Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

همه‌ی آنچه در مورد خرید جدید رئال نمی‌دانید

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر دیوید آلابا بازیکن اتریشی بایرن مونیخ Austria Russia Soccer
دیوید آلابا بازیکن اتریشی بایرن مونیخ Austria Russia Soccer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
داوید آلابا اخیراً به صورت رسمی به رئال مادرید پیوسته است و شاید خیلی از طرفداران فوتبال بعضی واقعیت‌ها را در مورد وی ندانند.

به گزارش اسپوتنیک، داوید اولاتوکونبو آلابا متولد 24 ژوئن 1992 در وین، مدافع سرشناس اتریشی که در بایرن مونیخ در پست دفاع چپ، دفاع میانی و حتی هافبک میانی بازی می کرد، دوران فوتبالش را در بایرن ساخت.

او ده فصل بخشی از تیم بزرگسالان بایرن بود و سه سال هم در تیم آکادمی بازی کرد. او در سال 2008 از آستوریا وین راهی بایرن شد که قبل از نیز در تیم آسپرن بازی می کرد که در زمانی که ده ساله بود و در ساحل میر تیرنو در ایتالیا بازی می کرد، نگاه ها را به خود جلب کرد.

آلابا به عنوان یک قهرمان و یک اسطوره از بایرن مونیخ جدا شد چرا که قراردادش را تمدید نکرد و به خواست خودش از تیم رفت. 431 بازی در بایرن داشت که 33 گل زد، 55 پاس گل داد، 27 جام شامل دو چمپیونزلیگ و ده بوندسلیگا برد.

داوید قبل از پیوستن به بایرن دو بار پیشنهاد آنها را رد کرد چرا که خودش گفته بود:” از بایرن متنفر بودم. تیمشان با افاده زیادی به تورنمنت های رده های پایه می آمد، لباس هایی شیک، اتوبوس هایی مجلل و بهترین لباس های تمرینی را داشتند. انگار که به دیگران لطف می کردندکه به آن جا آمدند. اما بعدا به این نتیجه رسیدم که وجود چنین باشگاهی با این غرور برای فوتبال دنیا ضروری است.”

آلابا که 79 بازی و 14 گل در تیم ملی اتریش داشته ، ریشه های خانوادگی خاصی هم دارد. پدرش جورج آلابا در اتریش  به عنوان یک رپر و یک دی جی به شهرت رسیده و بخشی از زوج پاپ-دنس “دو در یک” بوده است که در اواخر دهه 90 و اواخر قرن 21 در اتریش به شهرت رسید.

جرج آلابا در اتریش لقب هنری ” دی جی من” را دارد و بعد از مدتی موسیقی را کنار گذاشت تا وکیل پسرش شود. پدر آلابا والدینی از نیجریه دارد که عضو خانواده سلطنتی اوگره بوده است، روستایی کوچک در 55 کیلومتری لاگوس که پایتخت سابق نیجریه بوده است.

پدر آلابا در ابتدا می خواست در حوزه اقتصاد تحصیل کند اما علاقه اش به موسیقی جدی تر بود. توانست تابعیت اتریش را بگیرد، جذب ارتش اتریش شد و به اولین سرباز رنگین پوست ارتش اتریش تبدیل شد.

 نام میانی داوید آلابا، “اولاتوکونبو” است که در زمان یاروبایی که زبان محلی نیجریه است، به معنی فردی است که ثروت را از یک کشور دور به کشوری دیگر منتقل می کند.

به نظر می رسد که خانواده آلابا در کل زندگی به هدفشان رسیده اند و حالا این بازیکن با دستمزد سالانه 11 میلیون یورو به رئال مادرید ملحق شده است.

هر چند که رنگ پوست تیره آلابا به خاطر ملیت پدرش است اما چشمانش که شبیه شرق اسیایی هاست به خاطر مادرش جینا است که یک پرستار فیلیینی است که در دهه 80 به عنوان بانوی شایسته کشورش انتخاب شد اما بعد از آن به اتریش مهاجرت کرد.

عضو دیگر خانواده هم خواهر داوید یعنی “رز می” است که همچون پدرش به سراغ موسیقی رفته است. از سویی نامزد آلابا نیز شالیمار هپنر، مدل و تاجر آلمانی و دختر فرانک هپنر آشپز معروف است. داوید و نامزدش صاحب یک فرزند هم هستند.

بعد از آن که آلابا دو بار پیشنهاد بایرن را رد کرد، ورنر کرن که همچنان عضو آکادمی بایرن است، به سمت پدر داوید رفت و گفت :” او استعداد فوق العاده ای دارد و می تواند به بالاترین سطح برسد.” و بدین ترتیب بالاخره بازیکن اتریشی پذیرفت که راهی آکادمی بایرن شود.

داوید پیش از رسیدن به تیم بزرگسالان بایرن مونیخ به مدت شش ماه به هوفنهایم رفت که در آن جا فوق العاده بود. کرن در این باره گفته بود :” استعداد یک چیز استف رفتار و اراده یک چیز دیگر و داوید اراده بی نظیری برای بهتر شدن داشت.

همان روحیه ای را داشت که همه انتظار داریم.” در اتریش همه می دیدند که پیشرفت فوق العاده ای دارد و اولین بازی ملی او زمانی بود که 117 سال و 112 روز سن داشت. اتریشی ها سریع اقدام کردند تا سراغ فیلیپین و نیجریه نرود.

علاقه خانواده آلابا به موسیقی باعث شده تا داوید بلد باشد که پیانو و گیتار بزند و گاهی نیز به عنوان دی جی در جمع های خانوادگی حاضر می شود.

عاشق غذای مکسیکویی است و البته غذاهای فیلیپینی که مادرش و خاله اش درست می کنند را دوست دارد. اوکوچا نیجریه ای و پاتریک ویرا فرانسوی اسطوره هایش هستند.

 تیم محبوبش هم آلمانی یا اتریشی نیستند: در بچگی عاشق گالاتاسرای ترکیه بود. در سال 2017 در این باره گفته بود :” دوستان ترک  زیادی از بچگی داشتند و باعث شدند که طرفدار گالاتاسرای شوم. از آن زمان از آنها حمایت می کنم و اگر در حین تمرین یا بازی نباشم، بازیهایشان را می بینم. هوادارانشان را تحسین می کنم، خیلی پرشور هستند.”

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала