Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تنها جام کالیاری در ایتالیا 50 ساله شد

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه کالیاری ایتالیا پنجاهمین سالگرد اسکودتوی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در 12 اپریل 1970، باشگاه کالیاری به لطف گل‌های جیجی ریوا و بابو گوری تنها اسکودتوی خود را با نتیجه 2-0 مقابل باری در ورزشگاه آمستریکورا قطعی ساخت.

امروز، شهر 50 سالگی را از عصر فراموش نشدنی جشن می‌گیرد و رئیس این باشگاه "تاماسو گیلینی" در مصاحبه با اسکای اسپورت ایتالیا آن "افسانه" را یادآوری کرد.

وی به اسکای گفت: "این روز برای همه ما یک روز زیبا بود، من آن را به عنوان زیباترین افسانه‌ای که پدرم در کودکی به من می‌گفت به خاطر می‌آورم، حتی اگر در آن زمان چیزهای زیادی درباره پویایی اجتماعی نمی‌فهمیدم. در این روزها، آن احساسات بر می‌گردند."

وی در ادامه اضافه کرد: "این کالیاری یک گروه از دوستان بود. شما هنوز هم می‌توانید شیمی بین آنها را ببینید."

قهرمان سابق بین المللی و اروپا قهرمان ایتالیا از سال 1968، ریوا ستاره‌ی این نمایش بود و در دسامبر سال 2019 به عنوان رئیس افتخاری کالیاری نیز معرفی گردید.

اما ساردینی‌ها نمی‌توانند این لحظه نادر و فرهنگی تعیین کننده را برای مردم خود جشن بگیرند، زیرا همه‌گیری کروناویروس سبب قرنطین مردم شده است.

در این شرایط خاص، کالیاری از هواداران خود خواسته تا با یادآوری قهرمانی سال 1970، با نقاشی بالکن‌ها در سرتاسر جهان به رنگ سرخ و آبی به یاد قهرمانی ویژه بپردازند.

از آنجا که ما منتظر هستیم تا فوتبال از سر گرفته شود و این لحظه دشوار را پشت سر بگذاریم، کالیاری کالچیو هواداران را تشویق کرده تا عکس‌های جشن خود را با هشتگ شماره 5cudett0  بارگذاری کنند و حساب‌های رسمی کالیاری کالچیو را برچسب بزنند تا به ایجاد گالری اضافه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала