Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بیانیه جدید شورشیان سوپر لیگ: به یوفا باج نمیدهیم

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس بیاینه جدیدی را بر علیه اتحادیه فوتبال اروپا و اقدامات احتمالی این نهاد منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی فشارهای وارده توسط یوفا که از شب گذشته در رسانه ها منتشر شده است، سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس با انتشار بیانیه هایی مشترک اعلام کردند کماکان بر موضع خود میمانند و فشارهای یوفا را قابل قبول نمیدانند.

امروز اسکای سپورت و بسیاری از رسانه ها مدعی شدند، 3 باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در صورتی که از رقابت های جنجالی سوپرلیگ انصراف ندهند از طرف یوفا 2 فصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم می‌شوند.

رسانه اسپانیایی هم گزارش دادند یوفا در حال برنامه ریزی برای اخراج 3 باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا است

این در حالیست که شب گذشته یوفا رسما تحقیقات و جلسات خود را برای مجازات این 3 باشگاه آغاز کرده است.

در پی این فشار سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در بیانیه ای اعمال کردند فشار و تهدید یوفا قابل قبول نیست تا پایان روی اصول خود خواهند ماند و از پروژه سوپرلیگ انصراف نمی دهند.

در پایان نیز هر ٣ باشگاه اعلام کردند یا اصلاحات در فوتبال را به سرانجام می رسانیم یا این سقوط را با هم تماشا میکنیم.

در این بیانیه آمده است:

بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید  مخالفت قاطعانه خود را با اجبار مصرانه یوفا برای فشار آوردن به سه باشگاه بزرگ تاریخ فوتبال ابراز می دارند.

"نگران کننده است که یوفا با این کار نقض آشکاری را علیه تصمیم رکن قضایی صورت داده است که قبلا به صورت واضح به یوفا هشدار داده بود که باید هر گونه اقدامی را علیه باشگاه های موسس سوپرلیگ تا زمان پایان بررسی حقوقی، متوقف کند.

به همین خاطر اقدام یوفا برای باز کردن پرونده انضباطی کاملا غیرقابل درک است چرا که این اقدامی علیه حقوق دموکراتیک شهروندان اتحادیه اروپا است. از سویی این اقدام یوفا بی احترامی به حقوق یک دادگاه عالی است.

از اولین لحظه ای که سوپرلیگ تلاش کرد تا شرایط کنونی فوتبال اروپا را بهبود ببخشد، همیشه خواستار مکالمه مداوم با یوفا شدیم و هدفمان این بود که تمایل به این ورزش را افزایش بدهیم و به هواداران بهترین نمایش ممکن را ارائه بدهیم.

می خواستیم که همه چیز با پایداری و همبستگی پیش برود به خصوص با توجه به شرایط خطرناکی که اکثر باشگاه های اروپایی تجربه می کنند. اما با این وجود به جای بررسی نحوه مدرن کردن فوتبال از طریق مکالمه، یوفا  فشار می آورد تا جلوی اقدامات حقوقی ما که انحصارطلبی آنها را در فوتبال اروپا زیر سوال می برد، بگیرد.

بارسا، یووه و رئال مادرید، باشگاه هایی با یک قرن قدمت، به هیچ وجه در مقابل اجبار و فشارهای غیرقابل تحمل، عقب نمی نشینند و همچنان به اراده خود برای بحث کردن بر اساس گفتگو و احترام اصرار می ورزند چرا که باید پاسخ هایی ضروری را به دنیای فوتبال ارائه بدهیم. یا باید فوتبال را مدرن کنیم یا این که در ویرانی اجتناب ناپذیر آن دست داشته باشیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала