Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

20 فوتبالیستی که رکورد جهانی گینس را شکستند

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Spain Soccer Europa League Espanyol - CSKA
توپ فوتبال Spain Soccer Europa League Espanyol - CSKA - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روزهای غیر فوتبالی به شما 20 فوتبالیستی را معرفی می‌کنیم که رکورد گینس را شکستند.

به گزارش اسپوتنیک، وقتی اکثر فوتبالیست‌ها شروع می‌کنند پیروزی در رکورد جهانی گینس احتمالاً آخرین چیزی است که در ذهنشان می‌رسد.

احتمالاً لیونل مسی حتی جایی برای گواهینامه‌های خود ندارد.

گره‌بزن این سوابق روشی برای ایجاد تاریخ است و در نهایت این چیزی است که هر حرفه‌ای آنرا آرزو می‌کند.

برخی از ورودی‌های کتاب‌های ضبط شده کمی بیشتر از سایرین است.

همه نمی‌توانند در یک فینال جام جهانی بیشترین گل را کسب کنند یا بیشترین حضور در لیگ قهرمانان را داشته باشند اما همه نوع آمار عجیب و غریب برای گرفتن امتیاز وجود دارد.

بنابراین در اینجا مجموعه‌ای از بهترین سوابق توسط برخی از نام‌های آشنا را بررسی می‌کنیم.

 

دله آلی – بیشترین لایی در 30 ثانیه

بازی‌ساز تاتنهام هیچ مشکلی برای حریفان خود در زمین ندارد این باعث شد که گینس الهام بگیرد او را با استفاده از پاهای هم‌تیمی آن زمان ژرژ کوین نکودو به عنوان آدمک آزمایشی امتحان کند. دله ناامید نشد هرچند چند بار طول کشید تا او هشت بار لایی را در مدت زمان 30 ثانیه در زمین تمرین تاتنهام در سال 2017 انجام دهد.

 

ادرسون – طولانی‌ترین ضربه کرنر

ادرسون هنر دروازه‌بان را دوباره تعریف کرده است. همچنین گینس را به این فکر انداخت: دقیقاً چقدر می‌تواند توپ را بکوبد؟ جواب 75.35 متر است. ستاره برزیلی در سومین و آخرین تلاش خود به این امتیاز دست پیدا کرد.

 

نیکلاس بنتنر - سریعترین گل توسط یک تعویض لیگ برتری

بنتنر دقیقاً 1.8 ثانیه بعد از حضور در ترکیب آرسنال در دربی شمال لندن 2007/08 در ورزشگاه امارات مقابل تاتنهام وارد زمین شد و از روی کرنر سسک فابرگاس یک ضربه سر را به تور دروازه فرستاد.

 

ایکر کاسیاس - بیشترین گل از خط نیمه در دقیقه

با توجه به حرفه‌ای پر زرق و برق که کاسیاس از آن لذت برده کمی جالب است. دروازه‌بان افسانه‌ای در سال 2011 در یک چالش از تلویزیون چین شرکت کرد و توپ را از روی خط نیمه، 11 بار در 60 ثانیه به درون دروازه فرستاد.

 

جیمی ردنوپ - بزرگترین ارتفاع برای کنترل یک فوتبال

ردنوپ در حین فیلمبرداری از نمایش پانل A League of the Own خود، توپی را که از 61 فوت در هوا پرتاب شده بود کنترل کرد. چه کسی رکوردش را شکست؟ هیچ کس به غیر از لیونل مسی که یک شیرین کاری مشابه از 59 فوت را در تلویزیون جاپان انجام داده بود.

 

خاویر زانتی – طولانی‌ترین حضور در سری آ توسط بازیکن خارج از ایتالیا

خاویر زانتی اسطوره اینتر با از دست رفتن یک بازی لیگ در بین 28 اکتبر 2006 و 13 دسامبر 2009، نامش را وارد کتاب گینس کرد.

 

مسی - بیشترین گُل در یک سال

آمار 91 گل مسی که او در سال 2012 تعیین کرد احتمالاً هرگز قابل باور نخواهد بود. ستاره آرجانتینی همچنین رکورد بیشترین گل‌های لالیگا را توسط یک بازیکن خارجی در اختیار دارد.

 

پله - جوانترین گلزن در فینال جام جهانی

بیشترین گل حرفه‌ای (1.283 گل)، بیشتر جام‌های جهانی (3)؛ شما آن را نامگذاری چه می‌کنید، جایزه‌ای که به پله برسد؟

ممکن است اولی مورد اختلاف باشد اما هیچ بحثی با این واقعیت وجود ندارد که وی همچنان جوانترین گلزن فینال جام جهانی در سال 1958 در سن 17 سالگی و 249 روز است.

حتی کیلیان امباپه نتوانست از این مسئله در سال 2018 پیشی بگیرد. سه رکورد مختلف جهان، شاید او سزاوار احترام بیشتری از نسل جوان باشد.

 

سادیو مانه - سریعترین هتریک لیگ برتر

مانه در 2 دقیقه و 56 ثانیه سه گل برای ساوتهمپتون مقابل استون ویلا به ثمر رساند. حتی چشمگیرتر از رکورد بوندس‌لیگا به مدت سه دقیقه و 22 ثانیه.

 

لواندوفسکی – گل‌زنی در بیشترین بازی‌ متوالی در بوندس لیگا

لواندوفسکی رکوردهای بی شماری را در طول سال‌ها شکسته و یکی از برجسته‌ترین عملکرد گلزنی او در 11 بازی پیاپی بین 16 آگست و 9 نوامبر 2019 است. وی در این زمان در مجموع 16 گل به ثمر رساند و روند گل‌زنی او پس دیدار با فورتونا دوسلدورف به فرجام رسید.

 

جیانلوییجی بوفون - طولانی ترین طول ورق تمیز در سری آ

دروازه بان یوونتوس در دقایق 973 بدون گل به ثمر رسید ، پیش از این که در نهایت مقابل تورینو برابر 20 مارس 2016 به تساوی برسد.

 

سرخیو راموس - بیشترین پیروزی در فوتبال ملی

راموس از زمان اولین حضورش در ترکیب اسپانیا در بازی دوستانه برابر چین در سال 2005 در 127 پیروزی برای لا روخا حضور داشته است. او را دوست بداری یا از او متنفر باشی، چه حرفه‌ بین المللی ایفا کرده است.

 

رونالدو – بیشترین گل زده در مسابقات قهرمانی اروپا توسط یک بازیکن

رونالدو در چهار قهرمانی مختلف اروپا گلزنی کرده، هرچند که وی با تعویق موکول در سال 2020 تابستان امسال از این فرصت دور می‌شود.

 

دی‌بروین - سریعترین زمان برای 50 پاس گل در لیگ برتر

دی‌بروین در 123 بازی به لطف دو پاس گل در چلسی و منچسترسیتی موفق به 50 پاس گل شد. نکته جالب‌تر این که او قبل از اضافه شدن (49) به سیتی، تنها یکی از این پاس‌ها را برای آبی‌ها ارسال کرد.

 

پیتر کروچ – بیشترین ضربه سردر لیگ برتر

کروچی به خاطر به ثمر رساندن 52 ضربه‌سر در تاریخ خود در استوك سیتی شناخته شده است.

 

فابرگاس - سریعترین زمان برای 100 پاس گل در لیگ برتر

فابرگاس تنها 293 بازی طول کشید تا رکورد 367 پاس رایان گیگز را شکست دهد. صدمین پاس گل وی در 31 دسامبر 2016 رخ داد هنگامی که برای ویلیان در پیروزی 4-2 چلسی برابر استوک سیتی تنظیم کرد.

 

پتر چک - بیشترین کلین‌شیت در لیگ برتر

پیتر چک 202 بار جداگانه برای چلسی و آرسنال کلین‌شیت کرده است.

 

الکساندر-آرنولد – بیشترین پاس لیگ برتری در 1 فصل توسط یک مدافع

مدافع راست لیورپول در کارنامه کوتاه خود تاکنون به موفقیت‌های زیادی رسیده است. کمک او برای تنظیم گل سادیو مانه در آخرین روز از فصل 2018/19 در 29 بازی فقط 29 پاس گل برای او به دست آورد، بیشترین تعداد پاس گل یک مدافع در یک فصل لیگ برتر.

 

لمپارد - گلزنی در برابر حریفان لیگ برتر

از قضا لمپارد این رکورد را تا حدی نگه داشته است زیرا او در روزهای بعدی برای منچسترسیتی مقابل چلسی گلزنی کرده است. او با زدن گل برابر 39 تیم مختلف در لیگ برتر، اندی کول را با یک گل پشت سر گذاشت.

 

 امباپه - جوانترین بازیکنی که نامزد دریافت جایزه توپ طلا شد

در سال 2017 و در 18 سال و نه ماه، امباپه جوانترین بازیکنی بود که در فهرست کوتاه 30 نفره با ارزش‌ترین فرد فوتبال حاضر قرار گرفت، سرانجام از مایکل اوون نیز عبور کرد و هفتم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала