Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا: مکان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا با شایستگی انتخاب شود

© AFP 2023 / JOSE JORDANИспанский полузащитник "Валенсии" Ферран Торрес с мячом во время четвертьфинального матча Лиги Европы по футболу между командами "Вильярреал" - "Валенсия" (11 апреля 2019). Вила-Реал
Испанский полузащитник Валенсии Ферран Торрес с мячом во время четвертьфинального матча Лиги Европы по футболу между командами Вильярреал - Валенсия (11 апреля 2019). Вила-Реал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوفا تأیید می‌کند که در صورت عدم پایان فصل فعلی، مکان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا باید با شایستگی انتخاب شوند.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرده که در صورت عدم پایان این فصل مکان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا باید با شایستگی ورزشی در هر لیگ تصمیم گرفته شود.

این نگرانی‌ها در حال افزایش است که به دلیل تعلیق نامحدود فوتبال در اسپانیا که ناشی از همه‌گیری کروناویروس است، رقابت‌های 2019/20 به اتمام نرسد.

کمیته اجرایی یوفا امروز از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داد و به روزرسانی‌های مربوط به گروه‌های کاری را که با همکاری اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA)، لیگ‌های اروپایی (EL) و FIFPRO اروپا تأسیس شده، دریافت کرد.

از دو سناریو که توسط گروه کاری تقویم مورد بررسی قرار گرفته هر دو پیش بینی می‌کنند که فوتبال داخلی قبل از مسابقات باشگاه‌های یوفا شروع می‌شود. سناریوی اول در صدد اجرای مسابقات به صورت موازی و سناریوی دوم برای تکمیل مسابقات داخلی قبل از شروع مجدد مسابقات یوفا در آگست مطرح است.

در نتیجه بازنگری‌های مقامات فوتبال در بلجیم و اسکاتلند، کمیته موضوعات مطرح شده را تشخیص می‌دهد و دستورالعمل‌های مربوط به اصول صلاحیت رقابت‌های باشگاه‌های یوفا 2012/21 را تصویب می‌کند. این دستورالعمل‌ها این اصل را منعکس می‌کند که ورود به مسابقات باشگاهی یوفا همیشه براساس شایستگی ورزشی است.

بنابراین، یوفا اتحادیه‌های ملی و لیگ‌ها را ترغیب می‌کند که تمام گزینه‌های ممکن را برای بازی در همه مسابقات برتر داخلی که با دسترسی به مسابقات باشگاه یوفا به نتیجه‌های طبیعی خود می‌رسد، اکتشاف کنند.

سناریوی ایده آل، در صورت اجازه وضعیت همه گیری این است که مسابقات داخلی در حال حاضر به حالت تعلیق درآید که باشگاه‌های فوتبال را قادر می‌سازد در قالب‌های اصلی خود، در مسابقات باشگاه‌های یوفا با شایستگی‌های ورزشی واجد شرایط شوند.

در صورت عدم امکان این نتیجه، به ویژه با توجه به مسائل تقویم ترجیح داده می‌شود كه مسابقات داخلی معلق با فُرمت متفاوتی به روشی دوباره شروع شود كه باشگاه‌ها برای واجد شرایط بودن در شایستگی ورزشی مجدداً آنرا آغاز می‌كنند.

در حالی که از بهترین تلاش‌ها برای تکمیل مسابقات داخلی استفاده می‌شود، اتحادیه‌های ملی و یا لیگ ممکن است دلایل موجهی برای خاتمه زودهنگام مسابقات داخلی خود به ویژه در موارد زیر داشته باشند:

• وجود یک دستور رسمی که ممنوعیت وقایع ورزشی باشد به گونه‌ای که مسابقات داخلی قبل از تاریخ به پایان نرسد که باعث شود بتوانید فصل جاری را در زمان مناسب قبل از شروع فصل آینده تکمیل کنید.

• مشکلات اقتصادی غیرقابل تحمل که پایان فصل را غیرممکن می‌کند، زیرا ثبات مالی طولانی مدت رقابت داخلی و یا باشگاه‌ها را به خطر می‌اندازد.

 

اگر یک رقابت داخلی به دلایل قانونی مطابق با شرایط فوق خاتمه یابد، یوفا می‌خواهد اتحادیه ملی ذیربط را انتخاب کند تا باشگاه‌های مربوط به مسابقات باشگاه‌های یوفا 2020/21 را براساس شایستگی ورزشی در مسابقات داخلی 2019/20 انتخاب نماید:

• روش انتخاب باشگاه‌ها باید براساس اصول عینی، شفاف و غیر تبعیض آمیز باشد. انجمن‌های ملی و لیگ‌ها در غیر این صورت باید با توجه به شرایط خاص هر مسابقه تصمیم بگیرند که در مورد جایگاه‌های نهایی در مسابقات داخلی خود تصمیم بگیرند.

• تعیین نهایی مکان‌های واجد شرایط برای مسابقات باشگاه یوفا باید توسط دستگاه‌های ذیصلاح ذیربط در سطح داخلی تأیید شود.

 

یوفا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پذیرش در هر باشگاهی را که توسط یک انجمن ملی پیشنهاد شده از یک رقابت داخلی زودهنگام خاتمه یافته بخصوص در جایی که:

• بر اساس دلایلی که در این دستورالعمل‌های یوفا یا بر اساس دلایل قانونی دیگری برای بهداشت عمومی وجود دارد، رقابت‌های داخلی زودهنگام خاتمه نیافته است.

• این باشگاه‌ها طبق روال انتخاب شدند که عینی، شفاف و غیر تبعیض آمیز نبود به طوری که نمی‌توان باشگاه‌های منتخب را به عنوان شایستگی ورزشی در نظر گرفت.

• درک عمومی از ناعادلانه بودن در صلاحیت باشگاه وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала