Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازیکنان دیروز، مربیان امروز، نگاهی به آمار کومان و زیدان در ال کلاسیکو

© AP Photo / Michel EulerFormer France's soccer player Zinedine Zidane waves to spectators prior to the international friendly soccer match between France and Brazil at the Stade de France, north of Paris, France, Thursday, March 26, 2015.
Former France's soccer player Zinedine Zidane waves to spectators prior to the international friendly soccer match between France and Brazil at the Stade de France, north of Paris, France, Thursday, March 26, 2015.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم های بارسلونا و رئال مادرید در حالی امشب نخستین ال کلاسیکوی فصل را برگزار میکنند که سرمربیان دو تیم سابقه درخشانی بعنوان بازیکن در این جدال تاریخی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، دو تیم بارسا و رئال به میزبانی ورزشگاه نیوکمپ از ساعت 18:30 به وقت کابل در دیدار هفته شش لالیگا به مصاف هم خواهند رفت.

نکته قابل توجه تقابل مربیان دو تیم است که پس از تجربه بعنوان بازیکن حالا الکلاسیکو را به عنوان سرمربی تجربه میکنند.

هر چند برای زیدان سرمربی رئال مادرید تجربه حضور به عنوان مربی چیز جدیدی نیست، اما برای کومان سرمربی بارسلونا امشب میتواند یک اتفاق ویژه باشد، زیرا او پس از حضور درخشان بعنوان بازیکن در این نبرد تاریخی، نخستین بار است که مربیگری در این رقابت ها بزرگ را تجربه میکند.

طبق آمار هم زیدان و هم کومان مجموعا 30 بار بعنوان بازیکن مربی در این رقابت حضور داشته اند و به خوبی از حساسیت و اتفاقات درون زمین آگاه اند.

برای کومان ال کلاسیکو خیلی رویایی آغاز شد. زمانی که او در سال 1989 به بارسلونا پیوست، در همان سال موفق شد رئال را در فینال جام حذفی شکست دهد و با تیمش صاحب جام شود.

کومان البته یک گل زیبا و تاریخی به رئال هم زده است. کومان در سال 1994 در پیروزی پرگل 5 بر 0 تیمش برابر رئال نقش مهمی ایفا کرد و یکی از زیبا ترین گل های تاریخ ال کلاسیکو را با ضربه ای آزاد به ثمر رساند.

ویدیو گل را ببینید:

طبق آمار، کومان در 11 بازی که در ال کلاسیکو حضور داشته است، موفق به زدن 5 گل به رقیب دیرینه شده است.

زیدان اما بعنوان بازیکن هفت بار با پیراهن رئال برابر بارسا در ال کلاسیکو به میدان رفته است که در مجموع صاحب دو برد، دو باخت و سه تساوی شده است.

زیدان نیز گل های به یاد ماندنی برابر بارسا زده است. وی یکی از گل های پیروزی تیمش در مسابقه 4 بر 2 را به نا خود ثبت کرد و یک بار هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان رئال با گل او به فینال اروپا رفت.

ویدیو گل زیدان را ببینید:

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала