Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دو گل در 12 بازی؛ بنزما می‌تواند امشب بدرخشد؟

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر کریم بنزما Футбол. Лига чемпионов. Финал. Матч "Реал Мадрид" - "Ливерпуль"
کریم بنزما Футбол. Лига чемпионов. Финал. Матч Реал Мадрид - Ливерпуль - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنزما طی 12 بازی دو بار گلزنی کرده است اما آیا او امشب می‌تواند این روند را پایان بدهد؟

به گزارش اسپوتنیک، وقتی کریم بنزما گلزنی می‌کند رئال‌مادرید معمولاً برنده می‌شود و مطمئناً نمی‌بازد.

مهاجم فرانسوی در این فصل 18 گل زده که مادرید در 11 بازی موفق به پیروزی در این رقابت‌ها شده است. متأسفانه برای زین الدین زیدان سرمربی رئال، هموطن او در سال 2020 از جوش خارج شده و در 12 بازی اخیرش فقط دو ضربه داشته است.

بعد از گل‌زنی به رئال‌سوسیه‌داد در کوپا دل‌ری نتوانسته گل‌زنی کند و در تساوی مقابل سلتاویگو و شکست در مقابل لوانته این بازیکن گل نزد و برعکس به بارسلونا اجازه کسب موقعیت برتر و صدرنشینی در لالیگا را داد.

بنزما در 10 بازی قبلی 10 گل به همراه 5 پاس گل داده بود و همچنان به فرم نخبه‌ای که تا سال 2019 نشان داد، ادامه داد، وقتی او تنها بازیکن برجسته مادرید بود و پس از جدایی کریستیانو رونالدو گلزن رکورددار، به پیروزی تیمش کمک کرد.

یک دهه پیش ژوزه مورینیو مربی آن زمان مادرید، به جای بازیکن شكاری كه او می‌خواست، برچسب بنزما را نشان داد اما این مهاجم به تعبیر خودش، تبدیل به "شیر" شد، حتی بیشتر پس از عزیمت رونالدو به یوونتوس در سال 2018، وقتی مسئولیت گلزنی را به عهده گرفت.

او فصل گذشته 30 گل به ثمر رساند و دومین گل‌زن برتر در رقابت‌ها نام گرفت. اما لوس بلانکوس در این مرحله از فصل با شکست جام و لیگ توسط بارسلونا شکست خورد و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا که در 16 بازی گذشته توسط آژاکس تحقیر شد ، همه در فضای یک هفته قرار دارند. بنزما علی رغم فرم خوبش در آن زمان ، در هیچ یک از آن مسابقات نتوانست گلزنی کند.

در حال حاضر احتمال اینکه ناگهان رئال مجدداً شکست بخورد وجود دارد که منچسترسیتی و بارسلونا هر دو در سانتیاگو برنابئو این هفته بازی می‌کنند.

در نتیجه، مادرید امشب به بهترین حالت بنزما احتیاج دارد.

او و زیدان تعجب می‌کنند که چرا از کریسمس به بعد اوضاع خیلی سخت‌تر شده است. بنزما در اوایل جنوری ابرجام اسپانیا را از دست داد زیرا پایش کبود شده بود و در بازی‌های بین 4 جنوری تا 26 جنوری حضور نیافت.

این دوره تقریباً سه هفته ای ممکن است حرکت چشمگیر وی را مختل کرده باشد، به خصوص با توجه به تعطیلات زمستانی که در پایان ماه دسامبر فرا رسید.

شاید وضعیت جسمانی او در طول سال 2019 ناپایدار باشد اما تغییر زیدان به شکل 4-5-1 به بنزما کمکی نکرد، هرچند که این مربی 4-3-3 را در دو بازی گذشته نیز استفاده کرد.

"حالا حتی بنزما نمی تواند گلزنی کند،" پس از شکست 1-0 در لوانته روز شنبه که مادرید با اختلاف دو امتیازی نسبت به بارسلونا  ایستاد، دشوار تمام می‌شود. فُرم بنزما بسیار نگران کننده است زیرا هیچ بازیکن دیگری اثبات نکرده است.

زیدان به صراحت به لوکا یووویچ که از صربستان آمده اعتماد ندارد و گرت بیل در تمام فصل فقط 4 بازی را از ابتدا به میدان رفته و همچنان ناامید شده و خرید تابستان گذشته "ادن هازارد" مجدداً مصدوم شده است. اگر بنزما نتواند گلزنی کند، هیچ نامزد واضح دیگری وجود ندارد.

سرخیو راموس و کاسمیرو در مقابل دروازه به تساوی رسیده‌اند اما مادرید نمی تواند به آنها اعتماد کند تا بتواند باشگاه را از حفره‌های پیش رو نجات دهد. بنزما در هر دو بازی گروهی مقابل من‌سیتی در رقابت های 2012-13 گل زده و این تیم به او کمک می‌کند تا مادرید از سمت پپ گواردیولا کنار بیاید، همانطور که آنها در مرحله نیمه نهایی 2015-16 با نتیجه بدون گل مساوی گرفتند.

او در این فصل با 13 گل لیگ، تنها در جدول لیونل مسی بارسلونا را از خود پیش می‌بیند و به خاطر عملکرد وی علی رغم افت فشار اخیر افتخار می‌کند.

وی در مصاحبه ای به یوفا گفت: "شما هرگز نمی توانید بگویید که آیا در اوج کار خود هستید، زیرا همیشه به دنبال کمال هستید. اما من عملکرد بسیار بالایی را پشت سر گذاشتم و با وجود آن من هنوز هم می خواهم چیزهای بیشتری بدهم زیرا می‌دانم که شانس خود را برای بالاتر رفتن یافتم."

به اعتقاد بنزما، یکی از دو گلی که او به ثمر رساند در زمان بسیار مهمی قرار گرفت و در خانه پشتی توپ را به ثمر رساند تا پیروزی یک بر صفر برابر اتلتیکو را در ابتدای ماه فبروری کسب کند. دیگر بازی با نتیجه 4-0 رئال ساراگوسا در کوپا دل ری بود.

طبق گفته‌های مادرید و بنزما بر سر تمدید قرارداد با یک سال بیشتر تا 2022 به توافق رسیده‌اند که در پایان فصل اعلام خواهد شد. این نشان می دهد آنها فکر می کنند این شکل اخیر فقط یک موضوع جزئی است و وی به زودی به دنبال گل‌زنی خواهد بود.

بنزما از زمان گلزنی در مقابل والنسیا در ماه دسامبر، 23 شوت را در این لیگ به ثبت رسانده است، اما فقط 12 گل در بازی و فقط یک گل، مقابل تیم دیگو سمیئونه.

درگیری با من سیتی و بارسلونا هنوز هم بزرگتر است و بنزما باید از لجبازی خود بیرون بیاید تا مادرید بتواند در میان یخ های پرپیچ و خم حرکت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала