Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مقایسه گریزمن با نیمار؛ فکرش را هم نکنید

© REUTERS / SERGIO PEREZآنتوان گریزمن
آنتوان گریزمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارسلونا، گریزمن را جانشین مناسبی برای نیمار میدانست؛ اما ستاره فرانسوی در اولین فصل خود نتوانست آمار ستاره برازیلی را در فصل اول تکرار کند.

 به گزارش اسپوتنیک، یک سال از خرید آنتوان گریزمن مهاجم پیشین اتلتیکو مادرید توسط بارسلونا می گذرد، بارسا با این خرید به دنبال این بود که این بازیکن بتواند بخشی از یک مثلث هجومی را با لیونل مسی و لوئیز سوارز تشکیل دهد؛ مثلث خط حمله بارسلونا از ام اس ان به ام اس به جی تغییر کرد.

در اولین فصل حضور گریزمن در بارسلونا آمار و عملکرد وی اصلا قابل مقایسه با فصول قبلی گریزمان نبود، بارسا انتظار داشت که وی بتواند جای نیمار را در سمت چپ حمله بارسلونا پر کند؛ اما نه تنها وی جای نیمار را پُر کرده نتوانست بلکه نتوانست مثل خودش باشد.

نیمار با ورود به کاتالونیا و بارسلونا تلاش زیادی کرد و در اولین بازی‌های خود برای بارسلونا موفق به گلزنی و کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های سوپرجام اسپانیا شد، با حضور تاتا مارتینو روی نیمکت آبی‌و‌اناری‌ها در فینال جام حذفی شکست خوردند و قهرمانی لالیگا هم برای این تیم از دست رفت.

نیمار در اولین فصل حضور خود در بلوگرانا در 41 بازی 15 گل و 15 پاس گل را به ثبت رساند، که هنوز هم چشمگیر است، اما سال‌های بعد او در فصل 2014/15 39 گل و 11 پاس گل، 31 گل و 25 پاس گل در 2015/16 و 20 گل و 26 پاس گل در 2016/17 به نام خود ثبت کرد.

گریزمن اما به سبک بازی بارسلونا به مشکل برخورده و نه تحت هدایت ارنستو والورده و نه هم کیکه ستین مرده نتوانسته است که بدرخشد، تنها یک بازی تا پایان فصل جاری لالیگا باقی مانده اما گریزمن با درخشش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند آمار و عملکرد خود را بهتر کند، جایی که قبلا در مقابل دورتموند و ناپولی عملکردهای قابل قبول از خود برجای گذاشته است.

آمار و عملکرد روی کاغذ ستاره فرانسوی فعلی تیم فوتبال بارسلونا در مقایسه با نیمار خیلی کمتر است زیرا آنتوان گریزمن در 46 بازی 15 گل و چهار پاس گل ثبت کرده است.

این بدترین فصل وی از لحاظ گلزنی از سال 2012/13می‌باشد، هنگامی که او فقط 11 گل برای رئال سوسیداد به ثمر رسانده بود.

گریزمن در زمان حضور در اتلتیکو مادرید در دوران دیگو سیمئونه بسیار پیشرفت کرد و اگرچه در اولین فصل خود در استادیوم ویسنته کالدرون تلاش کرد اما چندان خوب نبود، اما نسبت به این فصل بیشتر گلزنی کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала