Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مارتینز؛ آقای سوپر جام اروپا

© Sputnik / Василий Пономарев /  مراجعه به بانک تصاویر خاوی مارتینز هافبک دفاعی اسپانیایی بایرن مونیخ
خاوی مارتینز هافبک دفاعی اسپانیایی بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خاوی مارتینز هافبک دفاعی اسپانیایی بایرن مونیخ در سوپر جام‌هایی که برای این تیم به میدان رفته، مرد میدان و درخشان بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، خاوی مارتینز هافبک اسپانیایی در هر دو بازی برای بایرن مونیخ گل قهرمانی سوپرجام اروپا را به ثبت رساند. وی در30 آگوست  2013 در پراگ و 24 سپتامبر 2020 در بوداپست موفق به درخشش شده است.

  او در هر دو بازی از روی نیمکت وارد زمین شد و در کسب سوپرجام اروپا برای باواریایی ها در مقابل چلسی و سویا نقش مهمی ایفا کرد. 

در بازی با چلسی در سال 2013، خاوی مارتینز فقط 25 سال سن داشت و در اوج دوران فوتبالش بود. او در دقیقه 56 وارد زمین شد و در دقیقه 121 یعنی آخرین دقیقه وقت اضافه گلزنی کرد تا نتیجه بازی 2-2 مساوی شود و کار به ضربات پنالتی بکشد. باواریایی ها در ضربات پنالتی سوپرجام پیروز شدند و جام را از آن خود کردند.

هفت سال بعد تاریخ تکرار شد. باز هم خاوی به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد و در دقیقه 99 و در حالی که نتیجه 1-1 مساوی بود، وارد زمین شد و گل پیروزی تیمش را با ضربه سر در مقابل سویا به ثمر رساند.

 خاوی مارتینز می داند که در لیست هانسی فلیک برای آینده قرار ندارد و باید از بایرن مونیخ جدا شود اما با این وجود گل قهرمانی را به ثمر رساند تا با خاطره ای خوش از باوریایی ها جدا شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала