Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

در مورد ورزشگاه‌های قطر 2022 چه می‌دانید؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики "Qatar @RoadTo2022 Exhibition" в ГУМе в Москве
Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики Qatar @RoadTo2022 Exhibition в ГУМе в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جام جهانی 2022 قطر در 8 ورزشگاه برتر برگزار خواهد شد که در نوع خود برای هواداران فوتبالی جالب توجه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته تحویل و میراث نهاد مسئول مدیریت پروژه‌های جام جهانی قطر به همراه فیفا هشت ورزشگاه را برای میزبانی جام جهانی قطر 2022 انتخاب کرده‌اند. هفت مورد از این ورزشگاه‌ها از ابتدا و فقط با یک مورد ساخته شده بود. ورزشگاه بین المللی خلیفه با رعایت کامل بالاترین استانداردهای فیفا در می 2017 با برگزاری فینال جام ایمیر که در آن السد با نتیجه 2-1 الریان را شکست داد.

علاوه بر این ورزشگاه، استادیوم الجنوب در ماه می گذشته افتتاح شد و میزبان دیداری بین الدوحیل و السد بود که برای الدوحیل بازی با نتیجه 4-1 به پایان رسید. این آخرین بازی ژاوی هرناندز بود که اسطوره بارسلونا به عنوان سرمربی تیم السد این تیم را هدایت می‌کرد.

سه ورزشگاه دیگر مطابق برنامه‌های سال 2022، امسال افتتاح می‌شود که مهمترین اتفاقات محسوب می‌شوند. این برنامه‌ها توسط حسن التوادی دبیرکل کمیته تحویل و میراث تأیید شده است و سالن‌های بعدی نیز افتتاح می شود: الریان، البیت و شهر آموزش.

در اینجا مختصراً از 8 ورزشگاه میزبان قطر 2022، با شروع از "الخلیفه" تنها موردی که از ابتدا ساخته نشده، می‌نگاریم.

1: ورزشگاه بین المللی الخلیفه

این ورزشگاه در سال 1976 در دوحه پایتخت قطر ساخته شد و جدیداً کاملاً مرمت و بازسازی گردید و در سال 2017 با ظرفیت 40.000 رسما دوباره افتتاح شد. این ورزشگاه مسابقات جام جهانی 2022 قطر تا مرحله یک چهارم نهایی را میزبان خواهد بود. از طراحی مُدرن و مجهز به فن آوری خنک کننده به همراه اتاق‌های دوتایی جدید که نشان دهنده تداوم و پذیرایی طرفداران از سراسر جهان است.

 

2: الجنوب

این شهر که در ساحل شهر الوَکرَه واقع شده، میزبان مسابقات جام جهانی قطر 2022 تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه گنجایش 40 هزار هوادار را دارد و سال گذشته با بهره برداری از آن، اولین استادیومی بود که از ابتدا ساخته شد و آماده میزبانی مسابقات جام جهانی گردید. برای طراحی ورزشگاه الجنوب، معمار عراقی "زاها حدید" از طبیعت ساحل قایقرانی، تجارت دریایی و ماهیگیری الهام گرفته است.

3: ورزشگاه شهر آموزش

ورزشگاه الجنوب با واقع شدن در پایتخت قطر میزبان مسابقات جام جهانی قطر 2022 تا مرحله یک چهارم نهایی با ظرفیت 40000 نفر خواهد بود. در راستای برنامه‌های جام جهانی، 20.000 صندلی از ورزشگاه پس از مسابقات به کشورهای در حال توسعه اهدا می‌شود. یک تورنمنت بین المللی با حضور پرتگال، کرواسیا، سوئیس و بلجیم برای محل برگزاری برنامه ریزی شده بود اما به دلیل همه‌گیر شدن کروناویروس لغو گردید.

 

4: ورزشگاه البیت

این نخستین استادیوم طراحی شده عرب در جهان با شکل چادر سنتی موسوم به"خانه شعر" در شهر الخور واقع شده است. این سقف جمع شده، دارای 60.000 تماشاگر است و میزبان بازی‌های جام جهانی تا مرحله نیمه نهایی خواهد بود. پس از مسابقات، قسمت بالایی استادیوم برچیده می‌شود و به کشورهای در حال توسعه اهدا می‌گردد.

5: ورزشگاه الریان

در شهری با همین نام واقع شده و دارای ظرفیت 40.000 هوادار است و طرحی با الهام از تپه‌های شنی بسیار وحشی غرب قطر ساخته شده است. همچنین این تنها استادیوم جام جهانی 2022 است که با شناخت تاریخِ اشراف و محبوبیت این باشگاه، نام یک باشگاه فوتبال قطر را به نام الریان به ثبت رساند و این زمین در سایت استادیوم سابق این باشگاه (احمد بن علی) قرار دارد.

6: ورزشگاه لوسیل

شهر لوسیل موقعیت مکانی برای بزرگترین هشت ورزشگاه با ظرفیت 80000 نفر و محل برگزاری مسابقه افتتاحیه و فینال به همراه سایر بازی‌ها در سایر مراحل این مسابقات است. طراحی استادیوم با الهام از تداخل نور و سایه‌ای که ویژگی‌های فانوس سنتی عربی را نشان می‌دهد، با ساختار و نمایی که از نقوش تزئینی پیچیده روی کاسه‌ها، کشتی‌ها و سایر آثار هنری که در سراسر جهان عرب و اسلامی و نمایشگاه‌های هنری یافت می‌شود و نیز موزه‌های سراسر دنیا الهام گرفته است.

7. راس ابوعبود

این مجموعه در شهر دوحه با ظرفیت 40.000 هوادار، از ظروف حمل بار به همراه سایر موارد ساخته شده است. این اولین استادیوم جام جهانی است که پس از مسابقات از بین می‌رود و قطعات آن برای پروژه‌های ورزشی و غیر ورزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با قدمت در تاریخ و فرهنگ غنی عربی و قطر، ظرفیت 40 هزار صندلی دارد و تا یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 در قطر میزبان بازی‌ها خواهد بود. طراحی این استادیوم با الهام از شکل ، روسری سنتی پوشیده از مردان در کشورهای خاورمیانه است. این استادیوم همچنین دارای کلینیک بیمارستان آسپارت برای پزشکی ورزشی و ارتوپدی ، برای مراقبت از بازیکنان در جام جهانی 2022 است و همچنان به عنوان بخشی از مراقبت هایی که آسپارار به ورزش ارائه می دهد ، به مراقبت از ورزشکاران ادامه می دهد. مردم در سراسر جهان

8: الثُمامه

با قدمت در تاریخ و فرهنگ غنی عربی و قطر ، ظرفیت 40 هزار صندلی دارد و تا یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 در قطر میزبان بازی ها خواهد بود. طراحی این استادیوم با الهام از شکل "گهفیا" روسری سنتی پوشیده از مردان در کشورهای خاورمیانه است. این استادیوم همچنین دارای کلینیک، بیمارستان آسپِتار برای پزشکی ورزشی و ارتوپیدی برای مراقبت از بازیکنان در جام جهانی 2022 است و همچنان به عنوان بخشی از مراقبت‌هایی که آسپِتار به ورزش ارائه می‌دهد به مراقبت از ورزشکاران سراسر جهان ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала