Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

5 دلیل مهم که نشان میدهد آلابا خرید خوبی برای رئال است

© AFP 2023 / DAVID RAMOS / POOL / AFPFreude der Münchner über den 1:0-Sieg über Paris Saint-Germain. Lissabon, 23. August 2020
Freude der Münchner über den 1:0-Sieg über Paris Saint-Germain. Lissabon, 23. August 2020 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منبع نزدیک به باشگاه رئال مادرید از نزدیکی پیشنهاد رئال به آلابا مدافع اتریشی بایرن مونیخ میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه مارکا معتقد است که آلابا گزینه مناسبی برای تیم زیدان است و این بازیکن که در پایان فصل قراردادش با بایرن تمام خواهد شد، به احتمال زیاد در سبد خرید کهکشانی ها قرار خواهد گرفت.

قرارداد آلابای اتریشی در 30 جون با بایرن تمام میشود و تا اکنون وی حاضر به امضای قرارداد جدید با قهرمان آلمان نشده است.

مارکا میگوید، رئال آلابا را میخواهد اما در این مدت به صورت رسمی برای او پیشنهادی به بایرن نداده است، اما حالا که او یک بازیکن آزاد خواهد شد، اوضاع برای مدیران رئال فرق کرده است.

طبق این گزارش، رئال مادرید نسبت به تیم های پاری سن ژرمن، منچسترسیتی، لیورپول و چلسی از شانش بیشتری برای جذب این بازیکن 28 ساله قرار دارد.

اما از همه این ها مهم تر، پنج دلیل اصلی وجود دارد که این بازیکن خرید خوبی برای رئال مادرید است.

رابطه خوب بین طرفین

هر چند باشگاه آلمانی تصمیم به تمدید قرارداد با این بازیکن را داشت، اما در نهایت این توافق انجام نشد. الابا که تابستان گذشته هم شایعات رفتنش شنیده میشد، تصمیم گرفت یک فصل دیگر هم در بایرن بماند.

در همین راستا رئیس بایرن مونیخ نیز گفت: "صادقانه بگویم، ما گام های زیادی را برای تمدید با وی با پدرش برداشتیم، حتی ما همه چیز را در تعادل قرار داده ایم. اما او فقط باید قبول کند که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است."

البته رئال مادرید نیز با بایرن مونیخ رابطه خوبی دارد، زیرا قبلاً بازیکنانی مانند آلوارو اودریوزولا، جیمز رودریگز، تونی کروس، ژابی آلونسو و آرین روبن بین دو تیم رد و بدل شده است.

انتقال رایگان

قرارداد آلابا در پایان فصل با بایرن تمام میشود و او میتواند به صورت رایگان به تیمی دیگر برود. این موضوع برای رئالی که به شدت بخاطر کرونا ضرر کرده است، میتواند یک اتفاق فوق العاده باشد.

با این حال فقط میماند موضوع دستزد آلابا که باید در دستور کار قرار بگیرد.

او از بایرن سالانه 10 میلیون یورو میگیرد و به نظر نمیرسد که رئال نیز به او دستمزد بیشتری بدهد.

گزینه مناسب در قلب خط دفاع

مدتی زیادی است که رئال مادرید به دنبال یک مدافع میانی سطح بالا است. رئال امیدوار است زمانی سرخیو راموس سرانجام باشگاه را ترک کند، بازیکنی بتواند جای او را پر کند که به نظر میرسد آلابا گزینه مناسبی برای این کار است. زیرا ادرمیلیتائو برزیلی که با 50 میلیون یورو به رئال پیوست، تاكنون نتوانسته انتظارات را در پایتخت اسپانیا برآورده كند.

نکته مثبت دیگر با آلابا این است که او علاوه بر بازی در پست مدافع میانی، می تواند در پست دفاع چپ نیزبازی کند. بنابراین ای کار باعث میشود که رئال از او بجای مارسلو و مندی نیز استفاده کند.

البته او همچنین توانایی بازی در پست هافبک میانی را نیز دارد.

با تجربه و در عین جوان

آلابا بیش از 400 بازی برای بایرن انجام داده است، ولی او فقط 28 سال سن دارد. او زیر نظر مربیانی مانند لوئیس فن خال، یوپ هاینكس، پپ گواردیولا، كارلو آنچلوتی و هانسی فلیك كار كرده است. او در کنار قهرمانی های پرتعداد در بوندسلیگا، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز با بایرن تجربه کرده است.

رکورد گلزنی آلابا نیز بد نیست. او با 32 گل و 50 پاس گل به عنوان یک مدافع آمار خوبی را در اختیار دارد.

هچنین مهارت خوب او زدن ضربات ایستگاهی است.

تمایل او برای بازی در اسپانیا

هنگامی که آلابا متوجه شد که قرار نیست با بایرن تمدید کند، یک کشور و یک لیگ به ذهنش خطور کرد، لالیگا سانتاندر. او بازی در لالیگا را به لیگ های دیگر ترجیح میدهد و همین موضوع شانس رئال را افزایش میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала