگاه یا مناطق دیگر المپیک مجاز نیست."

ورزش‌کارانی که این قانون را نقض می‌کنند به صورت موردی پرونده آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.  کمیته بین‌المللی المپیک در جنوری دستورالعمل‌هایی را صادر کرد که در آن اعتراضات شامل زانو زدن و حرکات دیگر را ممنوع اعلام کرده است.

مسئولان کمیته بین المللی المپیک به تلگراف اعلام کردند این مصوبه همچنان پابرجا است و هیچ تغییری نکرده است. 

در حالی که اعتراضات ورزش‌کاران در المپیک بسیار نادر است، در بازیهای 1968 مکسیکوسیتی ، تونی اسمیت و جان کارلوس دونده های ایالات متحده در اعتراض به نابرابری نژادی مشت های گره کرده خود را بالا بردند.

در ریو 2016 ، فاییزا لیلز، دونده ماراتُن اتیوپی، بازوهای خود را بالا برده و هنگام عبور از خط پایان، مچ دستان خود را عبور داد تا به اعتراضات قبیله اورومو در مورد برنامه های دولت برای توزیع مجدد اراضی کشاورزی اشاره کرده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала