Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمار از لیگ قهرمانان؛ برای اولین بار حضور دو تیم فرانسوی در نیمه نهایی

© AP Photo / Thibault CamusKylian Mbappé et Neymar
Kylian Mbappé et Neymar - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با صعود تیم فوتبال لیون به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان، آمار و تاریخ جالبی رقم خورد.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته تیم فوتبال لیون با شکست سه بر یک سیتی، به عنوان آخرین تیم راهی مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان شد.

البته صعود این تیم یک آمار و تاریخ سازی عجیب دارد و آنهم این است که برای نخستین بار در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان دو تیم از فوتبال فرانسه موفق میشوند به جمع 4 تیم و مرحله نیمه نهایی رقابت ها راه پیدا کنند.

برای اولین بار در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا/جام باشگاه های اروپا، کشور فرانسه دو نماینده در نیمه نهایی این مسابقات دارد، اولین بار که در یک رقابت اروپایی فرانسه دو نماینده در نیمه نهایی داشت مربوط به جام یوفا سال 1992/93 است.

برای اولین بار از فصل 2012/13 نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شامل نمایندگان دو کشور است، در آن فصل دو نماینده از اسپانیا(رئال مادرید - بارسلونا) و دو نماینده از آلمان(بایرن مونیخ - دورتموند) به نیمه نهایی رسیده بودند.

در حال حاضر در جمع 4 تیم دو تیم از آلمان ( بایرن مونیخ – لایپزیش ) و دو تیم از فرانسه ( پی اس جی – لیون ) در مرحله نیمه نهایی حضور دارند.

مرحله نیمه نهایی روز سه شنبه آغاز میشود که در اولین دیدار پی اس جی با لایپزیش و روز چهارشنبه نیز لیون با بایرن مونیخ جدال خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала