Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امرالله ‌صالح: کرام‌الدین کریم یک مجرم فراری است که دیر یا زود دستگیر خواهد شد

کرام الدین کریم و امرالله صالح
کرام الدین کریم و امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در گفتگوی زنده با شبکه طلوع نیوز در‌ مورد پرونده رییس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان واکنش‌ نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست‌ ریاست جمهوری افغانستان امشب از ساعت 9 به وقت کابل در‌ یک گفتگوی داغ و پر حاشیه تلویزیونی حاضر شد و به سوالات مجری سرشناس شبکه طلوع نیوز، لطف الله‌نجفی زاده پاسخ داد.

وی پس از پاسخ به پرسش‌هایی در مورد صلح، مذاکره با طالبان، انتخابات دوره گذشته‌ و‌ حضورش‌‌ در کنار اشرف غنی، در‌ مورد پرونده جنجالی کرام‌الدین کریم رییس متواری فدراسیون فوتبال افغانستان نیز صبحت کرد.

صالح در خصوص تجمع روز‌جمعه‌ مردم پنجشیر و‌ نشست خبری کرام‌الدین کریم گفت: 

بالای آقای کریم واقعاً یک دوسیه است و بحث سیاسی، منطقه‌ای و زبانی نیست، اگر شما می‌خواهید که دوسیه را ببینید به سارنوالی مراجعه کنید و دوسیه سلاح اتمی نیست که قابل یافت نباشد. این مسئله بسیار مسئله‌ی شرم‌آور است و اگر آقای کریم می‌گوید که بیگناه است بیاد و پشت میله‌های محکمه ثابت کند، ما نمی‌توانیم که در قریه‌ی شان برایش ثابت کنیم."

صالح افزود:" من کسی نیستم که برای بقیه سخت‌گیر باشم و باری کسی که از قریه‌ی من باشد او را از قانون نجات دهم، بخاطر این‌که اداره‌ی محلی اداره‌ی مصلحتی است؛ آیا من با نحوه‌ی عملیات موافق بودم؟ اما باید دست‌گیر شود من کسی نیستم که قضاوت کنم باید سارنوالی قضاوت کند."

صالح در ادامه در باره‌ی نشست خبری کریم گفت:" که این نشست فقط بخاطر مصلحت است و اداره‌ی پنجشیر اداره‌ی مصلحتی است، کسی که چنین جلسه‌ای را ترتیب داده، غلط کرده؛ کسی که اشتراک کرده غلط کرده، کلان سازی این مسئله غلط است و با اصل قضیه مخالف هستم."

فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را در پیوند به پرونده‌ی آزار جنسی زنان مقصر شناخت و او را به محرومیت دایمی از فعالیت در عرصه‌ی فوتبال و حدود یک میلیون دالر جریمه محکوم کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала