Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

2020؛ سالی که بارسا روی خوش ندید

© AFP 2023 / Josep LagoИгрок ФК "Барселона" Лионель Месси во время получения травмы
Игрок ФК Барселона Лионель Месси во время получения травмы  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه مارکا در گزارشی ویژه به وضعیت بارسا در سالی که گذشت پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، سال 2020 برای بسیاری از تیم ها فوق العاده وحشتناک بوده، اما بارسا در سال 2020 چیزهایی را تجربه کرد که در یک دهه اخیر کمتر آن را تجربه کرده بود.

در ادامه این گزارش نگاهی می اندازیم به 12 ماه سخت بارسا در سالی که گذشت و کام هواداران این تیم را تلخ کرد.

جنوری

سال با دربی کاتالان مقابل اسپانیول آغاز شد و گل دیرهنگام وولی باعث شد بارسلونا سه امتیازش را با تساوی عوض کند.

در ادامه نیز باخت به اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی کوپا سوپر جان منجر به اخراج ارنستو والورده شد.

در همین ماه  اسکار گراو و اریک آبیدال با ژاوی هرناندز در دوحه ملاقات کردند، اما کاپیتان سابق بارسلونا پیشنهاد مربیگری در بارسا با نه گفتم "نه" رد کرد.

سرانجام باشگاه تصمیم به استخدام کیکه ستین کرد و کار این مربی به طور رسمی با بارسای پر حاشیه آغاز شد.

هر چند در همین ماه بارسا در برابر ایبیزا در کوپادل ری و همچنین به والنسیا در لالیگا رقابت را باخت تا اوضاع برای این تیم بحرانی تر شود.

فبروری

مهم ترین اتفاق این ماه برای بارسا، آغاز تنش میان آبیدال و لیونل مسی بود که در نهایت با اخراج مدیر ورزشی این تیم آبیدال ورزشی همراه بود.

در همین ماه بارسا به دلیل مصدومیت عثمان دمبله مجبور به خرید یک بازیکن شد و در نهایت مارتین برایتویت را به جمع مهاجمیش اضافه کرد.

هر چند رفته رفته نتایج بارسا در لالیگا بهتر شد، اما در نهایت این تیم برابر اتلتیکو در جام حذفی شکست خورد و از مسابقات حذف شد.

مارچ

مهم ترین اتفاق این ماه برای بارسا مسابقه حساس ال کلاسیکو بود که بارسلونا در استادیوم سانتیاگو برنابئو با نتیجه 2-0 مغلوب رئال مادرید شد. البته در این دیدار ادر ساربیا دستیار ستین به دلیل درگیری با بازیکنان دچار حاشیه و به شدت رسانه ای شد. البته در همین ماه بود که لالیگا تصمیم گرفت به دلیل کرونا ویروس مسابقاتش را تعطیل کند.

آپریل

در این ماه در حالی که رفته رفته روند بارسا در لالیگا بهتر میشد، چندین مدیر این تیم به صورت دسته جمعی از وظایف خود استعفا دادند.

می

وضعیت کرونا در اسپانیا رفته رفته بهتر شد و تصمیم بر این شد که مسابقات دوباره برگزار شود.

جون

در این ماه فوتبال پس از یک ماه تعطیلی برگشت و هر چند بارسا با پیروزی خارج از خانه با  نتیجه 4 بر 0 در زمین رئال مایورکا استارت زد، ولی تساوی مقابل سویا، سلتاویگو و اتلتیکو مادرید باعث شد تا رئال مادرید از این تیم جلوتر برود و جرارد پیکه نیز به همین منظور جنجال هایی را مطرح کرد که گویا داوری به سود رئال در جریان است.

جولای

در ماه جولای عنوان قهرمانی بارسلونا کاملاً کمرنگ شد و آنها در 16 همین ماه شبی که رئال مادرید عنوان قهرمانی اش را مسجل کرد در خانه مقابل اوساسونا شکست خوردند. البته بارسا پس از این که لالیگا را از دست داد تمرکزش را روی لیگ قهرمانان گذاشته بود.

آگوست

در این ماه بارسا کارش را به امید درخشش در لیگ قهرمانان آغاز کرد. هر چند بارسایی ها ابتدا ناپولی را سه بر دو بردند و به یک چهارم صعود کردد، اما شکست تحقیرآمیز 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ که هرگز فراموش نخواهد شد، باعث اخراج کیکه ستین از این تیم شد و کومان سرمربی جدید بارسا شد.

البته در اوخر این ماه نیز ماجرای جنجال مسی با بارسا نیز به دنبال قضیه بوروفکس اتفاق افتاد.

سپتامبر

در این ماه مسی پس از چند روز سر و صدا ایجاد کردن به خاطر جدایی اش از بارسا، تصمیم گرفت یک سال دیگر در بارسا بماند. البته در همین ماه چند بازیکن قدیمی بارسا از این تیم جدا شدند.

در پایان سپتامبر البته بارسلونا رقابت های 202/21 خود را با پیروزی 4-0 مقابل ویارئال آغاز کرد.

اکتبر

این ماه با شکست در برابر ختافه و سپس شکست خانگی در اولین ال کلاسیکوی  فصل شروع شد. در همین ماه به هواداران به شدت از وضعیت بارسا انتقاد کردند تا این که جوزپ ماریا بارتومئو  رئیس تیم در پایان ماه استعفا داد.

نوامبر

مهم ترین اتفاق بارسا در این ماه مصدومیت سه بازیکن اصلی تیمش بود. جرارد پیکه، سرجی روبرتو و آنسو فاتی به دلیل مصدومیت برای مدت زیادی خانه نشین شدند.

دسامبر

این ماه نیز با شکست در برابر کادیز در لالیگا و یوونتوس در لیگ قهرمانان پیگیر شد که در نهایت باعث شد بارسا هم در لالیگا از قهرمانی دور شود و هم صدرجدول لیگ قهرمانان را از دست دهد.

با این حال در همین ماه بارسا نتایج تا امید کننده دیگری را نیز در لالیگا کسب کرده و با ادامه روند پر فراز و نشیبش کماکان نگرانی های زیادی را در میان هوادارانش ایجاد کرده است.

در اواسط ماه جنوری رئیس جدید بارسلونا انتخاب میشود و هواداران انتظار دارند با آمدن رئیس جدید، وضعیت این تیم در سال 2021 بهتر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала