Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبه‌ مفصل صلاح با آ.اس؛ از رفتن به بارسا یا رئال تا تمایل برای شکستن همه‌ی رکوردها

© AFP 2023 / Paul ChildsИгрок ФК "Ливерпуль" Мохаммед Салах
Игрок ФК Ливерпуль Мохаммед Салах - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد صلاح وینگر محبوب لیورپول در گفتگویی مفصل و اختصاصی با آ اس در مورد موضوعات مختلفی از جمله آینده اش صحبت کرده ا ست.

به گزارش اسپوتنیک، ستاره مسلمان لیورپول در گفتگوی اختصاصی با روزنامه آ اس مادرید، ابراز امیدواری کرد تمام رکوردهای این باشگاه را به نام خود کند.

این بازیکن مصری در بازی برابر تاتنهام نیز توانست گلزنی کند تا نشان دهد عزم خود را برای یک آقای گلی دیگر در لیگ برتر جزم کرده است.

یک روز پس از دیدار با تاتنهام نیز روزنامه آ اس گفتگوی مفصلی را با این ستاره مصری انجام داده که در ادامه میتواند آن را بخوانید:

آ اس: سلام. خوشحالم که شما را در اولین مصاحبه اختصاصی با AS  با خود داریم، حالت چطور است؟

صلاح: تشکر، خوبم. خوشحالم که با شما هستم.

آ اس: چه مسابقه عالی بود دیدار با تاتنهام؟

صلاح: بله بازی خوبی بود. همیشه برای بازی در برابر اسپرز سخت است، بله. در پایان ما پیروز می شویم ، این مهمترین چیز است.

آ‌ اس: آیا فکر می کنید شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستید؟

صلاح: فکر می کنم گفتن این حرف کمی زود است، اما بله، ما کار مان را درست انجام می دهیم و تیم های دیگر نیز خوب عمل می کنند. بنابراین امیدوارم شانس بیشتری برای قهرمانی در آن داشته باشیم.

آ‌اس: یکی از رقبای شما تاتنهام مورینیو است. نظر شما در مورد آنها به عنوان یک تیم و همچنین در مورد مورینیو چیست؟

صلاح: من قبلاً با او کار کردم ، او یک مدیر عالی است. او خیلی به اسپرز کمک کرده تا بتواند همان جایی که الان هستند باشد. او دید خوبی دارد و مربی خوبی است. بنابراین مطمئن هستم که آنها کار خوبی انجام می دهند. آنها اکنون در لیگ دوم هستند. بنابراین این چیزی است که می توانم درباره آنها بگویم.

آ.اس: آیا فکر می کنید امسال بتوانید سومین کفش طلای خود را در لیگ برتر بدست آورید؟

صلاح: نمی دانم. فعلاً نمی خواهم این حرف را بزنم. اما بلی، من همیشه سعی می کنم گل بزنم تا به تیم کمک کنم در بازی پیروز شود. شانس خوبی برای   سومین کفش طلا بار دیگر وجود دارد. اما مهمترین چیز این است که چیزی بدست آوریم ، جام های بزرگ را با تیم کسب کنیم. این مهمترین چیز است.

آ اس: شما با لیورپول رکوردهای زیادی شکسته اید. چه رکوردهای دیگری برای شکستن وجود دارد؟

صلاح: فکر می کنم چند رکورد شکسته باشم ، کاش می توانستم تمام رکوردهای باشگاه را بشکنم ، خوب بود. اما بله ، دقیقاً همانطور است که گفتم. اما به همان اندازه که مدام رکورد می زنید و در بازی ها پیروز می شوید تیم انگیزه دارد، این نیز عالی است.

آ اس: علاوه بر لیگ برتر ، لیورپول در لیگ قهرمانان نیز حضور دارد و به مرحله بعدی راه پیدا می کند که در آن با RB Leipzig روبرو خواهید شد. چه احساسی نسبت به آن دارید؟

صلاح: فکر می کنم طی چند فصل گذشته در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته ایم. همچنین در لیگ برتر فکر می کنم. ما شانس خوبی برای پیروزی هر دو آنها داشتیم. فصل گذشته ما در لیگ قهرمانان اروپا بدشانس بودیم. ما امسال برای هر دو خواهیم جنگید ، این  نطر من است كه برای هر دو خواهیم جنگید.

آ اس: خاطرات شما از فینال لیگ قهرمانان که در واندا متروپولیتانو مادرید فتح کردید چیست؟

صلاح: این یک خاطره خوب برای به یاد آوردن بود ، یک فینال دوم متوالی بود. من در بازی اول مصدوم شدم، اما بازی دوم را بردیم ، این یک احساس عالی است. از مهمترین لحظات زندگی من است.

ا‌ اس: آیا شکست در فصل گذشته مقابل اتلتیکو مادرید شکست سختی بود؟

صلاح: من به چنین بازی هایی فکر نمی کنم ، به بازی آن طور فکر نمی کنم. شما فقط یک بازی را همزمان می گیرید ، فقط روی بازی بعدی تمرکز کنید. حالا اگر دفعه دیگر مقابل آنها بازی کنیم ، خوب است. اگر نه ، اشکالی ندارد. اگر می خواهید در این رقابت پیروز شوید ، باید هر حریفی را شکست دهید. ما باید برای هر بازی بجنگیم.

انتقال رئال مادرید یا بارسلونا منتفی نیست:

آ اس: بیایید کمی در مورد برخی از باشگاه های اسپانیا که همیشه با آنها در ارتباط هستید صحبت کنیم ، یعنی رئال مادرید و بارسلونا. از خودم می پرسیدم که اگر بازی برای هر دوی آنها را رد کنی؟

صلاح: من فکر می کنم مادرید و بارسلونا باشگاه های مهمی هستند. ما هرگز نمی دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ، اما در حال حاضر من تمرکز خود را برای قهرمانی دوباره در لیگ برتر و لیگ قهرمانان با باشگاه خود گذاشته ام.

آ اس: تا چه مدت خود را در بازی با پیراهن لیورپول می بینید؟

صلاح: [با خنده] این مسئله سخت است، اما در حال حاضر می توانم بگویم همه چیز در دست باشگاه است. البته من می خواهم رکورد زدن در اینجا و تکرار می کنم ، همه‌ی رکوردها در باشگاه، اما همه چیز در دست باشگاه است.

آ اس: در مورد لیگ قهرمانان، ما در مورد آخرین بازی که قرار بود کاپیتان باشید صحبت نکردیم ، اما در نهایت بازیکن دیگری انتخاب شد. چطور گرفتی؟

صلاح: راستش من خیلی ناامید شدم. من انتظار داشتم کاپیتان شوم. اما این تصمیم مربی است، بنابراین آن را قبول می کنم.

سرخیو راموس و زندگی پس از کریستیانو مسی

آ اس: وقتی در آن فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید بازی کردید ، متاسفانه سرخیو راموس شما را مصدوم کرد. فکر می کنید این تجربه باعث قدرتمند شدن شما به عنوان بازیکن شد؟

صلاح: من فکر می کنم هر اتفاقی که برای یک بازیکن می افتد ، مانند ناامیدی یا چیزی دیگر ، باعث می شود در آینده در حرفه ات قویتر باشی. اما این ، مصدوم شدن، برای من یک موضوع تمام شده است، بنابراین من دیگر به آن فکر نمی کنم.

آ اس: فکر می کنید کدام بازیکن قرار است در آینده جایگزین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شود؟

صلاح: گفتن کسی سخت است. گفتن کسی واقعاً سخت است. اکنون بازیکنان بزرگی وجود دارد ، اما آنچه آنها برای فوتبال انجام دادند باورنکردنی بود. بنابراین ... بله ، من نمی توانم هیچ اسمی را ذکر کنم ، اما من فکر می کنم آنچه آنها برای فوتبال انجام دادند عالی بود و چند بازیکن وجود دارد که فکر می کنم آنها نیز خوب عمل می کنند.

آ اس: آیا خود را یکی از بهترین بازیکنان در حال حاضر می دانید؟

صلاح: بله، کاملا ، بله. [می خندد] وقتی به کار خود نگاه می کنم، می خواهم احساس کنم که به چیز خاصی دست یافته ام، و کار خاصی انجام داده ام. بنابراین به همین دلیل است که من سعی می کنم در هر بازی و هر سال بهترین تلاش خود را برای باشگاه و همچنین برای خودم داشته باشم.

صلاح قرار بود یک فوتبالیست شود

آ اس: با نگاهی به دوران کودکی خود ، و اینکه از کجا آمده اید ، آیا هیچ وقت انتظار داشتید مثل الان ستاره شوید؟

صلاح: انتظار داشتن که در جایگاه حالا باشم، نه. من قدم‌هایم را یک باره برمی دارم، مانند زمانی که در مصر بودم فقط برای بازی در اروپا آموزش دیده ام. سپس به بازل آمدم و گفتم: "نه ، من می خواهم در یک باشگاه بزرگتر باشم" - بازل باشگاه خوبی است اما من می خواهم در یک باشگاه بزرگتر باشم. بنابراین من همیشه قدم‌ها را یک باره برمی دارم. وقتی به بازل رفتم گفتم: "من می خواهم بهترین بازیکن تاریخ آنها باشم." و شما فقط هربار یک قدم بروید. فکر می کنم زمان سختی بود اما باعث قدرتمند شدن من شد.

آ اس: برای شما سخت ترین مسئله داشتن زندگی فوتبالیست چیست؟

صلاح: خیلی چیزهاست. شما باید خیلی چیزها، خیلی چیزهای زندگی خود را فدا کنید، باید تمام زندگی خود را وقف فوتبال کنید. این یکی از مواردی است که پیدا می کنید. واقعاً سخت است زیرا شما زندگی خود را فدای فوتبال می کنید و همچنین من کمی ذهنیاتم را تغییر می دهم و چیزهایی را در ذهنم تغییر می دهم که این نیز زمان می برد و از من انرژی می گیرد. در ابتدا کمی سخت بود ، اما اکنون می توانید این وضعیت را کنترل کنید و سعی کنید با آن کنار بیایید.

آ اس: با توجه به وضعیت ویروس کرونا، چگونه آن را برای همه می بینید؟

صلاح: من فکر می کنم از زمان شروع ویروس کرونا برای همه افراد سخت و سخت بوده است. اما این چیزی است که باید با آن سازگار شویم و چیزی است که باید با آن زندگی کنیم تا پایان یابد، امیدوارم به زودی. اما باید فاصله خود را حفظ کنیم. از آنجا که افراد مشهور باید به عنوان نمونه زندگی کنیم ، باید واقعاً به مردم بگوییم که آنها را در مسیر خود قرار دهند و آنها را وادار کنند تا گفته های پزشکان را دنبال کنند زیرا این وضعیت سختی برای همه است اما امیدوارم به زودی از بین برود.

 

آ اس: با بازگشت به دوران کودکی در مصر ، بسیاری از کودکان احتمالاً می خواهند فوتبالیست شوند. آیا شما همیشه همین را می خواستید؟

صلاح: بله ، فکر می کنم از جوانی می خواستم فوتبالیست شوم. خیلی بد میخواستم اکنون مردم می بینند که یکی از آنها ، یکی از مردم مصر ، مشهور شده و به آن سطح رسیده است. بنابراین من فکر می کنم اکنون همه دوست دارند فرزندشان فوتبالیست شود. اما من همیشه می گویم فقط فوتبال نیست. ما چیزهای زیادی داریم که می توانید در آنها مهارت داشته باشید ، مانند پزشکان یا ... هرچه می خواهید باشید ، می توانید در سطح بالایی نیز باشید. اما بله ، وقتی جوان بودم ، آرزوی من این بود که فقط یک فوتبالیست باشم. و همه ، همه بچه های مصر و آفریقا دوست دارند فوتبال بازی کنند.

آ اس: اگر فوتبالیست نبودید ، فکر می کنید چه می شدید؟

صلاح: این سخت است ، من از 10 یا 11 سالگی فوتبال بازی می کردم ، بنابراین تمام زندگی من فقط فوتبالیست بودن بود. نمی دانم واقعاً چه کاری می توانم انجام دهم ... خیلی سخت است ، حتی زیاد به آن فکر نمی کردم چون از 10 یا 11 سالگی بودم فقط فوتبال بازی می کردم. من به باشگاه می رفتم ، برگشتم و وقتی 14 سالم بود ، به قاهره رفتم ، برگشتم. بنابراین تمام زندگی من فقط همین بود بنابراین واقعاً نمی دانم چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

آ اس: درگذشت اخیر مارادونا برای شما چه معنی داشت؟

صلاح: این خبر غم انگیز برای همه است،

همانطور که می بینید، جهان در شوک بود و همه غمگین بودند. او الهام بخش بیشتر فوتبالیست ها یا شاید همه آنها بود. او کارهای خاصی در ناپولی و با تیم ملی‌اش انجام داد. شنیدن این خبر ناراحت کننده است، اما من فقط آرزو می کنم خانواده اش بعد از مدتی احساس بهتری داشته باشند و ای کاش ... من واقعاً نمی دانم در این شرایط چه بگویم ، اما این واقعا خبر غم انگیزی است

View this post on Instagram

A post shared by Diario AS (@diarioas)

…………………………………………………………….

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала