Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برنابئو مجهز به چمن جمع شونده میشود + عکس

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پس از باز سازی قرار است به چمن جمع شونده مجهز شود.

به گزارش اسپوتنیک، سانتیاگو برنابئوی جدید یکی از بهترین‌ معماری‌های شهر مادرید و یکی از دیدنی‌ترین استادیوم‌های جهان خواهد بود. پوست بسته بندی شده و سقف جمع شونده آن بارزترین ویژگی‌های این ورزشگاه خواهد بود اما بهترین راز نگه‌داشته شده در این باشگاه در محل برگزاری است. پروژه‌ای که اکنون در حال ساخت است تا برنابئوی جدید را به یک استادیومی با چمن جمع شونده تبدیل کند.

View this post on Instagram

#LaPortada ‘Bernabéu Rock and Gol’ 🗞

A post shared by MARCA (@marca) on

طرحی که به کلسیوم سفید اجازه می‌دهد چمن زنی قابل جابجایی داشته باشد. در حقیقت فلسفه جدید باشگاه استفاده چند منظوره از برنابئو است زیرا رئال استادیوم خود را برای سایر برنامه‌ها به ویژه کنسرت‌ها مد نظر دارد و چه کسی می‌داند در آینده حتی بازی‌های بسکتبال یا سایر رشته‌ها نیز در آن انجام شود، برای همین امر چمن آن به حالت جمع شونده بدل می‌شود که در عرض چند دقیقه قابل برداشت است. از آنجا که از زمان که طراحی خانه جدید رئال طراحی شده، پروژه‌های مختلفی برای اجرای این ایده در نظر گرفته شده است. خارج کردن همه چمن از ورزشگاه مانند میدان شالکه با توجه به اینکه برنابئو در قلب شهر قرار دارد و جایی برای حذف همه آن امکان پذیر نیست. بنابراین گزینه‌ای برای برداشتن چمن روی صفحاتی که با ریل حرکت می‌کنند و اقامت در جایی در همان استادیوم انتخاب شده است.

این کار طرح پیچیده و بلندپروازانه را نشان می‌دهد که با بهره‌گیری از این که رئال در حال حاضر قصد حضور در برنابئو را ندارد، به زودی آغاز می‌شود و نیاز به کار دقیق دارد تا به سایر سازه‌های شهر که از زیر استادیوم عبور می‌کنند آسیب نرسد.

استادیوم جدید تاتنهام و ورزشگاه شالکه 04 از این سیستم استفاده می‌کنند. بر خلاف رئال مادرید هر دو زمینه بازی را از امکانات خود خارج می‌کنند در حالی که مادرید می‌خواهد چمن در داخل محوطه قرار گیرد. اسپورزها از سیستم بشقاب‌ها و ریل‌های بسیار شبیه به آن استفاده می‌کنند که مادریدی‌ها قصد دارند کاشت آن را انجام دهند در حالی که آلمانی‌ها در حدود 12 ساعت کل صفحه را با یک صفحه 10 هزار تُنی (با راهنماهای 25 سانتی متر عرض و 300 متر طول) می‌کشند. اداره افزایش در کسب و کار مادرید معتقد است که برنابئوی جدید بهترین راه حل در مواجه با آینده می‌باشد زیرا بهره برداری از آن بزرگترین مورد درآمد باشگاه خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала