Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کنفرانس ویدیویی رؤسای فدراسیون‌های فوتبال مرکز آسیا با فیفا و ای اف سی + عکس

© Photo / FB/AFFیوسف کارگر
یوسف کارگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رؤسای فدراسیون های فوتبال کشورهای مرکز آسیا دیروز طی یک ویدیو کنفرانس که رییس فدراسیون جهانی فوتبال و رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند، گزارش‌ها را از دوران کرونا به هم ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از صفحه فدراسیون فوتبال افغانستان، در نشست فوق جیانی انفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و روسای زون مرکز آسیا شرکت داشتند.

در نخست جیانی اینفانتینو با اظهار خرسندی از اشتراک روسای فدراسیون های مرکز آسیا، در رابطه به حالات و اوضاع پیش آمده در اثر شیوع بیماری کووید 19 گفت: " فدراسیون جهانی فوتبال همه روز اخبار و آمار کشور ها را که درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند، زیر نظر دارد و همکاری های خود را با کشور های عضو دارد تا بتوانیم راه حل برای آغاز دوباره فوتبال داشته باشیم."
اینفانتینو در ادامه گفت" تمامی فدراسیون های عضو فیفا مکلف اند تا با همکاری نزدیک با نهاد های صحی کشور هایشان و رعایت پروتکل های صحی سازمان جهانی بهداشت و دستورالعمل های صحی که از طرف فیفا آماده شده است و در صورت مساعد بودند شرایط فوتبال را آغاز نمایند.".
فدراسیون جهانی فوتبال اوضاع و حالات تمامی کشور ها را زیر نظر دارد تا بتواند تصمیم نهایی خود را برای برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا که قرار است طی ماه های آینده برگزار شود؛ بگیرد.

در ادامه یوسف کارگر رییس فدراسیون فوتبال افغانستان ضمن سپاس از اینفانتینو اظهار داشت: "فدراسیون فوتبال افغانستان مطابق به اساسنامه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و رعایت تمامی دستورالعمل های ارایه شده، فعالیت مینماید. فدراسیون فوتبال افغانستان با وجود اینکه سال گذشته را با مشکلات زیادی پشت سرگذشتاند با آنهم توانست تا برنامه ها و مسابقات را مطابق به تقویم که از طرف فیفا و ای اف سی مشخص شده بود، اجرا نماید.".
"اما درسال جاری بیماری کرونا دامنگیر همه کشور های جهان شد و ازینرو سکتگی در برنامه ها و تاخیر در برگزاری مسابقات و لیگ ها، ایجاد شد با وجود آنهم فدراسیون فوتبال افغانستان امورات اداری و برنامه های آموزشی خود را بگونه آنلاین برگزار مینمود.".
"فدراسیون فوتبال افغانستان با در نظرداشت زمان تلف شده پلان ۶ ماهه ی را بخاطر برگزاری مسابقات، لیگ ها و کورس های آموزشی تهیه نموده است که شامل برنامه های ذیل میشود.:

- برگزاری لیگ برتر افغانستان
- برگزاری لیگ قهرمانان
- برگزاری لیگ بانوان افغانستان
- برگزاری لیگ های جوانان
- برنامه های آموزشی گرسروت یا فوتبال پایه
"- برنامه های آموزشی مربیگیری و داوری.

کارگر ضمن نکات یاد شده، طرح آغاز دوباره فوتبال و تمرینات را که با هماهنگی وزارت صحت افغانستان تهیه شده و اخیراً جواز آغاز تمرینات را از وزارت صحت افغانستان دریافت کرده است اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد طی روز های آینده مجوز رسمی این وزارت را بخاطر برگزاری مسابقات و لیگ ها دریافت نماید که با رعایت پروتکل های صحی سازمان جهانی بهداشت، وزارت صحت افغانستان و دستورالعمل های فیفا عملی خواهد شد..

همچنان از فدراسیون جهانی فوتبال درخواست شد تا حمایت خود را از زون مرکز آسیا و برگزاری مسابقات تیم های ملی این زون داشته باشد در اخير رییس فیفا بخاطر رشد هر بيشتر فوتبال در زون مركز آسيا، وعده همكاری نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала