Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فرمول یک ترکیه؛ والتری بوتاس بالاتر از همیلتون قهرمان شد

© AP Photo / Toru Hanaiمکس ورستپن The car of Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands is pushed toward his garage at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan
مکس ورستپن   The car of Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands is pushed toward his garage at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
عضو شوید
رقابت های گرندپری ترکیه با قهرمانی والتری بوتاس از تیم مرسدس پایان یافت.
به گزارش اسپوتنیک،  گرندپری ترکیه بعد از ظهر امروزدر پیست استانبول پارک ترکیه به کار خود آغاز کرد که در نهایت با عملکرد فوق العاده موتر وان تیم مرسدس، والتری بوتاس به پایان رسید.
به نقل از طرفداری، مسابقه از همان ابتدا با نمایش خوب بوتاس، ورستپن و چارلز لکلرک آغاز شد. همان ابتدای کار بود که فرناندو آلونسو با بدشانسی تمام با پیر گسلی چرخ به چرخ شد و همین موضوع باعث شد تا راننده اسپانیایی آلپاین به رده هفدهم سقوط کند.

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

در ادامه لوییس همیلتون که روز گذشته در رتبه اول قرار گرفته بود و به علت تعویض موتور 10 رده پنالتی گرفته بود، در تلاش برای رسیدن به رتبه های بالاتر بود. همیلتون تلاش خود را به کار گرفت و با عبور از لندو نوریس و پیر گسلی خود را تا رده پنجم بالا کشید. در مقطعی از این رِیس نیز همیلتون خود را می رفت به رتبه چهارم و جایی که سرجیو پرز از ردبول قرار داشت برساند اما عملکرد فوق العاده پرز مانع از این اتفاق شد.
در نهایت این والتری بوتاس بود که با کنترل فوق العاده خود و تصمیماتی صحیح توانست در پیست خیس استانبول پارک زودتر از سایرین و در زمان 1:31:04.10، 58 دور را طی کند و قهرمان این گرندپری شود.

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

View this post on Instagram
A post shared by nocontextf1turkish (@nocontextf1turkish)
در رتبه دوم و با فاصله ای 14.584 ثانیه ای هم مکس ورستپن از ردبول قرار گرفت. دیگر راننده ردبول یعنی سرجیو پرز نیز با گذر از چارلز لکلرک سوم شد. رتبه چهارم نیز نصیب لکلرک شد و همیلتون نیز پنجم شد.
سباستین فتل نیز در میانه مسابقه بود جایگاه دهمی خود را از دست داد. عامل اصلی آنرا می توان اقدام دیر او جهت رفتن به پیت استاپ دانست

View this post on Instagram

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала