Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برای هواداران کریستیانو: صحبت های شنیدنی آرتور در خصوص CR7

© REUTERS / ALESSANDRO GAROFALOКриштиано Рональдо, фото из архива
Криштиано Рональдо, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرتور ملو بازیکن برزیلی یوونتوس که در تابستان گذشته از بارسا جدا و به این تیم پیوست در گفتگو با مارکا صحبت های جالبی را در خصوص مقایسه مسی با رونالدو به زبان آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، آرتور ملو تابستان گذشته و پس از چند سال حضور آشفته در نیوکمپ، بارسلونا را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. او در حال حاضر در حال پیدا کردن خودش است تا بتواند در ترکیب پیرلو فیکس شود.

با این حال روزنامه مارکا در حین سفر او به اسپانیا و بارسلون برای تقابل با بارسا در لیگ قهرمانان با او مصاحبه ای انجام داده که امروز منتشر شده است.

مصاحبه جالب آرتور با مارکا را در ادامه بخوانید.

عملکرد یووه مقابل بارسا چگونه بود؟

ما سبک بازی بارسا به خوبی میدانستیم، تیم وقت زیادی را صرف آنالیز تیم حریف کرده بود. ما به خوبی میدانستیم که آنها چه نقاط مثبت و منفی دارند. ما از قبل میدانستیم که در زمین چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. بارسا همیشه در زمین به دنبال هدفش است. همه ما به خوبی میدانستیم که آنها وقتی حلمه میکنند، فضای پشت سرشان خالی میشود. اگر مقابل آنها با هفت یا هشت بازیکن حمله کنید، در دفاع کم میاورید. ما میدانستیم که میخواهیم در ضد حمله خطرناک شوم و همین طور هم شد.

در مورد بارسا قبل از بازی از تو نظر خواسته شد؟

بله، من به آنها گفتم که آنها تیم بسیار با کیفیتی هستند و مالکیت توپ آنها از ما بیشتر خواهد بود. من همچنین به آنها گفتم که در بعضی از مراحل بازی باید رنج ببریم.

آیا واقعاً فکر می کردید موفق شوید؟

ما مقام اول گروه را می خواستیم و به سه گل نیاز داشتیم. ما به آن اعتقاد داشتیم گرچه می دانستیم کار دشواری است، اما هر وقت یووه هدفی را تعیین کند، با توجه به کیفیت تیم، به آن میرسد. در کل ما سعی میکردیم که توپ های اول نصیب ما شود.

آیا از چنین بارسلونای ضعیفی تعجب کردید؟

آنها بازی خوبی ارائه ندادند اما کیفیت بالایی دارند و در بعضی مواقع کا را آزار دادند. در کل ما از نظر ذهنی قویتر بودیم.

این بازی چه تفاوتی با شکست 2-0 یوونتوس مقابل بارسلونا در تورین داشت؟

ذهنیت ما متفاوت بود. ما می دانستیم که اگر با بارسلونا یک به یک بازی کنیم می توانستیم این کار را انجام دهیم. ما به خصوص در 30 دقیقه اول شدت بیشتری داشتیم. ما با پرسینگ و عالی بازی کردیم، می دانستیم که چگونه ضدحمله بزنیم و بعد دفاع کنیم. ما حریفان خود را بسیار آنالیز میکنیم و دقیقاً می دانستیم چه باید بکنیم. ما از نظر ذهنی قوی رفتیم. این تغییر ذهنیت مهم بود.

آیا هنوز جدایی خود را از بارسلونا هضم کرده اید؟

هنگامی که فهمیدم قصد ترک بارسا را دارم، می خواستم کارها را به درستی انجام دهم. بارسلونا چیزهای زیادی به من داده بود. این باشگاه بود که درهای اروپا را به روی من باز کرد، آرزویی که از بچگی می دیدم. باشگاهی با سابقه و تاریخچه عالی از فوتبالیست های برزیلی.

آیا با بارسا بد رفتاری کردی؟

نمی دانم، این همیشه در ذهن من است و مطمئن هستم که آنها اینطور فکر می کنند. حرف زدن سخت است. من ذهنیت و داستانم را دارم و دوست داشتم بعضی چیزها متفاوت باشد، اما به همان اندازه برای آنها هم یکسان بود.

مطمئناً باور خواهند کرد که باید کارهایی را در قبال من می کردند. ولی حالا همه چیز تمام شده. اکنون من به یک باشگاه عالی آمده ام تا با افراد جدی به مسئولیت هایی که به من سپرده میشود، عمل کنم.

آیا وقتی شما با یووه قرارداد امضا کردید، به شما واکنش نشان دادند؟

من نمی دانم، دشوار است که در مورد آن اظهار نظر کنیم. این اتفاق قبلاً افتاده است و من با همه اتفاقات خوبی که در بارسلونا رخ داده است، روبه رو هستم. باشگاهی که همه مردم احساس می کردم بسیار دوستش دارم و حقیقت این است که اکنون می خواهم با یادگیری اشتباهات به آینده فکر کنم.

شما این امتیاز را دارید که با لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار بازی کرده اید. چه چیزی را در مورد آنها برجسته می کنید؟

ذهنیت آنها. خوب بودن شان، استعدادشان حرف اول را می زند.

اگرچه همه می دانند که آنها چقدر خوب هستند. ولی من خیلی خوش شانس هستم که حضور در کنارشان را در سه تیم تجربه کرده ام. آنها وقتی هدفی را تعیین میکنند، برای آن تلاش میکنند و به آن میرسند. آنها به اندک قناعت ندارد، زیرا آنها همیشه بیشتر میخواهند. آنها اگر یک گل بزنند، دومی را میخواهند، دوم، سوم و در نهایت گل چهارم را هم بزنند. این مرا تحت تأثیر قرار می دهد زیرا آنها هرگز سطح یا غلظت خود را پایین نمی آورند.

چه چیزی شما را در مورد کریستیانو رونالدو متعجب کرد؟

نحوه کار او. من از قبل می دانستم که خیلی ها در رابطه با او صحبت می کنند. دنیای فوتبال کوچک است و در مورد بازیکنان تبصره های زیادی میشود، اما وقتی از نزدیک با یک سری مسائل روبه رو میشویم، فرق دارد.

روزهایی هست که ساعت دو نیمه شب به خانه می رسیم چون خیلی دیر بازی کرده ایم، ولی او در همین ساعت هم تمرینات را شروع می کند. چه کسی این کار را می کند؟ گاهی اوقات به شوخی به رونالدو میگویم، تو بیمار هستی. اما قرار است به شخصی که این همه توپ طلا دارد چه بگویی؟ از نظر ذهنی او بسیار قوی است.

او به شما چه می گوید؟

کریستیانو پسر خوبی است. از زمان ورود من یووه به من بسیار کمک کرده است، زیرا ما به یک زبان صحبت می کنیم. او همیشه در اطراف است و به من کمک می کند، مثلاً در چیزهایی که من نمیدانستم. او حتی به من می گوید که چه بخورم و چه نخورم. او به دیگران اهمیت می دهد، همیشه سعی می کند به بقیه کمک کند.

نظر شما در مورد شرایطی که مسی قصد داشت بارسلونا را ترک کند، چیست؟

با این که لئو تمام عمرش را در بارسلونا بوده و بازیکن سابقه داری است، ولی من تعجب نمی کنم که او می خواهد برود، اما من از کمبود احترامی که برای او قائل شدند تعجب میکنم. حالا اگر او می خواهد برود یا نه، این انتخاب او است.

با چه کسانی بهتر کنار می آیید؟

انتخاب یکی دشوار است. به شانس من نگاه کنید: دانیلو و الکس ساندرو دو برزیلی از تیم ملی که قبلاً می شناختم. [پائولو] دیبالا به زبان اسپانیایی صحبت می کند، مانند [رودریگو] بنتانکور و [آلوارو] موراتا. با کریستیانو، پرتغالی .و البته بازیکنانی با سابقه ای هستند که فقط ایتالیایی بلد اند. همه آنها بسیار جدی هستند و سخت کار می کنند.

چه تفاوت هایی را در سبک بازی بارسا و یووه مشاهده کرده اید؟

همه چیز متفاوت است. آنها دو سبک متفاوت هستند. یووه از پرسینگ بیشتری برخوردار است، آنها با عبور بیشتر به منطقه بازی می کنند. بارسلونا توپ را بیشتر لمس می کند و کنترل بیشتری بر بازی دارد. آنها دو سبک متفاوت دارند و هر دو تیم برنده هستند. هر کدام با سبک خود جام های زیادی را به دست آورده اند.

آیا تفاوت زیادی بین سری A و لالیگا وجود دارد؟

بسیار شبیه به هم هستند. آنچه تغییر می کند سبک بازی ایتالیایی است. در اینجا وقتی بسیاری از تیم ها به گل برسند، به دفاع 5 نفره می روند. این یک ذهنیت ایتالیایی است که نسبت به اسپانیایی ها فرق میکند.اما هر دو لیگ بسیار دشوار هستند.

پیرلو چه می گوید؟

او کسی است که فوتبال را می‌شناسد و در پست من هم بازی کرده و رازهای این قسمت از زمین را می‌داند. ما زیاد با هم صحبت می‌کنیم و به من می‌گوید که چه حرکاتی در زمین باید انجام دهم و چگونه توپ را حرکت دهم.من در ارسال پاس‌های بلند پیشرفت کردم و بسیار از این بابت از او ممنونم. خوشحالم که در اینجا حضور دارم و خیلی مهم است که کادر فنی تکنیکی و حرفه‌ای در اینجا حضور دارد.

چگونه با بازی بدون هوادار کنار می آیید؟

بدون هوادار بازی ها وحشتناک است، چیزی نمی شنوی ، آن سکوت ...

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала