Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از عذرخواهی تا بازدداشت؛ شوخی نژادی با کاماوینگا دردساز شد

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر ادواردو کاماوینگا Футбол. Лига чемпионов. Матч "Краснодар" – "Ренн"
ادواردو کاماوینگا   Футбол. Лига чемпионов. Матч Краснодар – Ренн - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
لورنا گونزالس، روزنامه نگار اسپانیایی به جرم توهین نژادپرستانه به بازیکن جدید رئال مادرید بازدداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش رسانه های اسپانیایی، در زمان مراسم معارفه ادواردو کاماوینگا، خرید جدید رئال مادرید که چند روز پیش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، مجری شبکه RTVE که فکر نمیکرد صدای مایکش باز است، از جمله ای خطاب به بازیکن فرانسوی رئال استفاده کرد که به شدت دامنش را گرفت و برایش دردساز شد.

در حالی عکاسان مشغول عکاسی از کاماوینگا بودند، گونزالس در حالی که مایکش باز بود به شوخی گفت: "کاماوینگا از کت و شلوارش هم سیاه‌تر است."

​​همین جمله کافی بود تا تعداد زیادی او را متهم به تژاد پرستی و این شوخی نچندان خوشایند با این بازیکن جوان بکنند و او حالا نه تنها کارش را از دست داده است، بلکه بخاطر این جمله تندش، مورد بازجویی پلیس نیز قرار گرفته است.

طبق گزارش رسانه های اسپانیایی، این مجری زن بلافاصله پس از این اتفاق مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفته است، البته موج عذرخواهی ها نیز پس از آن به راه افتاد تا اوضاع کمی روال آرامی به خود بگیرد.

​اوکونت رسمی شبکه ای که لورنا گونزالس در آن کار میکند با انتشار بیانیه ای رسمی ضمن غذرخواهی از کاماوینگا نوشت: RTVE از کاماوینگا معذرت خواهی میکند و مراتب پشیمانی عمیق اش را بخاطر صحبت های اخیر مجری برنامه اعلام میکند. ما قبول داریم که همکار ما در جریان این برنامه اشتباه کرده، ولی او دیگر همکار ما نیست، زیرا ما اقدامات لازم را درین خصوص انجام خواهیم داد.

یکی دیگر از مجریان این شبکه نیز نوشت:

در برنامه ما اظهارات نادرستی بر علیه بازیکن رئال، کاماوینگا نشر شد که اصلا شایسته نبود. من به نمایندگی لورنا از بازیکن رئال معذرت خواهی میکنم. او هرگز قصد بی احترامی نداشت. البته او روز یکشنبه به طور رسمی معذرت خواهی کرد.

با این حال لورنا گونزالس شخص شماره اول این داستان جنجالی هم سکوت نکرد و با انتشار متنی در صفحه توئیترش به طور رسمی از کاماوینگا و کسانی که از شنیدن جمله او ناراحت شدند، معذرت خواهی کرد.

وی در صفحه توئیترش نوشت: هفته گذشته در جریان پخش زنده برنامه معارفه بازیکن رئال مادرید از جمله به کار گرفتم که باعث ناراحتی خیلی ها شده است. من صادقانه از کسانی که از این جمله ناراحت شده اند، معذرت میخواهم. من فکر میکردم که مایکم بسته است و به هیچ عنوان قصد توهین نژادی به کسی نداشتم، چون من چنین آدمی نیستم. حالا میخواهم بخاطر این اتفاق در مکانی که 9 سال آنجا حضور داشتم، عذر بخواهم. به دلیل اینکه یکشنبه در برنامه نیستم، زودتر معذرت خواهی میکنم، چون نمیخواستم عذرخواهی طول بکشد. در آخر هم میخواهم از دوستان و خانواده ام که از من در این چند روز حمایت کردند، تشکر کنم.

لورنا گونزالس اعلام کرده است که به دلیل فضایی که بر علیه او در صفحات اجتماعی ایجاد شده است، او تصمیم گرفته که مدتی را از شبکه های اجتماعی دور باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала