Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واینالدوم؛ قطعه‌ی گم‌شده‌ی پازل خط میانی بارسا؟

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر واینالدوم
واینالدوم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
به نظر می‌رسد که جینی واینالدوم به زودی به صورت آزاد به باشگاه بارسلونا خواهد پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، با ورود نمایندگان جورجینیو واینالدوم به باشگاه بارسلونا مشخص شد که ستاره هلندی به زودی بازیکن باشگاه بارسلونا خواهد شد. خریدی که درخواست رونالد کومان بوده است ، اما فارغ از آینده سرمربی هلندی خود باشگاه بارسلونا هم به خرید او تمایل دارد.

در مورد واینالدوم 30 ساله نقل قول های فراوانی وجود دارد. در این پست سعی می کنیم ویژگی های پررنگ ستاره هلندی را برای شما به تصویر بکشیم تا ببینیم بازیکن مورد علاقه یورگن کلوپ چه وضعیتی دارد.

وقتی صحبت از موفقیت لیورپول یورگن کلوپ در چند سال اخیر می شود عموما نام بازیکنانی مانند محمد صلاح ، سادیو مانه ، ویرجیل فن دایک و رابرت فیرمینو به ذهنمان خطور می کند که بازیکنان در کلاس جهانی لیورپول هستند.

با این حال بستر هر تیم بزرگی بر پایه بازیکنانی نهاده شده است که زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند ، اما در موفقیت تیم نقش اساسی دارند. لیورپول در گذشته بازیکنانی مانند کویت ، اسکرتل و جانسون را داشته است و باید گفت واینالدوم هم در این دسته جای دارد.

از زمان ورود واینالدوم از باشگاه نیوکاسل به لیورپول ، او هافبک سرحال و مورد علاقه یورگن کلوپ بوده است که با نگاه کردن به تعداد بازی های او می شود به علاقه کلوپ به ستاره هلندی پی برد.

واینالدوم در بازی های مهم مانند بازی برابر بارسلونا ، منچستر سیتی و چلسی گلزنی کرده است و از نظر حضور در ترکیب هیچ بازیکنی مانند او نقش پررنگی ایفا نمی کند. حضور او در میانه میدان برای شاگردان کلوپ حائز اهمیت است.

در واقع حضور واینالدوم کلید انتقال توپ و آغاز حمله است. در واقع خلاقیت او می تواند به لیورپول اجازه دهد که در زمان بازپس گیری توپ از ضدحمله استفاده کند یا توپ را با پاسکاری حفظ کند.

واینالدوم دوندگی و جنگندگی قابل توجهی در میانه میدان دارد و می تواند در تمام پست های خط هافبک به میدان برود و با سیستم های مختلف سازگاری داشته باشد.

آنالیز جورجینیو واینالدوم از نظر آماری

واینالدوم 30 ساله اهل روتردام هلند می باشد. ارزش او در ترنسفرمارکت فقط 30 میلیون یورو است ، اما به دلیل اتمام قراردادش با لیورپول می تواند به صورت رایگان راهی هر باشگاهی شود و این یک مزیت بزرگ برای جینی است.

جورجینیو واینالدوم در این فصل 51 بار برای لیورپول به میدان رفته است و 3 گل به ثمر رسانده است. او پاس گلی به ثبت نرسانده است. واینالدوم در 32 بازی این فصل هافبک مرکزی بوده است و در 16 بازی نیز به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفته است.

شایان ذکر است که واینالدوم در کنار محمد صلاح هر دو 51 بار در این فصل برای لیورپول به میدان رفتند و رکورد بیشترین بازی را در این فصل دارند. پس از آن ها اندرو رابرتسون با 50 بازی می باشد.

جورجینیو واینالدوم سابقه بازی در تیم های فاینورد و آیندهوون را در هلند و نیوکاسل و لیورپول را در انگلیس دارد. واینالدوم در تمام رده های سنی برای تیم ملی هلند به میدان رفته است و در 73 بازی ملی ، 22 گل ملی در کارنامه دارد.

بهترین آمار گلزنی جینی در تیم آیندهوون بوده است که در 154 بازی ، 56 گل و 24 پاس گل ثبت کرده است. قد او 1.75 است و در این فصل 3 کارت زرد دریافت کرده است که فقط یکی از آن ها مربوط به لیگ جزیره است.

پیدا کردن فضاهای کلیدی

هافبک های مدرن نیاز دارند که در زمین آگاهی محیطی خوبی از اطراف خود خصوصا در هنگام حمله داشته باشند. یافتن فضای مناسب در یک سوم دفاعی حریف که معمولا برتری عددی با آن ها است موضوع مهمتری است که نیاز به هافبک های باهوش دارد.

در واقع تاکتیک های یورگن کلوپ به این موضوع کمک کرده است. واینالدوم در اغلب اوقات سمت چپ محوطه جریمه حریف قرار می گیرد و سعی در پیدا کردن فضای مناسب دارد. از سمتی او سعی می کند در پرس از جلو کمک شایانی کند و در حرکات بدون توپ برای هم تیمی های خود فضاسازی کند.

در تصویر زیر واینالدوم در سمت چپ محوطه جریمه تیم اورتون قرار در زمان مناسبی قرار گرفته است. او پس را دریافت می کند و با یک ضربه به خوبی کار حریف دیرینه لیورپول را می سازد. در واقع جایگیری درست او باعث زدن یک گل می شود.

همانطور که گفته شد واینالدوم این فضاها را در سمت چپ به خوبی پیدا می کند. واینالدوم در سیستم 3-3-4 ، اغلب به عنوان هافبک چپ به میدان می رود و همیشه یک هافبک دفاعی پشت سر او و یک هافبک هجومی در کنار او قرار دارد.

در واقع این تعادل در خط هافبک لیورپول بسیار مهم است ، زیرا به واینالدوم اطمینان خاطر می دهد که پشت سر او پوشش مناسبی وجود دارد و می تواند پیش روی کند. معمولا جوردن هندرسون یا فابینیو هافبک دفاعی های لیورپول هستند.

در واقع از سمتی اگر الکس اوکسلید چمبرلین یا نبی کیتا کنار او باشد ، آن گاه واینالدوم سعی می کند مشارکت بیشتری در کارهای دفاعی لیورپول داشته باشد. در تصویر زیر مشاهده می کنیم که واینالدوم در سمت چپ خط حمله لیورپول پیش روی کرده است و خود را به عنوان گزینه پاس مطرح کرده است. این موضوع در بازی های بزرگ به لیورپول کمک می کند تا بازده خط حمله خود را افزایش دهد.

حمله از عمق

واینالدوم یک ورزشکار استثنائی است ، زیرا از نقش هافبک " باکس تو باکس " در لیورپول استقابل می کند و آن را به خوبی ایفا می کند. لیورپول معمولا از ضدحمله استفاده می کند تا با سرعت و قدرت تمام کنندگی رقبا را نابود کند و نقش واینالدوم بسیار مهم است.

جینی در مواقع ضدحمله بسیار جلو می رود تا روی گلزنی موثر باشد و اگر احیانا توپ از دست رفت بتواند در باز پس گیری آن کمک کند. اگر توپ در منطقه ای دور از محل حضور او از دست برود ، او سریع به موقعیت قبلی خود باز می گردد.

در هنگام حمله فوروارد های لیورپول بیشتر به دنبال استفاده از فضاهای باریک تر هستند. این به مدافعان کناری اجازه می دهد تا جلوتر بیایند تا در حمله تیمشان نقش موثری داشته باشند. نقش هافبک ها در تیم لیورپول اینجا جای بحث دارد.

کلوپ دوست دارد در این مواقع هافبک های میانی تیمش تا نزدیکی محوطه جریمه پیش روی کنند تا فوتبال سریع او مبتنی بر انتقال پیاده شود. واینالدوم یکی از بهترین گزینه های برای اجرای این ایده است.

ما قبلا در مورد یافتن فضاهای خالی و ورود به آن صحبت کردیم ، اما ایجاد فضای خالی هم به همان اندازه مهم است. در تصویر زیر واینالدوم به عنوان هافبک میانی به سمت صلاح حرکت می کند تا از او پشتیبانی کند . در این تصویر در نهایت فیرمینو گلزنی می کند ، اما حرکت واینالدوم و فضاسازی او و صلاح بسیار مهم است.

توانایی های دفاعی 

جنبه ای مهم از بازی واینالدوم که اغلب از آن چشم پوشی می شود ، توانایی های دفاعی او است. نقش او در پرسینگ و زمانی که لیورپول ها توپ را در اختیار ندارند ، برای باز پس گیری توپ بسیار مهم است.

با 27 تکل ، 15 توپگیری و 148 بازیابی توپ ، جینی نشان داده است که توانایی بازی در تیم کلوپ با سبک گگن پرسینگ را دارد. در واقع او بسیار سخت کوش است و باعث شده است لیورپول در جنبه های دفاعی بسیار مستحکم ظاهر شود.

واینالدوم در پرس یک منطقه خاص استاد است و همین موضوع رقبا را وادار به اشتباه می کند و باعث می شود توپ به دستان لیورپول بیفتد. در تصویر زیر در یکی از حساس ترین نقاط زمین واینالدوم با یک تکل مانع از انتقال توپ می شود و توپ به مدافعان لیورپول می رسد. نهایتا این توپ منجر به گل محمد صلاح می شود.

همانطور که گفته شد دفاع در فوتبال آسان نیست. توانایی قرارگیری در موقعیت مناسب برای اعمال پرس موثر که باعث باز پس گیری توپ و ایجاد یک ضدحمله شود ، بسیار مهم است. واینالدوم می داند قرار گیری در موقعیت های مناسب و اعمال فشار به بازیکنان حریف باعث دور کردن توپ توسط آن ها یا اشتباهشان می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала