Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام جهانی 2022 هم قربانی کرونا میشود؟

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر فیفا
فیفا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه اماراتی مدعی است احتمال دارد بحران کرونا روی برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر نیز تاثیر بگذارد و این رقابت ها را دستخوش تغییراتی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ویروس کرونا که در بسیاری از کشورهای جهان شیوع سختی پیدا کرده است باعث شد تا رقابت های مهم ورزشی در سال 2020 به تعویق بی افتد.

در حالی که تمامی رقابت های فوتبال باشگاهی در بسیاری از نقاط مختلف جهان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، رقابت های یورو 2020، المپیک تابستانی توکیو 2020 و رقابت های کوپا آمریه کا نیز به تعویق افتاد تا تابستان 2021 جهان شاهد برگزاری چند تورنمنت مهم ورزشی و فوتبالی باشد.

در همین حال سایت خبری «24» امارات مدعی شده که احتمال دارد کرونا رقابت های جام جهانی 2022 قطر را نیز بع تعویق بی اندازد و یا حتی میزبانی را از قطری ها بگیرد.

این سایت ادعا کرده با توجه به پرفشار بودن رقابت های فوتبالی در سال 2021 برگزاری جام جهانی تنها 18 ماه پس از رقابت های یورو، منطقی نیست.

موضوع بعدی این است که تعویق رقاب ها طوری رقم میخورد که قطر دیگر شانسی برای میزبانی از جام جهانی در زمستان نخواهد داشت و باید در تابستان 2023 از جام جهانی میزبانی کند و این موضوع میتواند به قیمت گرفتن میزبانی از این کشور تمام شود.

به نظر میرسد جابه جایی تاریخ رقابت ها و برگزاری آن در سال 2021 روی برنامه ها و تقویم فیفا نیز به صورت جدی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این در حالی است که فیفا تمامی رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر با به حالت تعلیق در آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала