Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رونالدو پولدارترین مرد در حد یک باشگاه

© REUTERS / SATISH KUMAR SUBRAMANIرونالدو
رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فهرست ثروتمندین ترین های سال 2020 اعلام گردید که بارسا در صدر جدول ایستاده و رونالدو نیز در رده این باشگاه ها قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، در فصل گذشته بارسلونا نسبت به سایر باشگاه های فوتبال اروپا درآمد بیشتری کسب کرد که در طول رقابت های 2018/19، درآمد این باشگاه 741.1 میلیون پوند بود.

این مورد سبب شد که آنها از رئال مادرید عبور کرده و در صدر لیست جا خوش کنند، زیرا رقیب جدی شان توانسته بود 667.5 میلیون پوند درآمد داشته باشد و دوم شد، در حالی که منچستر یونایتد در جایگاه سوم باقی مانده است.

در بیست و سومین دوره لیگ"دیلویتی پول فوتبال"، بارسا با به دست آوردن 73.6 میلیون پوند بیشتر از رئال، صدر نشین است و از زمان آغاز لیست ثروتمندان تاکنون چنین شکاف بزرگی بین دو تیم برتر وجود نداشته است.

با یافته های منتشر شده، تصمیم گرفتیم که از فرصت استفاده کرده و نگاهی به پنج چیز که از لیگ"دیلویت پول فوتبال" آموخته ایم بپردازیم.

 

بارسلونا در لیگ خودشان

همانطور که قبلاً نیز گفته شد بارسلونا برای اولین بار به عنوان صدرنشین، از رقیب سرسختش رئال مادرید عبور کرد.

بلوگرونا اولین باشگاهی بود که از مرز 800 میلیون یورو گذشت و آنها 840.8 میلیون یورو درآمد (741.1 میلیون پوند) کسب کردند. علاوه بر این، بارسلونا 73.6 میلیون پوند بیشتر از مقام دوم مادرید به ارمغان آورد، شکاف بین دو تیم برتر در 23 سالی که لیگ"دیلویت پول فوتبال" فعالیت کرده، هرگز در این حد بزرگ نبوده است.

شاید برجسته ترین مورد این باشد که انتظار می رود بارسا به گونه سرسام آور روند رشد خود را ادامه دهد، با این انتظار می رود که این باشگاه سد 1 میلیارد یورویی در سال های آینده را بشکند.

در گزارش رسمی سال 2020 لیگ"دیلویت پول فوتبال" آمده است: "این باشگاه یک برنامه استراتژیک 2015-2011 منتشر کرده که بر متنوع سازی و بین المللی کردن منابع درآمد متمرکز است.

 

اسپرز پولدارترین باشگاه لندن

تاتنهام هاتسپور بالاتر از آرسنال و چلسی به مقام هشتم جدول پولی منتقل شده و در نتیجه آنها ثروتمندترین باشگاه لندن شدند.

با افزایش 21 درصدی درآمد به 459.3 میلیون پوند (521.1 میلیون یورو) در سمت شمال لندن حرکت می کند و به هشتم دیلویت رسیده و افزایش درآمد اسپرز "تا حد زیادی ناشی از درآمد پخش کنندگان" و "منابع تجاری" است. رشد درآمد پخش 43.2 میلیون پوند (22٪) به این واقعیت منجر شد که طرف شمال لندن توانست فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را رقم بزند، در حالی که رشد تجاری 30.7 میلیون پوند (30٪) دنبال شد، پاداش های اضافی از شرکای تجاری اصلی (AIA و Nike).

پیش بینی می شود اسپرز رشد خود را ادامه دهد، با تمام شدن ورزشگاه تاتنهام هاتسپور نیز نقش مهمی در مسیر صعودی آنها دارد.

 

باشگاه های لیگ برتر همچنان به برتری خود در لیست 20 برتر ادامه می دهند

در حالی که ممکن است یک تیم لیگ برتر از جمع 20 تیم برتر لیگ امسال کنار رفته باشد، باشگاه های انگلستانی هنوز بر صدر جدول رده بندی قرار دارند. در کل هشت تیم از 20 تیم برتر انگلستان هستند، در حالی که در مقایسه فقط چهار تیم ایتالیایی (یوونتوس، اینتر، رم و ناپولی) در جمع 20 تیم برتر قرار دارند.

در جای دیگر، سه طرف اسپانیایی (بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید) وجود دارد و همچنین سه طرف آلمانی (بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند و شالکه) نیز حضور دارند. سرانجام، دو طرف فرانسوی (پاری سن ژرمن و لیون) وجود دارد.

صدرنشین برتر انگلستان بار دیگر منچستر یونایتد بود که در رده سوم قرار گرفت، در حالی که اورتون در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است. لیورپول با وجود موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا در رده هفتم باقی مانده است.

 

اهمیت لیگ قهرمانان فوتبال

لیگ قهرمانان اروپا رقابتی است که هر باشگاه می خواهد در آن شرکت داشته باشد و لیگ پولی دیلویت بار دیگر بر اهمیت آن از نظر مالی تأکید کرده است.

درآمد منچستر یونایتد با 37.3 میلیون پوند (6٪) افزایش یافت و  دیلویت ادعا كرد كه این بازگشت تقریباً به طور كامل رانده شده با بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا، "توزیع بهتر از یوفا" برای چرخه جدید اشت.

با این حال، این همه اخبار مثبت برای شیاطین سرخ نیست، در واقع به دور از آن نیست.

این گزارش می افزاید: "با عدم موفقیت این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019/20، منچستر یونایتد در شرایط پولی لیگ، در موقعیتی دقیق قرار می گیرد.

"طراحی که باشگاه در شرایط لیگ پولی با آن روبرو است، می تواند با تأثیر منفی احتمالی درآمد در برخی از معاملات کلیدی تجاری عدم حضور در لیگ قهرمانان برای دو یا چند فصل متوالی، بیشتر شود."

یونایتد در فصل 2019/20 درآمد 560-580 میلیون پوندی را پیش بینی می کند و این احتمال وجود دارد که این باشگاه به پایین ترین مقام پولی لیگ برتر در نسخه بعدی دیلویت سقوط کند. این همچنین می تواند شیاطین سرخ را در معرض خطر از دست دادن موقعیت خود به عنوان بالاترین درآمد باشگاه برتر لیگ برتر برای اولین بار در تاریخ لیگ پول قرار دهد."

در حالی که فصل گذشته آنها به فینال لیگ اروپا راه یافتند، این کافی نبود تا ببینیم جایگاه خود را در جمع ده تیم برتر نگه دارد. آنها همچنین دیگر در شمال لندن که بالاترین درآمد را در اختیار دارد ، نیستند که اسپرز آنها را پشت سر گذاشت.

 

اثرات CR7

هواداران مدتها استدلال می کنند که آیا لیونل مسی بازیکنی بهتر از کریستیانو رونالدو است یا به عبارتی دیگر کسی که G.O.A.T. واقعای است.

با این حال، چیزی که نمی توان با آن بحث کرد این واقعیت است که رونالدو طرفدار بسیار بزرگ دارد. در حقیقت دیلویت خاطرنشان می کند که فوق ستاره پرتگالی در مقایسه با رئال مادرید و بارسلونا در واقع در اینستاگرام تعداد بیشتری دنبال کننده دارد.

در نتیجه او "بدون شک" تجدید نظر تجاری یوونتوس را افزایش داد. طرف ایتالیایی با کسب درآمد 65.2 میلیون یورو (17٪)، جایگاه خود را در بین 10 کشور برتر به دست آورد.

 ورود رونالدو به وضوح تأثیر زیادی در این باشگاه داشته استد؟؟ ؟یلویت اظهار داشت: "یووه توانست به ویژه در مورد آدیداس که 15 میلیون یورو پاداش استعفا داده اند، این موقعیت را به دست آورد، تا حدودی به دلیل افزایش دید در مارک 2018/19."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала