Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مبارز آمریکایی: اعدام افکاری قلب‌ام را شکست

© pixabay.comИсполнение
Исполнение - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بابی گرین مبارز کمپنی یو اف سی می‌گوید با شنیدن اعدام نوید افکاری مبارز ایرانی امیدش با خاک یکسان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نوید افکاری سنگریکشتی‌گیر ایرانی و از معترضان اعتراضات اسد ۱۳۹۷ ایران بود. او به ادعای نظام جمهوری اسلامی ایران بخاطر شرکت در این اعتراضات در شیراز، دستگیر و به اتهام محاربه و همچنین قتل یک مأمور امنیتی در جریان این اعتراضات و فهرستی از اتهامات دیگر به دو بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.[۳] در صبح روز شنبه ۲۲ سنبله ۱۳۹۹ (برابر با ۲۳ محرم ۱۴۴۲ ه‍. ق) نوید افکاری به‌طور ناگهانی و بدون اینکه آخرین دیدار را با خانواده خود داشته باشد، در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد.

او که در هنگام اعدام ۲۷ سال داشت، در گذشته دارای چند عنوان قهرمانی کشتی کشوری بوده‌است.

بابی گرین مبارز حرفه‌ای کمپنی UFC  در شاخه رزمی ترکیبی، پس از پیروزی در یک رقابت بعد از اینکه در مصاحبه مطبوعاتی‌اش خبر شنیدن اعدام نوید افکاری را شنید گفت از این بابت قلبش شکسته ‌است.

View this post on Instagram

A post shared by 🥋Sam ehsan Rajabi (@samrajabi_) on

گرین با عصبانیت و در عین حال لحنی غمگین در حالی که مرتباً می‌گفت از شنیدن این خبر حالش بد شده و نمی‌تواند صحبت کند، افزود: "فکر می‌کردم جان او را نجات می‌دهیم. یک نفر بابت اعتراض کشته می‌شود؟! برای بقیه نمی‌دانم اما این خبر برای من خیلی مهم است."

شایان ذکر است که ویدیوی واکنش بابی گرین بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.

گفتنی است شمار زیادی ورزشکاران از کشورهای مختلف در یک کمپین جهانی برای توقف حکم اعدام و آزادی نوید افکاری شرکت کرده بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала