Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به قلم سردبیر؛ چرا تصمیمات مهم مسی عوض میشود؟ تصامیم اشتباه است یا کاپیتان لئو ضعیف است؟

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر مسی Russia World Cup Argentina - Iceland
مسی Russia World Cup Argentina - Iceland - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در طی 4 سال گذشته این دومین عقب نشینی مهم و پر آوازه لیونل مسی در تصامیم بزرگ و جنجالی اش است که در دوران فوتبالی اش گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این که مسی بازیکن بزرگی است و مستطیل سبز کنونی را جذاب تر کرده است، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

مسی با توپ کارهایی را میکند که کمتر فوتبالیستی آن را بلد است و مهارتش را دارد.

او استعداد خارق العاده ای در فوتبال دارد و این موضوع را نه تنها این نوشته بلکه آمار و افتخارات این عجوبه آرژانتینی ثابت میکند.

برنده شش توپ طلای دنیای فوتبال در طی دسته کم 5 سال گذشته دو حاشیه بزرگ داشته است که سر و صدای در مستطیل سبز ایجاد کرده است.

نخستین تصمیم مهم و جنجالی مسی در سال 2016 گرفته شد. زمانی که او همراه با تیم ملی فوتبال کشورش در فینال کوپا آمریه کا در مقابل شیلی شکست خورد.

مسی پس از این شکست و به شکلی که به دشت از ناکامی با تیم ملی کشورش نا امید شده بود و در حالی که پس از ضربات پنالتی چشمان پر اشکش سوژه رسانه ها شده بود، تصمیم جنجالی گرفت و اعلام کرد دیگر پیراهن تیم ملی فوتبال‌‌ کشورش را بر‌‌ تن‌ نمیکند. این تصمیم جنجالی مسی درست ساعاتی پس از دست رفتن قهرمانی آرژانتین منتشر شد و همانند یک بمب در رسانه ها انفجار کرد. ولی در نهایت با فشار رسانه ها، مردم کشورش و هواداران، مسی دوباره از تصمیش‌ برگشت و حاضر شد دوباره برای آلبی سلسته به میدان برود.

4 سال پس از این تصمیم، امسال نیز مسی دسته کم 20 روز کامل در راس خبرهای ورزشی دنیا قرار داشت.

به دنبال شکست سنگین و تاریخی هشت بر دو بارسا مقابل بایرن مونیخ، مسی یک بار دیگر تصمیم احساسی گرفت و فردای این شکست زمزمه هایش را برای خروج از بارسا به گوش خبرنگاران و هوادارانش رساند.

تا این که پس از چند روز سرانجام به طور رسمی اعلام کرد قصد ندارد دیگر با پیراهن بارسا به میدان برود.

ظاهرا این تصمیم مسی، نسبت به تصمیم سال 2016 وی، برای هوادارانش سخت تر تمام میشد. زیرا مسی فن ها عادت دارند فوق ستاره را با پیراهن تیم بارسلونا ببیند تا تیم ملی آرژانتین. در واقع خداحافظی از تیم ملی آرژانتین فقط برای مردم این کشور مهم بود، اما خداحافظی از بارسلونا برای میلیون ها طرفدار این بازیکن در سراسر جهان یک اتفاق مهم، باور نکردنی و البته غیر منتظره بود.

مسی با این تصمیمش، هیئت مدیره و ریاست باشگاه را در تنگای سختی قرار دارد، هواداران معترض و خشمگین را به خیابانهای بارسلون کشاند و میلیون ها هوادارش در سراسر جهان را نگران و مضطرب کرد.

با این حال به دنبال کش و قوس های فراوان و در میان فشار رسانه ها و هواداران، مسی بار دیگر از یک تصمیم مهم و جنجالی فوتبالیی اش عقب نشینی کرد و اعلام کرد حاضر است دوباره برای بارسا به میدان برود.

بدون شک طرفداران بارسلونا هرگز نمیخواهند تیم شان را بدون مسی تصور کنند، اما باید قبول کرد که بارسا باید به روزهای بدون مسی هم عادت کند.

زیرا قرار نیست با رفتن مسی بارسا تمام شود و دیگر این تیم هیچ افتخاری کسب کسب نکند.

اما از این نکته نباید گذشت که در افغانستان بسیاری فوتبال و بارسا با لیونل مسی شناختند.

حالا سوال پیش می آید که دلیل عقب نشینی مسی در تصمیمات مهمش چیست؟

یکی از این فرضیات شاید، عجولانه تصمیم گرفتن است.

مسی شاید فوتبالیست بزرگی باشد، ولی با این دو تصمیم عجولانه نشان داد، در تصمیم گیری ها و از لحاظ شخصیتی آدم چندان محکمی به نظر نمیرسد.

معمولا میگویند تصامیمی که در مواقع احساسات، خوشحالی و یا ناراحتی گرفته میشود، عاقبت چندان خوشایندی ندارد.

طبق شواهد هر دو تصمیم جنجالی مسی در اوج احساسات این بازیکن گرفته شده است.

موضوع دوم این است که وجهه مسی نزد هواداران تا حد زیادی ضربه میخورد. بسیاری معتقدند مسی از ابتدا نمیخواسته از بارسا جدا شود و این فیلم را به راه انداخته تا به مدیران بارسا فشار وارد کرده و از همه مهم تر باعث اخراج بارتومئو شود.

وی در مصاحبه اش با گل هم به این موضوع اشاره داشت که وی هرگز خود را در تقابل با بارسلونا قرار نخواهد داد.

حالا فرضیه دیگر این است که مسی میتواند سال آینده این تیم را بدون دردسر ترک کند.

آیا هواداران مسی باز هم از رفتن او ناراحت و نگران میشوند یا با این مسئله به صورت عادی کنار خواهئد آمد.

آیا اگر مسی سال آینده هم نرود و تصمیم ماندن دائم در بارسا داشته باشد، میتوان باور کرد که حرکات امسالش یک نمایش برای تغییر بوده ؟ یا او واقعا از بودن در بارسا خسته شده است و میخواهد برای ادامه فوتبالش چالش جدیدی را انتخاب کند.

با ای حال موضوع مهمی که میتوان از این تصامیم مسی برداشت کرد این است که ازین پس خیلی نمیتوان روی تصامیم و ادعاهای وی حساب کرد. زیرا در بد ترین شرایط و در جنجالی ترین اوضاع و تصمیم، مسی میتواند موضع خود را عوض کند.

پس باید این را پذیرفت که مسی فقط یک فوتبالیست خوب است، او یک تصمیم گیرنده قوی نیست.

 

فیروز مشعوف سردبیر بخش ورزش اسپوتنیک افغانستان

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала