واکنش آژانس ضد دوپینگ روسیه به احتمال حذف روسیه از جام جهانی 2022

© REUTERS / Christinne Muschi/File Photo FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
  FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس ضد دوپینگ روسیه به گزارش ها در خصوص احتمال عدم پذیرش روسیه در جام جهانی 2022 فوتبال واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه (RUSADA) اعلام کرد که این آژانس تا کنون هیچ سندی را از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در مورد احتمال عدم حضور تیم روسیه در جام جهانی 2022 دریافت نکرده است.

این در حالیست که روز سه شنبه (4فبروری) نشریه عربی BeIN Sports با استناد از منابع خود گزارش داد که WADA روسیه را از عدم امکان شرکت در جام جهانی 2022 آگاه نموده است.

رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه در صحبت با رسانه های این‌کشور گفت:«ما تا هنوز هیچ اسناد رسمی از WADA در این باره دریافت نکرده ایم. من معتقدم که این اظهارات خیلی زود است و گفت و شنود ها در این زمینه تا هنوز ادامه دارد».

مسابقات جام جهانی بعدی در ماه نوامبر – دسامبر سال 2022 در قطر برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال روسیه به دنبال مشکل پیش‌‌ آمده میان آژانش ضد دوپینگ این کشور با آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) با خطر حذف از جام جهانی 2022 در قطر مواجه است.

کمیته اجرایی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در جلسه 9 دسامبر سال گذشته روسیه را از حق شرکت در مسابقات مهم ورزشی بین المللی به مدت چهار سال محروم کرده است.   

 این تصمیم به اتفاق آرا از سوی اعضای این کمیته گرفته شده است. 

علاوه بر این، کارمندان دولت  و رهبری کمیته های المپیک و پارالمپیک فدراسیون روسیه  از شرکت در مسابقات بین المللی ورزشی محروم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала