Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گواردیولا: راشفورد و استرلینگ دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کنند

© REUTERS / Phil Noble Реация Хосепа Гвардиола на матче "Манчестер Сити" – "Манчестер Юнайтед"
Реация Хосепа Гвардиола на матче Манчестер Сити – Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پپ گواردیولا سرمربی من سیتی، اقدام به تحسین ماركوس راشفورد و رحیم استرلینگ كرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی می گوید ماركوس راشفورد و رحیم استرلینگ از جایگاه خود استفاده كرده اند تا دنیا به جای بهتری تبدیل شود.

گواردیولا در مورد این دو نفر صحبت کرد و آنها را به عنوان مثالهای اصلی ذکر کرد که چرا باید فوتبالیست ها احساس قدرت کنند تا بتوانند صحبت کنند.

راشفورد رهبری جمع‌آوری وعده های غذایی رایگان و استرلینگ دادخواهی علیه نژادپرستی کرده اند.

راشفورد مهاجم منچستر یونایتد، یک کارزار موفقیت آمیز برای مجبور کردن گردش مالی از سوی دولت انگلستان برای تهیه وعده های غذایی رایگان به کودکان آسیب پذیر در ایام تعطیلات مکتب انجام داد، با این که همه گیری کرونا ویروس بسیاری از خانواده ها را در وضعیت بدی قرار داده است.

استرلینگ ستاره هم‌تیمی راشفورد در تیم ملی انگلستان در مورد نژاد پرستی صحبت کرده است که پس از مرگ شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس جورج فلوید، در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

"من این نوع حرکات را تحسین می کنم، زیرا آنها این کار را برای همه ما انجام می دهند."

گواردیولا خطاب به انتقاد طرفداران از پاسخ "چسپیدن به فوتبال" وقتی بازیکنان تصمیم به موضع گیری می گیرند، گفت: "شاید این افراد احمق اعتقاد ندارند شما انسان هم هستید. ما می توانیم مثل یک نرس یک عقیده داشته باشیم. داکتر یا حتی یک سیاستمدار"

"ما انسان هستیم و چرا نباید اعتقاد داشته باشیم كه وقتی اعتقاد دارید می توانید جامعه بهتری بسازید، وقتی مشهور هستید؟

"آنچه رحیم استرلینگ بارها و بارها انجام داده است، بازیکنان باشگاه ما، ماركوس رشفورد یا هر كس، مطمئناً آنها برای ایجاد جامعه بهتر باید از این جایگاه استفاده كنند.

"آنها نیازی به پول بیشتری ندارند، خوشبختانه همین‌قدر برای آنها کافی است، بنابراین آنها این کار را می کنند تا به مکانی بهتر برای زندگی، برای خانواده های‌شان، برای بچه های ما، برای نسل های بعدی برسند.

" به همین دلیل است که وقتی مردم می گویند کافی نیست، البته این طور نیست بلکه اجازه دهید از اینجا شروع کنیم. من این نوع حرکات را بسیار تحسین می کنم زیرا آنها این کار را برای همه ما انجام می دهند."

سیتی امشب رقابت های لیگ برتر را از سر می‌گیرد، تیم گواردیولا بعد از غیبت سه ماهه با دیدار آرسنال برخواهد گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала