Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

5 اتفاق در نقل‌وانتقالات که می‌توانست طور دیگری رقم بخورد؛ از امباپه تا مسی و رونالدو

© REUTERS / Sarah MeyssonnierЛионель Месси и президент Нассер Аль-Хелаифи клуба Пари Сен-Жермен на пресс-конференции
Лионель Месси и президент Нассер Аль-Хелаифи клуба Пари Сен-Жермен на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات دنیای فوتبال با اتفاقات عجیبی از جمله عدم پیوستن امباپه به رئال، خروج مسی از بارسا و بازگشت کریستیانو به یونایتد همراه بود که می‌توانست طور دیگری رقم بخورد.

به گزارش اسپوتنیک، تابستان 2021 را شاید بتوان عجیب ترین تابستان در تاریخ نقل و انتقالات فوتبال اروپا دانست چرا که در این پنجره نقل و انتقالاتی اتفاقات بسیار عجیب و غریبی رخ داد و نقل و انتقالات شگفت انگیزی رقم خورد.

در این تابستان هم لیونل مسی و هم کریستیانو رونالدو تیم خود را عوض کردند تا بدین ترتیب شاهد دو بمب نقل و انتقالاتی بزرگ در این تابستان باشیم اما اگر این اتفاقات به شکلی متفاوت رقم می‌خورد چه می‌شد؟

1 - اگر پاریسن ژرمن با پیشنهاد رئال مادرید برای امباپه موافقت می‌کرد

کیلیان امباپه که حرف و حدیث های زیادی پیرامون انتقالش به رئال مادرید در این تابستان مطرح بود، با توجه به عدم رضایت پی اس جی و رد پیشنهاد های رئال مادرید توسط پاریسن ژرمن، همچنان در پاریس ماندگار شد اما این اتفاقات می توانست به شکل دیگری رقم بخورد.

به عنوان مثال اگر پاریسن ژرمن با پیشنهاد های رئال مادرید برای خرید امباپه موافقت می کرد این بازیکن می توانست در همین تابستان راهی رئال مادرید شود و در این باشگاه معارفه شود. رئال مادرید پیشنهاد هایی بین 160 تا 200 میلیون یورو برای خرید امباپه ارائه داد که سران پاریسن ژرمن با هیچکدام موافقت نکردند.

2 - اگر بارسلونا می‌توانست قرارداد مسی را تمدید کند

اگر بارسلونا از نظر مالی شرایط بهتری داشت و یا می توانست بازیکنانش را به فروش رسانده و دستمزد برخی را کاهش دهد، قادر به نگه داشتن لیونل مسی بود.

خوان لاپورتا می توانست قرارداد مسی را تمدید کند و بدین ترتیب فوق ستاره آرژانتینی به عنوان بازیکن آزاد راهی پاریسن ژرمن نمی شد و این اتفاق در این تابستان به شکل دیگری رقم می خورد و ما به جای اینکه شاهد اشک های لیونل مسی در مراسم خداحافطی‌اش باشیم، می‌توانستیم لبخند او را هنگام امضای قرارداد جدید با بارسلونا ببینیم.

3 - اگر رونالدو به منچسترسیتی می‌رفت

کریستیانو رونالدو شب قبل انتقالش به منچستر یونایتد، در آستانه پیوستن به منچسترسیتی قرار داشت اما در نهایت شیاطین سرخ توانستند رونالدو را هایجک کنند و بدین ترتیب فوق ستاره پرتگالی به جای منچسترسیتی به منچستر یونایتد رفت و به نظر می رسد که تصمیم او از ابتدا هم همین بوده است.

اما اگر به جای منچستر یونایتد به منچستر سیتی می رفت اکنون به جای رونمایی از او در لباس منچستر یونایتد، باید شاهد معارفه او در لباس منچسترسیتی می بودیم و به جای اینکه رونالدو بگوید که این کار را برای سر الکس فرگوسن انجام داده است، او برای اولین بار شاگرد پپ گواردیولا می‌شد.

4 - اگر دوناروما قرارداد خود را با میلان تمدید می‌کرد

جیانلوئیجی دوناروما، دروازه‌بانی که در این تابستان به عنوان بازیکن آزاد راهی پاریسن ژرمن شد، از سال 2015 در میلان حضور داشته است و در واقع میلان بود که از این دروازه بان برای اولین بار رونمایی کرد و یک دروازه‌بان آینده دار را به فوتبال ایتالیا و اروپا معرفی کرد.

 دوناروما در این تابستان با اتمام قراردادش با میلان با این باشگاه تمدید نکرد و در نهایت راهی پاریسن ژرمن شد اما اگر او تمدید می کرد و مینو رایولا، ایجنت سرشناس او با میلان به توافق می رسید، اکنون شاهد حضور او در ترکیب میلان در بازی های سری آ بودیم و یک خرید کهکشانی از پی اس جی کم می شد. دوناروما با درخشش در یورو 2020 و قهرمانی به همراه تیم ملی ایتالیا توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده بود.

5 - اگر واینالدوم به جای پاریسن ژرمن راهی بارسلونا می‌شد

همه می‌دانستند که جورجینیو واینالدوم گزینه مد نظر بارسلونا برای این تابستان است چرا که رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا به این هافبک هلندی علاقه ویژه ای داشت و از طرفی با توجه به اینکه این بازیکن یک بازیکن آزاد محسوب می‌شد، گزینه مورد علاقه خوان لاپورتا هم بود چرا که مدیریت بارسلونا در این شرایط بحران مالی به سراغ خرید بازیکنان آزاد رفت.

در نهایت و در حالی که همه گمان می کردند واینالدوم راهی بارسلونا خواهد شد، پی اس جی این بازیکن را هایجک کرد و هافبک هلندی سر از پاریسن ژرمن درآورد اما اگر راهی بارسلونا می شد شرایط برای او به شکلی متفاوت رقم می خورد و می توانستیم شاهد حضور او در لباس آبی و اناری باشیم.

البته که هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نداد؛ بلکه این ها تصاویری خیالی است از آنچه ممکن بود رقم بخورد و این تابستان را متفاوت از شرایط فعلی کند اما همه می دانیم که در واقعیت چه اتفاقاتی افتاد تا این تابستان شگفت انگیز رقم بخورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала