Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سون از 2016 به این طرف؛ بهتر از رونالدو و مسی

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر سون هیونگ-مین
سون هیونگ-مین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار نشان میدهد که مهاجم کره ای تاتنهام از سال 2016 به مراتب از رونالدو و مسی بهتر عمل کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و رابرت لواندوفسکی را فراموش کنید. زیرا سون هیونگ مین از تاتنهام آماری ارائه داده است که او را به عنوان بهترین بازیکن اروپا معرفی میکند.

در واقع آمار او از سال 2016 به این طرف فوق العاده است و نشان میدهد او حتی از غول های دنیای فوتبال مسی و رونالدو نیز بهتر عمل کرده است.

طبق تحقیق و آمار وبسایت understat.com که در پایگاه خبری ایندیپندنت انگلیس منتشر شده، سون از آگوست 2016، 44 درصد بالاتر از سال 2016 پیشرفت داشته است، دوره ای که در آن 61 بار دروازه‌ی حریفان را باز کرده است.

سون هیونگ مین، ستاره کره جنوبی، در 5 سال اخیر عملکرد بهتری نسبت به کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در برابر دروازه از خود نشان داده است.

مهاجم تاتنهام یکی از ارکان اصلی درخشش این تیم در مسابقات این فصل لیگ برتر بوده و کمک شایانی به ژوزه مورینیو برای کسب نتایج دلخواه این مربی کرده است.

​آمار این بازیکن در مقایسه با موقعیت گل‌هایی که داشته نشان دهنده عمق هوشمندی و توانایی او نسبت به هر مهاجم دیگری از سال 2016 بوده است.

ایندپندنت با انتشار آماری که از آندراستت گرفته شده نشان می‌دهد که آمار گلزنی سون حتی بیشتر از موقعیت‌های گلی است که برای این بازیکن ایجاد شده است.

او در واقع موفق شده از آگوست 2016 ( مرداد 1395 ) تا به حال 44% بیشتر از موقعیت‌ گل‌هایی که برای او ساخته شده گلزنی کند و آمار خود را در این مدت به 61 گل زده برساند.

نفر دوم در این فهرست هری کین است که تقریبا با 21.3% با لیونل مسی برابر است. بعضی از بازیکنانی که به عنوان بهترین مهاجمان شناخته می‌شوند در حقیقت آماری پایین‌تر از موقعیت‌های گل ایجاد شده برای خود داشته‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که درخشش سون بیش از پیش به چشم بیاید.

 رونالدو با اختلاف کمی بیشتر از این موقعیت‌ها گلزنی کرده اما لواندوفسکی، نیمار، اوبامیانگ و سرجیو آگوئرو همگی در ستون منفی‌ها قرار دارند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала