Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ده برترین ستاره شماره ده برازیلی فوتبال

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر هوادار تیم ملی فوتبال برزیل Russia World Cup Fans
هوادار تیم ملی فوتبال برزیل  Russia World Cup Fans - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از نیمار گرفته تا پله و از کاکا گرفته تا رونالدینیو، فهرست ده بهترین بازیکنان شماره ده برزیلی فوتبال را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، هیچ کشوری فوتبالی مترادف‌تر از بازیکنان خط حمله در حد برزیل نیست که سالها دیده‌ایم چه کسی از بزرگان پیراهن شماره 10 برجسته را برتن کرده‌اند.

این پیراهن توسط چندین برنده جام جهانی و گیرندگان بالُن‌دور پوشیده شده است.

اما چه کسی بزرگترین پوشنده آن است؟ رونالدینیو؟ در مورد پله چه؟ او خیلی بد نبود، بیایید در مورد آن فکر کنیم. زیکو، ریوالدو، نیمار و کاکا احتمالاً چیزی برای گفتن در مورد آن خواهند داشت.

 

فهرست ده بهترین بازیکن برزیل:

10. جونینیو پائولیستا

فارغ التحصیل مدرسه تعالی "سان پائولو" جونینیو پائولیستا معروف است.

آنچه او فاقد اندازه بود، جونینیو مانند مهارت نامش جونینیو پرنامبوچانو آن را با مهارت انجام می‌داد، او وقتی که ضربه‌های آزاد زده می‌شد بسیار مفید بود.

او در طول یک دوره ملی هشت ساله یک بار پیراهن شماره 10 نماد برزیل را بر عهده داشت.

9. رای

در اوایل دهه 90، تعداد کمی به جلو بهتر از رای وجود داشتند که آن تیم بزرگ سائوپائولو را به رهبری خالص فوتبال "تله سانتانا" هدایت کردند و تسلط وی به صراحت در جام بین قاره‌ای 1992 به نمایش درآمد، هنگامی که زیر آفتاب توکیو او را تیم رویایی بارسلونا تحت شعاع قرار داد.

این امر وی را برای انتقال به اروپا کمک کرد، با تبدیل شدنِ پاری‌سنت‌ژرمن به خانه او و در پایتخت فرانسه، آنها همچنان به خواندن نام او و به یاد آوردن بسیاری از اجراهای باورنکردنی او می‌کردند.

در سطح بین المللی، برادر چنین چهره‌ای نمادین سقراط کار ساده‌ای نبود اما رای با 49 امتیاز بین المللی و 17 گل مسیر خود را با سلوچو که شامل برداشته شدن جام جهانی در 1994 بود، جعل کرد.

8. جایر

فراموش می‌شود که برزیل قبل از ظهور آنها به عنوان یک ابرقدرت جهانی، چقدر خوب بود. در سال‌های قبل از داشتن ستاره‌ای بالاتر از تاج خود، ملت عصبانی فوتبال قهرمانان خود را با کسب سه عنوان قهرمانی در سال 1949 در آمریکای جنوبی به ویژه در خانه به دست آورند.

مرد ساعتی در آن زمان جایر روزا پینتو بود او 9 گل به ثمر رساند، رکوردی که او برای بیشترین گل در یک تورنمنت با "هومبرتو ماسشیو" و "خاویر امبروسی" به اشتراک می‌گذارد.

7. ریولینو

پله بزرگ فوتبال را با "بازی زیبا" می‌توان توصیف کرد و هیچ کس آن را بیشتر از هم تیمی سابق تیم ملی‌اش ریولینو که در آن زمان بی نظم بود، توصیف نمی‌کرد.

اگرچه او هرگز "تلنگر" را اختراع نکرد بلکه به جای آنکه آن را کامل کند، این مهارت اکنون با او مترادف است.

به عنوان بخشی از تیم افسانه‌ای سال 1970 برزیل، با ستاره‌هایی در هر کجا که به نظر می‌رسید، مرر کورینتیانس می‌درخشید.

اگرچه در مکزیک پیراهن شماره 11 را هر زمان که 10 در پشت او بود، پوشید و ظاهراً از نظر برجستگی در ظاهر رشد می‌کرد انگار که این تعداد از قدرت‌های خدادادی برخوردار است.

6. کاکا

کاکا هافبک تهاجمی عالی بود و قبل از شروع یک نویسندگی مجدد کتاب، یک دوره کامل را بر آن مسلط کرد. رویکرد بی زحمت او در سال 2007 تعداد زیادی از تحسین کنندگان را با چندین اجرای برجسته بدست آورد که او جایزه بالُن‌دور را برنده شد.

او به عنوان عضوی از تیم ملی برزیل در جام جهانی 2002، از مقام قهرمانی دید این قهرمانی برای هموطنان چه معنایی داشت و گرچه در سال‌های اوج خود هرگز به پیروزی در این مسابقه نزدیک نبود، با این وجود کاکا واقعاً آخرین "ترکوارتیستای" کلاسیک کشورش است.

View this post on Instagram

TBT de SAUDADE 😢⚽️🇧🇷

A post shared by ene10ta Érre 🇧🇷 👻 neymarjr (@neymarjr) on

5- نیمار

این دیوانه‌کننده است که نیمار چقدر در چنین مدت کوتاهی به موفقیت رسیده است. به هر روشی که او می‌رود، مرد PSG می‌تواند به عنوان بهترین گلزن تمام وقت برزیل در زمان آویزان کردن کفش‌های خود به پایان برسد.

تاکنون، در 101 بازی ارشد ملی او 61 گل زده است، که وقتی شما فقط رونالدو (62) و پله (77) را در لیست همیشگی او قرار می‌دهید، حیرت انگیز است.

با این حال، این به اندازه رتبه بندی نیمار است که این تا حدودی به دلیل یک دلیل کوچک است. برخلاف بازیکنان بالاتر از وی، او هنوز یک تورنمنت مسابقات روی نیمکت ندارد و حتی برنده کوپا آمریکا در سال 2019 برزیل بود.

View this post on Instagram

TBT de SAUDADE 😢⚽️🇧🇷

A post shared by ene10ta Érre 🇧🇷 👻 neymarjr (@neymarjr) on

4- ریوالدو

این عادلانه است که بگوییم ریوالدو همیشه عاشق جهان که شایسته آن است نیست و ما در مورد لحظه‌ای خاص تئاتری صحبت نمی‌کنیم. برای مدت طولانی، این وینگر اگرچه در درون راحت بود اما تقریباً غیرقابل نمایش بود.

او مدافعان حریف را وحشت زده می‌کرد و یک صلیب شرور داشت و اجازه ندهیم که از توانایی شگفت انگیز تیراندازی او استفاده کنیم.

عملکرد او در کوپا آمریكا در سال 1999 جایی كه او در بازی با رونالدو (پنج قسمت) برای شریک شدن در کفش طلایی، سطح گل‌ها را یکسان ساخت، در واقع او برای توپ طلا در آن سال تلاش داشت. اما این ترکیب او با سایر بازیکنان (نامزد یاد شده رونالدو و رونالدینیو) در جام جهانی 2002 بود که برزیل عنوان پنجمین قهرمانی خود را بدست آورد و همه با کمال میل از آن یاد می‌کنند.

3. رونالدینیو

در اوج خود رونالدینیو مردی بود که هیچ کس نتوانست انگشت خود را به "جادوی برزیلس" اشاره کند که جسارت او در تلاش برای غیرممکن‌ها بود و حامیانی را که قبلاً دیده نشده بودند وادار به تحسین می‌کرد.

ورود وی در سال 2003 طلوع تازه‌ای را در بارسلونا به وجود آورد و از آن زمان به بعد نگاه نمی‌کنند. شاهزاده جوکر با مبارزه با تندخو و بی‌رحمی شاهنشاه شد اما به همان سرعتی که اتفاق افتاد، تمام گردید.

البته دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود زمان دینیو در بالای زندگی کوتاه مدت باشد اما با این گفته می‌گوید: "بهتر است که دوست داشته باشیم و از دست داده باشیم تا هرگز دوست نداشته باشیم."

View this post on Instagram

Domingo é dia de futebol e todos sabem que adoro foto em preto e branco, então curtam essas aí.

A post shared by Arthur Antunes Coimbra (@zico) on

2. زیکو

تعداد بسیار کمی از فوتبالیست‌های برزیلی که از زیکو بیشتر دوست دارند وجود ندارد. مدت‌ها قبل از اینكه وین رونی چشمش به چشم پدر خود ببخشد، ملقب به "پله سفید" بود، او یك فرد بسیار چشمگیر و عمیق بود.

آزادی زمین اجازه می‌داد که زیکو پروردگار و استاد فوتبال باشد اما هیچ تیمی بیش از لیورپول که نمی‌توانست او را در مسابقات جام بین قاره‌ای 1982 بنگرد، احساس کرد.

1. پله

برای یک نسل، او بزرگترین است. پله استانداردی است که تمام فوتبالیست‌های برزیلی که شماره 10 را نمی‌پوشند، درمورد حق یا غلط اندازه گیری می‌شوند.

او به عبارت ساده، بازی را تغییر داد. اینکه هنوز در گفتگو با کسی که 42 سال پس از بازنشستگی چه کسی در مکالمه حضور دارد، گواهی بر آنچه او به دست آورده است.

سوءاستفاده‌های او در فینال جام جهانی 1958 هنگامی که در نوجوانی نقش مهمی در برزیل برای برنده شدن اولین قهرمانی خود داشت، هنوز به یاد می‌آوریم. او دو مورد دیگر اضافه می‌کند، البته در سال 1962 به دلیل جراحات بازی نکرد.

در حال حاضر، پله که در 92 بازی 77 گل به ثمر رسانده، بزرگترین مسلم فوتبال در برزیل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала