Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

شماره یک سه‌شیرها؛ برنده دستکش طلایی یورو 2020

© Sputnik / Виталий Белоусов /  مراجعه به بانک تصاویر jordan pickford
jordan pickford - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
به نظر میرسد که جوردن پیکفورد دروازه بان تیم ملی فوتبال انگلیس با عملکردی درخشان در یورو 2020 در ترکیب مخترعان فوتبال جایزه بهترین دروازه بان این دوره را از آن خود خواهد کرد.

تیم انگلیس در رقابت‌های این دوره از جام ملت‌های اروما یورو هم از لحاظ تیمی و هم هر کدام از بازیکنان سه‌شیرها از لحاظ فردی عملکردی درخور ستایش داشته اند.

در همین حال به احتمال خیلی زیاد جایزه بهترین دروازه‌بان یورو ۲۰۲۰ یا جایزه‌ی دستکش طلایی به دروازه‌بان سه‌شیرها تعلق خواهد گرفت.

ژوردن پیکفورد، دروازه بان باشگاه اورتون و تیم ملی انگلیس قبل از جدال دوم مرحله نیمه پایانی  در مقابل تیم ملی دنمارک در استادیوم ومبلی هنوز حتی یک گل هم دریافت نکرده و موفق به ثبت پنج کلین شیت متوالی در مسابقات یورو 2020 شده است.

ژوردن پیکفورد که یک دوره دشوار را در لباس اورتون پشت سر گذاشته و حتی ممکن بود جایگاه خود را در تیم ملی انگلیس نیز از دست بدهد، تا اینجای تورنمنت فوق العاده ای داشته و در بازی تیمش مقابل اسکاتلند و آلمان عکس العمل های مهمی در کلاس جهانی ثبت کرده است.

ژوردن پیکفورد که در تمام بازی های انگلیس در این تورنمنت در ترکیب ثابت قرار داشته، با رکورد ثبت بیشترین کلین شیت های ایکر کاسیاس (پنج بار) در یک تورنمنت یورو برابر شده است.

 او می تواند در دیدار چهارشنبه شب در نیمه نهایی یورو 2020 با دنمارک از رکورد دروازه‌بان افسانه ای اسپانیا نیز پیشی بگیرد.

جیان‌لوئیجی دوناروما دیشب متوقف ضربه پنالتی آلوارو موراتا را در جریان ضربات پنالتی مهار کرد تا آتزوری به فینال روز شنبه راه یابد، اما پیش از آن و در طول مسابقه دروازه دوناروما توسط مهاجم اسپانیایی در نیمه دوم باز شده بود.

در کل دوناروما در طول این تورنمنت دروازه خود را مقابل ترکیه، سوئیس و ولز بسته نگه داشت، اما در مقابل اتریش، بلژیک و اسپانیا گل خورد. تیبو کورتوای بلجیمی و مارتین استکلنبرگ از هالند نیز هر دو با سه کلین شیت عملکردی مانند دوناروما داشته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала