Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چیچاریتو مهم ترین بازیکن MLS

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر خاویر هرناندز چیچاریتو
خاویر هرناندز چیچاریتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چیچاریتو یکی از خریدهای تاریخی گلکسی در همه زمان ها به شمار می رود.

به گزارش اسپوتنیک، چیچاریتو هرناندز در این فصل در MLS بازی خواهد کرد و بدون شک او یکی از مهمترین بازیکنانی است که به تاریخ گلکسی رسیده است.

این سه‌شنبه ال ای گلکسی پس از ده سال بازی در تیم های مختلف اروپایی، رسماً از خرید خاویر هرناندز خبر داد. با تأیید این خبر، وی به یکی از مهمترین بازیکنانی تبدیل می شود که تاکنون با گلکسی در تاریخ این تیم به همراه دیوید بکهام یا زلاتان ابراهیموویچ ثبت نام کرده است.

پنجمین قهرمان MlS نزدیک به 9 میلیون یورو برای جذب خاویر هرناندز از سویا پرداخت تا جایی که زلاتان در ماه دسامبر در هنگام تصمیم گیری برای تمدید قرارداد خود، در پایان سال 2019 این باشگاه را ترکرد، پر کند. این بازیکن 31 ساله احتمالاً در این فصل به پردرآمدترین بازیکن لیگ بزرگان فوتبال تبدیل خواهد شد.

 

دیوید بکهام

احتمالاً بزرگترین خرید تاریخ MLS بکهام است، ستاره یی که این هافبک بعد از بازی در باشگاه های بزرگ مانند رئال مادرید و منچستریونایتد به گلکسی رفت. بکهام در مجموع 124 بازی انجام داده، 20 گل به ثمر رسانده و 42 پاس گل داشته است. وی همچنین در سالهای 2011، 2012 و 2014 برنده مسابقات MLS شده است.

 

زلاتان ابراهیموویچ

در سال 2018 ال ای گلکسی اعام کرد که زلاتان پس از ترک منچستریونایتد به دلیل مصدومیت زانو در جولای به این باشگاه پیوست و مهاجم سوئدی چیزی نبرد اما در 58 بازی 54 گل به ثمر رساند.

 

استیون جرارد

او دیگر بازیکن بزرگی بود که برای بازی با ال ای گلکسی وارد MLS شد.

جرارد در سال 2015 از لیورپول آمد و او 54 بازی انجام داد و فقط در 5 نوبت به ثمر رساند.

 

لندون دونووان

او احتمالاً یکی از بهترین بازیکنانی است که تاکنون در تاریخ ال ای گلکسی بازی کرده است. کاپیتان آمریکا در سال 2005 با این باشگاه 4 قهرمانی در MLS، 1 جام MLS امضا کرد و قبل از سال 2019 بهترین گلزن تاریخ لیگ بود، تا اینکه واندولوفسکی از این رکورد پیشی گرفت.

 

رابی کین

یکی دیگر از بازیکنان تاریخ فوتبال که در لس آنجلس به این تیم رسید. این مهاجم ایرلندی با ال ای گلکسی موفق به کسب سه قهرمانی شد و در سال 2014 به عنوان بهترین بازیکن مسابقات یا MVP فصل معرفی گردید.

 

اشلی کول

این مدافع انگلستانی پس از بازی در باشگاه های بزرگی مانند آرسنال و چلسی به MLS آمد. او در سال 2012 با آبی ها در لیگ قهرمانان اروپا / یوفا را به دست آورد اما نتوانست با گلکسی درخشش کند زیرا تنها 7 ماه به طول انجامید.

 

نیگل د یونگ

او پس از بازی در فینال جام جهانی در سال 2010 و در باشگاه های بزرگی مانند آث میلان به ال ای گلکسی آمد. اما مانند اشلی کول او نمی توانست در MLS بدرخشد و پس از 18 ماه قراردادش را با گلکسی پایان داد.

 

جیوفانی دوس سانتوس

او در آکادمی جوانان بارسلونا بزرگ شد و سرانجام اولین بازی خود را با تیم اول انجام داد. حرفه او در اروپا هرگز پایدار نبود و پس از ده سال تصمیم گرفت برای بازی در ال ای گلکسی باشد و در 88 بازی 28 گل به ثمر برساند.

 

جاناتان دوس سانتوس

جوانترین داس سانتوس تصمیم گرفت راه برادرانش را دنبال کند و در سال 2017 برای بازی در ال گلکسی آمد. در حال حاضر او یک بازیکن کلیدی برای تیم است و به آنها کمک کرد تا سال گذشته این تیم را به پلی آف معرفی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала