Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عجیب اما واقعی؛ چند زن فوتبالیست از رونالدو بیشتر گل ملی زدند

© AFP 2023 / Matthias Schrader / POOLИгроки сборных Германии и Португалии во время матча на Euro 2020
Игроки сборных Германии и Португалии во время матча на  Euro 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
بازیکن تیم ملی بانوان کانادا بالاتر از کریستیانو رونالدو و با اختلاف خیلی زیاد بهترین گلزن ملی دنیای فوتبال است.

به گزارش اسپوتنیک، کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی فوتبال پرتگال با دو گل از روی نقطه پنالتی در مقابل فرانسه در بازی سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت های اروپا یورو 2020، با 109 گل زده در کنار علی دایی مهاجم سابق تیم ملی ایران به عنوان بهترین گلزن مرد ملی فوتبال جهان در تمام ادوار قرار گرفت.

این درحالیست که کریستین سینکلر هافبک هجومی 38 ساله تیم ملی فوتبال زنان کانادا با 186 گل و 77 گل بیشتر از رونالدو و دایی هم در صدر بهترین گلزنان ملی زنان و هم در صدر بهترین گلزنان ملی فوتبال جهان (چه زنان و چه مردان) قرار دارد.

سینکلز تاکنون در 297 بازی ملی برای کانادا به میدان رفته است. او همچنین قرار است در مسابقات المپیک توکیو نیز تیم ملی فوتبال زنان کانادا را رهبری کند.

کریستین سینکلر در جنوری سال 2020 هنگامی که از رکورد ابی وامباخ، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در 255 بازی ملی اش 184 بار راه دروازه حریفان را یافته بود عبور کرد، به بهترین گلزن جهان فوتبال در عرصه های بین المللی تبدیل شد.

میا هام، یک فوتبالیست بازنشسته دیگر از تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در رده سوم بهترین گلزنان جهان فوتبال در بازی های ملی قرار دارد. میا هام در طول دوران بازی اش 158 گل ملی به ثمر رساند. او که اکنون 49 ساله است از سال 1987 تا 2004 برای تیم ملی آمریکا به میدان می رفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала