Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کورتوا یک قدم تا تاریخ سازی

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League
تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید یک بار دیگر دروازه اش را بسته نگه داشت تا به ثبت چندین رکورد نزدیک تر شود و همچین به دریافت جایزه زامورا نزدیک تر شود.

به گزارش اسپوتنیک، ، تیبو کورتوا با کلین شیت در دیدار مقابل آلاوز، برای هجدهمین بار در این فصل لالیگا کلین شیت کرد. فقط پاکو بویو دروازه بان رئال مادرید بین سال های 1986 تا 1997 عملکرد بهتری از خود به جای گذاشته است. بویو در فصل 1986/87 با 19 کلین شیت و در فصل 1987/88 با 18 کلین شیت رکورددار کلین شیت در یک فصل لالیگا در تاریخ رئال مادرید است.

تیبو کورتوا در 32 حضورش در فصل جاری لالیگا، 18 بار کلین شیت کرده و فقط 18 گل دریافت کرده است. او همچنین در پنج دیدار اخیرش کلین شیت کرده است. کورتوا بیشتر از هر دروازه بان دیگری در پنج لیگ معتبر اروپایی موفق به ثبت کلین شیت در فصل جاری لیگ بوده است. کورتوا همچنین موفق شده 19 شوت از 20 شوت اخیری که به سمت دروازه اش شده را مهار کند.

تیبو کورتوا اکنون به مدت 462 دقیقه است که در لالیگا گلی دریافت نکرده است و فقط 118 دقیقه با شکستن رکورد خودش فاصله دارد. بهترین رکورد کورتوا از لحاظ بسته نگه داشتن دروازه در لالیگا به فصل 2011/12 بر می گردد که در ترکیب اتلتیکو مادرید 579 دقیقه دروازه اش را بسته نگه داشت. رکورد ایکر کاسیاس در لالیگا، 574 دقیقه کلین شیت در فصل 2007/08 است.

تیبو کورتوا با دو کلین شیت دیگر می تواند رکورد کلین شیت در یک فصل لالیگا در میان دروازه بانان رئال مادرید را بشکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала