Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شکست بارسا و تنور داغ داغ لالیگا برای قهرمانی

© REUTERS / ALBERT GEABarcelona's Lionel Messi looks dejected
Barcelona's Lionel Messi looks dejected - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
در حالی که پنجشنبه شب بارسلونا میتوانست با برتری در مقابل گرانادا گام بلندی در مسیر قهرمانی این فصل لالیگا بر دارد، اما با قبولی شکست در این دیدار، رقابت لالیگا را در اوج حساسیت نگاه داشت.

 

به گزارش اسپوتنیک، این فصل لالیگا یکی از بی سابقه ترین فصل ها بوده، زیرا 4 تیم به صورت به یک اندازه شانس قهرمانی دارند.

صدرنشین جدول لالیگا در حال حاضر از آن اتلتیکومادرید با 73 امتیاز است. پس از این تیم تیم های رئال مادرید و بارسلونا با 71 امتیاز و سویا نیز 70 امتیاز قرار دارند.

بدون شک تنها چیزی که با قاطعیت میتوان گفت این است که قهرمان این فصل لیگ اسپانیا از میان همین 4 تیم است، اما اینکه کدام یکی از این تیم ها این شانس را پیدا میکند با توجه به حساسیت بالای جدول و روندی که تیم ها در از دست دادن امتیاز دارند، فوق العاده غیر قابل پیش بینی است.

اتلتیکومادرید

در فاصله 5 بازی مانده تا پایان فصل، اتلتیکو پیش از رویارویی با بارسلونا در نیوکمپ و رئال سوسیداد در واندا متروپولیتانو، میزبان الچه خواهد بود. دو بازی آخر فصل این تیم نیز ابتدا برابر اوساسونا در خانه و آخرین بازی فصل نیز در زمین ئال وایادولید خواهد بود.

خبر مثبت برای اتلتیکو مادرید در این مقطع از فصل این است که اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان این تیم در اختیار دیگو سیمئونه هستند، از همه مهم تر لوئیز سوارز و جوآو فلیکس مهاجمان تیم هستند که به طور کامل بهبود یافته اند و در آخرین بازی این تیم نیز که با شکست شان همراه شد، حضور داشتند.

با تمام این ها اتلتیکو مادرید در چند بازی اخیر به لطف مصدومیت سوارز در گلزنی مشکل داشته است.

بازگشت او به میادین می تواند نقش مهمی در قهرمانی اتلتیکو در این فصل داشته باشد، زیرا ملی پوش اروگوئه ای با 19 گل در لالیگا بهترین گلزن تیمش در این فصل است.

رئال مادرید

رئال مادرید نیز از 5 بازی باقی مانده در مجموع سه بازی خانگی دارد.

 در برابر اوساسونا، سویا و ویارئال در مادرید و خارج از خانه با نیز با  گرانادا و بیلبائو روبه رو خواهد شد.

روی کاغذ رئال سخت ترین بازی های فصلش را انجام خواهد داد.

با تمام این ها اوضاع مصدومیت اما برای رئال مادرید به شدست وخیم است. زیدان فصل پر کابوسی را از این حیث سپری میکند. در کنار وازکز به تازگی کارواخال هم به دلیل مصدومیت فصل را از دست داده است.

البته بازگشت سرخیو راموس به میادین میتواند ضمن یک خبر خوب، تقویت خوبی برای خط دفاع تیم زیدان باشد، اما حضور والورده و مندی در دیدار مقابل اوساسونا تا کنون مشخص نیست.

اگرچه ادر میلیتائو و ناچو فرناندز هر دو در غیاب راموس در زمین حاضر بودند، اما تجربه نشان میدهد حضور راموس در ترکیب رئال باعث قوت و گلزنی بنزما هم میشود.

بارسلونا

شکست بارسا در برابر گرانادا شانس بزرگی از این تیم گرفت، اما این تیم را از قهرمانی دور نکرده است. سه بازی بعدی بارسلونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا بلوگرانا مجبوراند دو بار برای بازی با لچه و لوانته به والنسیا سفر کنند، در حالیکه تیم کومان یکی از حساس ترین بازی های فصلش را برابر صدرنشین رقابت ها در نیوکمپ برگزار خواهد کرد. شاگردان رونالد کومان در دو مسابقه اخیر نیز به ترتیب در خانه ایبار به میدان میروند و در آخرین بازی فصل نیز در نیوکمپ میزبان سلتاویگو خواهند بود.

در بارسا فیلیپ کوتینیو و آنسو فاتی کماکان از میادین دوراند، اما مهمترین غیبت بارسلونا می تواند رونالد کومان سرمربی این تیم باشد که به دلیل محرومیت و اعتراض به روند داوری در دیدار گرانادا، در دو بازی تیمش برابر والنسیا و اتلتیکو مادرید را نمیتواند روی نمیکت تیمش بشیند.

در همین حال فورم لیونل مسی همیشه برای بارسلونا بسیار مهم است. اگر مسی روی اوج و فورم خوبی باشد، میتواند کمک زیادی بکند.

سویا

شاگردان لوپتگی نیز بازی های آسانی نخواهند داشت، زیرا آنها قرار است از بیلبائو، والنسیا و آلاوس میزبانی خواهند کرد و در زمین رئال مادرید و ویارئال نیز بازی خواهند کرد.

لوپتگی موفق شده در این فصل سویا را تیمی مدعی و شکست ناپذیر معرفی کند، درست است که همه از بارسا و رئال و اتلتیکو حرف میزنند، اما در کنار این سه تیم، سویا نیز به صورت برابر شانس قهرمانی دارد.

اگر یوسف ان-نصیری موفق شود به 17 گل چشمگیر این فصلش اضافه کند، اندلسی ها هیچ کمی از سه تیم دیگر برای قهرمانی ندارند و میتوانند فاتح لالیگا شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала