Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به قدرت رسیدن اعراب در فوتبال؛ نگاهی به 4 خرید میلیونی و سرسام آور ولیعد عربستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Deputy Crown Prince and Defense Minister of Saudi Arabia Mohammad bin Salman Al Saud
Deputy Crown Prince and Defense Minister of Saudi Arabia Mohammad bin Salman Al Saud - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
محمد بن سلمان شاهزاده و ولیعهد صاحب نام عربستان سعودی حالا بعنوان نفر شماره اول تیم نیوکاسل شناخته میشود.
به گزارش اسپوتنیک، از 2 روز پیش که سهام باشگاه نیوکاسل در اختیار کنسرسیومی با پشتیبانی صندوق سلطنتی عربستان (به ریاست محمد بن‌سلمان) با پرداخت ۴۱۵ میلیون دلار (۳۰۵ میلیون پوند) قرار گرفت، وی بر سر زبان هاست.
حمایت و هدایت باشگاه نیوکاسل توسط خانواده شاهی عربستان در کنار اینکه مخالفین زیادی دارد، باعث خوشحالی شمار زیادی از هواداران نیوکاسل نیز شده است، زیرا آنان منتظراند تیم شان با استفاده از ثروت این کنسرسیوم و با خرید ستاره های نامدار فوتبال اروپا، در حد یک مدعی در مسابقات ظاهر شود.
​ البته ریخت و پاش محمد بن سلمان با مبلغ نجومی 415 میلیون دالر، تنها بخشی از خرج هایی است که شاهزاده عربستان کرده است.
طبق گزارش های موثق او در 5 سال گذشته خرج های به مراتب سنگین تری داشته است که خرید باشگاه نیوکاسل در مقایسه با آنان چیزی نیست.
سال ۲۰۱۵
محمد بن‌سلمان عمارتی با نام "قصر لوئی چهاردهم" را در حومه پاریس با رقم ۳۰۰ میلیون دالر خریداری کرد. با طراحی قرن هفدهمی، این بنا با ۷۰۰۰ متر مربع مساحت در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ ساخته شده و فوربس پس از این معامله آن‌ را گران‌ترین خانه جهان لقب داده است.
​ سال ۲۰۱۶
محمد بن‌سلمان یک قایق تفریحی لوکس به نام "سرین" را با رقم ۵۰۰ میلیون دالر از یک اولیگارش روس خرید. ۲ هلی‌پد (بالگردنشین)،۳ استخر و دیوار صخره‌‌نوردی از جمله امکانات این قایق هستند ‌که ۱۳۴ متر طول دارد!
​ سال ۲۰۱۷
نقاشی مشهور "سالواتور موندی" لئوناردو داوینچی در یک حراجی در نیویورک با قیمت ۴۵۰ میلیون دالر به فروش رفت. وال‌استریت ژورنال بعدها فاش کرد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا دریافته‌اند پیشنهاد خرید این نقاشی از سوی محمد بن‌سلمان ارائه شده است.
​و در نهایت سال ۲۰۲۱
کنسرسیومی با پشتیبانی صندوق سلطنتی عربستان (به ریاست محمد بن‌سلمان) با پرداخت ۴۱۵ میلیون دالر (۳۰۵ میلیون پوند) مالکیت باشگاه #نیوکاسل را در اختیار گرفت.
​حضور ولیعهد عربستان در دنیای فوتبال اما میتواند تهدیدی برای تیم هایی مثل سیتی و پی اس جی باشد که با ثروت دو کشور دیگر حوزه عرب، یعنی امارات و قطر اداره میشود. باید دید بن سلمان میتواند نیوکاسل را با سرمایه گذاری های هنگفت و خرید ستاره های نام دار، به یکی از قدرت های انگلیس و اروپا تبدیل کند یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала