Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

روایت سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان از میزبانی عجیب بنگلادش از شاگردان انوش دستگیر

© Photo / AFFتیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2021
عضو شوید
فدراسیون فوتبال افغانستان در صفحه فیس بوکش از برنامه عجیب بنگلادشی ها برای میزبانی افغانستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، داستان از جایی شروع میشود قرار بود که دیدار تیم های ملی افغانستان و بنگلادش در تاریخ 7 حمل 1400 در ادامه انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا در شهر سیلهت به مصاف هم بروند.

در همان روزهایی که بنگلادش شهر سیلهت را به عنوان میزبان مسابقه اعلام کرد، انوش دستگیر سرمربی تیم ملی افغانستان  گفت که بنگلادش بخاطر سخت کردن شرایط برای افغانستان شهر سیلهت را به عنوان میزبان انتخاب کرده است.

داستان به این جا ختم نشد تا اینکه نزدیک به یک ماه پیش زمزمه‌های تعویق دوباره بازی ها در قاره آسیا آغاز شد، در پی آرام نشدن و اهداف در بسیاری از کشورهای آسیایی تصمیم به تعلیق دوباره رقابت‌ها گرفت.

پس از این که فدراسیون فوتبال افغانستان مخالفت خود را از نحوه میزبانی بنگلادشی ها به فیفا ارسال نمود، در رسانه ها و صفحات فیس بوکی این کشور که به فدراسیون بنگلادش نیز نزدیک بودند، ادعا شد افغانستان از ما میترسد و حاضر نیست به خاک ما سفر کند.

در همین حال فیروز مشعوف سخنگوی فدراسبیون فوتبال افغانستان میگوید: "فدراسیون فوتبال بنگلادش میخواست بازی اش مقابل ما در انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا در تاریخ 7 حمل را در این استادیوم و در شهر سیلهت که چند ساعت از داکا پاینتخت این کشور دور است، برگزار کند.

ازین هم بگذریم که آنها میخواستند تیم ما را قبل از شروع بازی دو روز در کشورشان قرنطین کنند و با سخت کردن شرایط از ما امتیاز بگیرند.

این در حالیست که افغانستان در زمانی که این تیم به عنوان مهمان به تاجیکستان سفر کرده بود برای شان بهترین شرایط را حتی چند روز قبل از مسابقه مهیا کرد.

جالب اینجاست که بنگلادش دو بازی دیگرش مقابل عمان و هند را متقبل شده بود که در قطر بازی کند، فقط پا فشاری داشت که در مارچ با چنین شرایطی با افغانستان بازی کند.

با این حال موضع گیری مناسب و به موقع فدراسیون فوتبال افغانستان و سرمربی تیم انوش دستگیر در شرایطی که بسیاری از بازی های گروه های دیگر نیز به ماه جون منتقل شده بود، به این کشور اجازه نداد تا به هر قیمتی از افغانستان پذیرایی کند.

باید اضافه کرد که هم فدراسیون فوتبال و هم کدر فنی تیم ملی در صورتی که بنگلادشی ها به صورت جوانمردانه و اصولی از ما میزبانی میکردند، حاضر بودند حتی در همین ماه مارچ به مصاف این تیم بروند

حالا شما قضاوت کنید که بنگلادش چرا میخواسته در این زمین و در شهری که چند ساعت از پایتخت دور است و با خسته کردن بازیکنان ما در سفرهای هوایی با افغانستان بازی کند؟

این در حالیست که طبق آمار بنگلادش هیچگاه در مسابقات رسمی و تدارکاتی موفق به شکست افغانستان نشده است و در دو بازی متوالی گذشته نیز 4 بر 0 و 1 بر 0 به افغانستان باخته است."

به همین منظور جلسه آنلاین با حضور تیم‌های گروه پنجم مقدماتی جام جهانی برگزار شد به صورت متمرکز در یکی از کشورهای همگروه افغانستان برگزار شود. بازی تیم ملی افغانستان با بنگلادش  در کشور قطر و در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ جوزا برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала