Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بحران بارسلونا؛ واقعا چه کسی مقصر است؟

© REUTERS / Albert GeaЛионель Месси после забитого гола
Лионель Месси после забитого гола - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
مشکلات بارسلونا با رفتن لیونل مسی بدتر از فصل قبل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه بارسلونا به دنبال کسب نتایج ضعیف و نا امید کننده در فصل جدید رقابت لالیگا و اروپایی، بسیاری از هوادارانش را نا امید کرده است.

بارسلونا فصل جدید لیگ قهرمانان را با شکست سنگین 3-0 مقابل بایرن مونیخ آغاز کرد و در لالیگا نیز با کسب چهار امتیاز از 5 بازی در بحران به سر می برد.

در حالی که این روزها تمام کاسه و کوزه بر سر رونالد کومان سرمربی هلندی بارسا شکسته است و مدام زمزمه های خروج او از تیم شنیده میشود، sportsmail در گزارشی ویژه به بررسی وضعیت کنونی بارسا پرداخته و به دنبال این است که چه کسی در این تیم مقصر وضعیت کنونی است؟

بارتومئو

بدون شک یکی از کسانی که انگشت انتقاد به شدت به سمت او دراز است، ماریا بارتومئو رئیس قبلی بارسا است که با حاشیه های فراوانی مجبور به استعفا شد. این بارتومئو بود که زمینه فروش بازیکنان تیم را با تنظیم قراردادهای بلند مدت با بندهای فسخ قرارداد زیاد، غیرممکن شود. این تصمیمات بارتئومئو در گزارش مالی باشگاه که در 6 اکتبر منتشر شد به وضوح این موضوع را آشکار کرد.

کومان: "بارسا همینی است که میبینید"

کومان پس از ناکامی های چند هفته اخیر بارها در نشست های خبری از وضعیت تیمش طوری گفته است که بارسا همینی است که میبینید. این صحبت های کومان یعنی، بارسا توان بیشتری ندارد. مرد هلندی چندین بار نیز غیر مستقیم اشاره کرده است که نبود مسی به شدت در عملکرد تیم و سایر بازیکنان تاثیرگذار بوده است. کومان گفت: وقتی تیمی بازیکنانی مثل مسی، سوارز و گریزمان را در اختیار نداشته باشد، نمیتواند با تیم هایی مثل لیورپول و بایرن مونیخ رقابت کند. سرمربی هلندی بار دیگر نیز اعتراف کرد: "ما نمی توانیم با این تعداد بازی تیکی تاکا انجام دهیم!"

تیم پزشکی بارسلونا

شاید درست نباشد که تقصیر را در میان باشگاه تقسیم کنیم، اما انگشت انقتاد به سوی تیم پزشکی بارسا که در روند درمان بازیکنان متعجب عمل کرده است نیز دراز است. به طور مثال زمانی که آنسو فاتی 11 ماه پیش منیسک زانوی چپ خود را پس از پارگی توسط دکتر رامون کوگات، جراح مورد اعتماد باشگاه عمل جراحی کرد، فاش شد که وی دسته کم 4 تا 6 ماه از میادین دور است، اما مدت زمان دوری او از میادین به 11 ماه به طول انجامید تا عملکرد تیم داکتری بارسا نیز مورد انتقاد قرار گیرد.

View this post on Instagram

A post shared by FC Barcelona (@fcbarcelona)

بازیکنان

شما اگر فرصت انتخاب داشته باشید، کدام بازیکنان را مقصر میدانید؟ آیا تقصیر جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس است که در 34 و 33 سالگی دیگر نمی توانند مثل گذشته ها خوب دفاع کنند و مقابل مهاجمین بایستند؟ تقصیر سرجینو دست 20 ساله، اریک گارسیا 20، الکس بالده 17، گاوی 17، نیکو 19 و دمیر 18 ساله است که بدون رهبر و بازیکنی با تجربه میخواهند در مقابل تیمی همانند گرانادا در لالیگا قرار بگیرند. آیا تقصیر پدری، دی یونگ، رونالدو آراخو و ممفیس دپای است که فصل بد شروع شده است؟ تقریباً قطعاً نه. البته مایوس شدن کوتینیو و دمبله را به دلیل افت قیمت شان در بازار نقل انتقالات را نیز نمیتوان نا دیده گرفت.

با تمام این ها، حالا که بارسا خود را برای دیدار بعدی در لیگ قهرمانان و مسابقه یکشنبه مقابل لوانته در لالیگا آماده میکند، همه چیز به کسب سه امتیاز بعدی و افتادن به روال عادی این تیم دارد، زیرا زمزمه های اخراج کومان هلندی از تیم روز به روز در حال گسترش است و شایعات نیز از آمدن روبرتو مارتینز سرمربی کنونی تیم بلجیم را روی نیمکت بارسا خبر میدهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала