Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افت ارزش بازیکنان بایرن، رئال و بارسا

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Ростов"
ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Ростов - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با شیوع ویروس کرونا و توقف لیگ‌های برتر اروپا باشگاه‌های بزرگ این قاره با مشکلات عدیده‌ی روبرو شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است باشگاه‌های بزرگ در لیگ‌های برتر مورد تاخت و تاز قرار بگیرند در صورت بروز بحران می‌بینیم که تا ماه جون، فوتبال به حاشیه می‌رود و اگر قراردادهای بازیکنان تمدید نشود، هزینه‌های انتقال بالقوه 28 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش رصدخانه فوتبال CIES، بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و بارسلونا نام‌های بزرگی هستند که می‌توانند بیشترین ارزش بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهند.

Serie A - اسپوتنیک افغانستان
توقف پرداخت دستمزد بازیکنان سری آ تا پایان بحران کرونا

از آنجا که فوتبال عمدتاً بر اثر بیماری در سراسر جهان کنار گذاشته شده و ستاره‌ها مجبور به جداسازی در خانه می‌شوند تا اوضاع بهتر شود، باشگاه‌ها بدون درآمد روز مسابقه معاملات اسپانسر و پول تلویزیون ضربه بزرگی به خود می‌گیرند.

به دلیل فشار شرکت‌های پخش و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه باشگاه‌ها به دلیل فشار مالی که بر روی آنها قرار دارد، می‌توانند به زودی در حال یافتن تاریخ مناسب برای شروع اقدامات مناسب باشند.

در این گزارش ادعا می‌شود که اگر این اتفاق نیفتد، تیم‌ها با مشکلات بیشتری روبرو هستند و ارزش کل بازیکنان 5 لیگ اصلی تقریباً 30 درصد از 29 میلیارد پوند به 21 میلیارد پوند کاهش می‌یابد. منچستریونایتد با قطره زیاد ضربه بزرگی به همراه خواهد داشت که ارزش پُل پوگبا از 58 میلیون دالر به 31 میلیون پوند کاهش می یابد.

همچنین این احتمال وجود دارد که بازیکنان بتوانند با انقضای قراردادهای‌شان در تاریخ 30 جون، باشگاه‌های خود را به صورت رایگان ترک کنند حتی اگر هنوز هم مسابقات برگزار شود در صورت ادامه فصول سال.

بارسلونا با بیشترین خسارت در هزینه‌های احتمالی آینده در بین باشگاه‌های دارای سطح بالاتر روبرو است. در تاریخ 11 مارچ، میانگین ارزش بازیکنان آنها در حدود 1.04 میلیارد پوند ارزش داشت، اما قرار است تا 30 جولای ارزش بازیکنان از 715 میلیون پوند به 330 میلیون پوند کاهش یابد.

رئال‌مادرید دومین افت بزرگ در بین سه باشگاه را متحمل می‌شود و ارزش کلی بازیکن آنها از 978 میلیون پوند به 667 میلیون پوند می‌رسد که 311 میلیون پوند از دست داده است. در همین حال، هزینه‌های انتقال آینده بایرن می‌تواند با 237 میلیون پوند کاهش یابد از 719 پوند به 482 میلیون پوند.

در لیگ برتر، منچستر سیتی برای از دست دادن 412 میلیون پوند از 1.2 میلیارد پوند به 844 میلیون پوند مهار می‌کند، لیورپول 315 میلیون پوند از دست می دهد و ارزش‌های خود را کمی بیش از 1.2 میلیارد پوند از دست می‌دهد و منچستریونایتد نیز 261 میلیون پوند را از دست می‌دهد. با پرداخت هزینه‌های آنها به 636 میلیون پوند کاهش یافت.

این در حالی است که بارسلونا با کاهش 70 درصدی دستمزد با ستارگانش موافقت کرد، در حالی که یوونتوس در تلاش است تا 80 میلیون پوند پس انداز کند، کریستیانو رونالدو هم البته این کاهش را برای چهار ماه آینده قبول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала