Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فاش شدن مبلغ درخواستی دورتموند برای هالند

© REUTERS / MICHAELA REHLEارلینگ هالند - مهاجم دورتموند
ارلینگ هالند - مهاجم دورتموند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2021
عضو شوید
یک منبع خبری معتبر مدعی شده است که باشگاه بوروسیا دورتموند برای فروش فوق ستاره خود مبلع هنگفتی را از باشگاه های خواهان مطالبه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ESPN FC، بورسیا دورتموند ارزش ارلینگ هالند ماشین گلزنی نارویایی خود را 180 میلیون یورو (212 میلیون دالر) تعیین کرده است.

این هزینه او را در کنار کیلیان امباپه و بعد از نیمار به گران ترین بازیکن در تمام دوران‌ها تبدیل می کند.

بنابرین باشگاه های علاقه مند به 180 میلیون یورو نیاز دارند تا بتوانند یکی از پرطرفدارترین بازیکنان فوتبال جهان یعنی هالند را بدست آورند.

هالند در آلمان یک کشف فوق‌العاده بوده است، پس از انتقالش از سالزبورگ در جنوری 2020، 49 گل در همین تعداد بازی به ثمر رسانده است. وی در این فصل 32 گل در 31 بازی به ثمر رسانده است، از جمله 10 گل ارزشمند در شش مسابقه لیگ قهرمانان و مینو رایولا نماینده او می‌گوید که 10 باشگاه در موقعیتی هستند که می توانند او را به خدمت بگیرند.

این مهاجم سال گذشته در میان علاقه شدید منچستر یونایتد به دورتموند نقل مکان کرد، اما تیم بوندسلیگایی پس از توافق برای گنجاندن بند آزادی در قراردادش، موفق شد توافق‌نامه ای را برای امضای قرارداد به دست آورد. این بند تا تابستان 2022 فعال نخواهد شد. باشگاه ها می توانند در تابستان امسال هالند را به خدمت بگیرند اما 180 میلیون یورو درخواست دورتموند برای از دست دادن او قبل از فعال شدن بند آزاد سازی در سال آینده است.

تابستان گذشته هنگامی که یونایتد برای جذب جیدون سانچو بازیکن ملی پوش انگلیسی تلاش کرد، دورتموند برای فروش این ستاره خود 120 میلیون یورو درخواست کرد که فراتر از انتظار باشگاه انگلیسی بود و منچستریونایتد هر قدر تلاش کرد نتوانست تا زنبورهای وست‌فالن را با مبلغی کمتر قانع کند.

منابع به ESPN گفتند که دورتموند موضع مشابه با جیدون سانچو در مورد ارلینگ هالند دارد و قصد ندارد وی را با مبلغی کمتر از 180 میلیون یورو به فروش برساند. یونایتد، منچسترسیتی، چلسی، رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ علاقه زیادی به بازیکن ملی پوش نارویایی دارند، اما در یک بازار نقل و انتقالات تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا، دورتموند امیدوار است که با قراردادن ارزش 180 میلیون یورویی روی هالند، اور را برای یک سال دیگر در این باشگاه حفظ کند.

​منابع به ESPN گفته بودند که مدیران ارشد چلسی معتقد بودند که می توانند در معامله‌ای وسوسه‌انگیز در تابستان امسال دورتموند را قانع کنند، اما این قبل از مشخص شدن موضع تیم بوندس لیگا در مورد ارزش و مبلغ درخواستی برای هالند بود.

سرمربی منچستر یونایتد، اوله گونار سولسشایر، یکی از ستایش‌گران این بازیکن 20 ساله از گذشته است، اما آخرین سوابق مالی این باشگاه نشان می دهد که درآمد 7٪ پایین آمده است و به 281.8 میلیون پوند می رسد و سود 7٪ می‌توانست برای منچستریونایتد 33.6 میلیون پوند به ارمغان بیاورد و این تیم در مورد نقل و انتقالات باید "واقع بینانه" عمل کند.

خوان لاپورتا، رئیس منتخب و جدید بارسلونا مشتاق است که هالند را سنگ بنای فعالیت خود در این باشگاه کند اما با بدهی بارسا به مبلغ 1.1 میلیارد یورو، انتقال 180 میلیون یورویی برای این بازیکن دشوار خواهد بود.

خاویر تباس، رئیس لالیگا گفته است که "بارسا یا رئال مادرید" یک ترفند جادویی را می خواهد با توجه به مبالغی که در این زمینه وجود دارد.

 منابع به ESPN گفتند که منچسترسیتی از گزارش های خوش بینانه در اسپانیا در مورد امیدهای دو تیم بزرگ این کشور یعنی رئال و بارسا برای امضای قرارداد متعجب است و آن‌ها اعتقاد دارند که در موقعیت قوی‌تری برای انجام این انتقال هستند.

دورتموند با وجود درخشش هالند در این فصل در بوندسلیگا با شرایط نه چندان مناسب دست و پنجه نرم می کند و این تیم در نبردی سخت برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل آینده با مربیگری موقت ادین ترزیچ قرار دارد.

دورتموند برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد با چهار امتیاز کمتر از اینتراخت فرانکفورت که در رده چهارم قرار دارد در رده‌ای پایین‌تر است و دیدار دو تیم در وست‌فالن استادیوم در تاریخ 3 اپریل برای تعیین صعود کننده به فصل بعد چمپیونس لیگ تعیین کننده خواهد بود.

دورتموند در مقابل کلن که تهدید سقوط را حس می‌کند، علی‌رغم دو گل مهاجم و ستاره نارویایی خود، با نتیجه مساوی دو بر دو متوقف شد. هالند آخر هفته گذشته از میدان خارج شد، اما منابع می گویند در صورت عدم حضور دورتموند در لیگ قهرمانان، این تیم در تابستان در برابر تلاش باشگاه‌هایی که قصد دارند تا هالند را با قیمتی کم‌تر جذب کنند مقاومت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала