Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کرونا بلای جان المپیک هم شد ؛ توکیو 2020 لغو می‌شود

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر المپیک 2020 توکیو
المپیک 2020 توکیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنابر گزارش نشریه آ اس اسپانیا، رقات‌های المپیک توکیو به تعویق افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه اسپانیایی AS در گزارشی مدعی شده که رقابت‌های المپیک 2020 به تعویق افتاده و تا اوخر اپریل تاریخ جدید برای برگزاری این بازی‌ها اعلام خواهد شد.

با شیوع ویروس همه‌گیر کونا در جهان رقابت‌های مختلف را لغو نمود، و حالا گفته می‌شود رقابت‌های المپیک 2020 جاپان نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته است.

در چند روز پسین، سناریوهای تاخیر المپیک تا پاییز 2020 و یا انتقال آن به تابستان 2021 یا 2022 مطرح شده است.

جاپان حدود 35 میلیون یورو برای برگزاری این رویداد سرمایه گذاری کرده و این در حالیست که اخیرا حتی مشعل این رقابت‌ها نیز در شرایطی متفاوت و در فضای کاملا خاموش روشن شده بود، اما به نظر می‌رسد چاره‌ای جز تعویق رقابت ها وجود ندارد.

توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد بازی‌های المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو نخواهد شد اما تعویق بازی‌ها یکی از گزینه‌هاست. IOC همکاری لازم را با کمیته برگزاری بازی‌ها و دولت توکیو خواهد داشت.

 در عین زمان نخست وزیر کشور میزبان المپیک از مقامات ورزشی جهان و نیز المپیک بین المللی خواستار تصمیم سریع در باره برگزاری بازی‌های المپیک توکیو شد. البته او تاکید کرده که سناریوهای گوناگون برای المپیک توکیو وجود دارد اما امکان تعویق المپیک نیز در نظر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала