Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دلیل جالب جدایی رونالدو از منچستریونایتد

© AFP 2023 / Paul EllisФутболист Криштиану Роналду на тренировке
Футболист Криштиану Роналду на тренировке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدافع باتجربه و پیشین منچستریونایتد از دلایل جدایی کریستیانو رونالدو از این تیم صحبت کرد.

در سال 2009 و بعد از شش سال درخشان در اولدترافورد، کریستیانو رونالدو از جمع بازیکنان یونایتد جدا شده و راهی رئال مادرید شد. ستاره پرتگالی در برنابئو نیز روز‌های فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و حالا گری نویل آب و هوای انگلیس را یکی از دلایل اصلی این تصمیم رونالدو قلمداد کرده است.

Португальец Криштиану Роналду в матче между Португалией и Испанией на стадионе Фишт в Сочи, Россия, 2018 год - اسپوتنیک افغانستان
روزی که رونالدو، رونالدوی اصلی را دید!

نویل در این مورد اظهار داشت:«فکر می‌کنم رونالدو می‌خواست در اسپانیا زندگی کند و در لالیگا بازی کند. اما آب و هوا نیز برای او یک مشکل بزرگ بود و من احساس می‌کردم که او تقریبا مسیرش را طی کرده است. اکنون او می‌تواند استدلال کند که پیوستن به رئال مادرید و فتح چهار یا پنج بار لیگ قهرمانان اروپا، گامی مهم برای او بوده که در آن می‌خواسته خودش را به چالش بکشد. من در مورد ماندن در یونایتد با رونالدو صحبت کردم، شاید در طول سال به او چیزی گفته بودم، اما مشکل بزرگ رونالدو در انگلیس آب و هوا بود.»

مدافع پشین شیاطین در ادامه صحبت‌هایش گفت:«بازیکنان عمدتا وقتی یونایتد را ترک می‌کردند که یا به پایان راه رسیده، یا قراردادهایشان تمام شده بود، یا سن آن‌ها افزایش یافته بود و یا سرمربی به آن‌ها گفته دیگر خیلی در ترکیب قرار نمی‌گیرید. بیشتر بازیکنانی که منچستریونایتد را ترک کردند می‌خواستند در این تیم بمانند. روشن است، 99٪ از بازیکنانی که از یونایتد جدا شدند در صورت علاقه سرمربی در این تیم می‌ماندند، فقط یک یا دو درصد وجود داشت که با جاه طلبی‌های باشگاه همخوانی نداشتند.»

رونالدو در فصل 2003 – 2004 با مبلغ 12 میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست. او نخستین بازیکن فوتبال پرتگالی این باشگاه بود. او قصد داشت در منچستر پیراهن شمارهٔ  28 را بپوشد، اما الکس فرگوسن درخواست او را نپذیرفت و گفت:«تو باید پیراهن شمارهٔ 7 را بپوشی که پیش از این، بازیکنان افسانه‌ای باشگاه از جمله جورج بست، برایان رابسون، اریک کانتونا و دیوید بکهام آن را می‌پوشیدند و این برای تو یک افتخار است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала