Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یورو 2020؛ اسپانیا مُرد تا سوییس شایسته، شگفتی‌ساز و غول‌کُش را برد

© REUTERS / Anton VaganovМатч между сборными Испании и Швейцарии на Евро-2020
Матч между сборными Испании и Швейцарии на Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
تیم ملی فوتبال اسپانیا به دشواری موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا شد.

به گزارش اسپوتنیک،مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ با دیداری در ورزشگاه کرستوفسکی شهر بن‌پترزبورگ روسیه آغاز شد که اسپانیا پس از تساوی یک - یک در ۱۲۰ دقیقه مقابل سوئیس، ۳ بر یک در ضربات پنالتی پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

هنوز بازی سر و شکل نگرفته بود که شوت آلبا با برخورد به زکریا کمانه کرد و وارد دروازه سوئیس شد تا اسپانیا دقیقه ۸ از حریفش پیش بیفتد. در ادامه دقایقی بازی را اسپانیا کنترل کرد و سوئیس هم به تدریج جلو آمد تا موقعیت‌هایی برای جبران گل خورده خلق کند، اما در نهایت با همان یک گل نیمه نخست پایان یافت.

دقیقه ۶۸ سوئیس به گلی که می‌خواست دست پیدا کرد. اشتباه خط دفاعی اسپانیا توپ را به فرویلر رساند و او با پاسش شکیری را صاحب موقعیت کرد تا کاپیتان سوئیس دروازه را باز کند.

دقیقه ۷۸ پس از تکل خطرناک فرویلر، اولیور داور بازی با کارت قرمز مستقیم بازیکن سوئیس را جریمه کرد. این اتفاق باعث شد فشار روی دروازه سوئیس بیشتر شود، ولی مقاومت‌شان شکسته نشد و بازی به وقت‌های اضافی رفت.

در وقت‌های اضافی هم اسپانیا یکی پس از دیگری از دست می‌داد و شاگردان انریکه باز هم گل زدن یادشان رفته بود تا این که بازی به ضربات پنالتی کشید.

در ضربات پنالتی نیز اسپانیا با درخشش عالی اونای سیمون گلزش، 3 بر1 برنده شد و صعودش را به جمع 4 تیم برتر رقابت ها و مرحله نیمه نهایی قعطی کرد.

خوشحالی ماتادورتا پس از شکست سخت اما شیرین سوئیس و صعود به نیمه نهایی

در پایان نیز اونای سیمون دروازه بان اسپانیا بعنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала