Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چند بازیکن قربانی آمدن لاوتارو به نیوکمپ می‌شود؟

© Barcelona FCباشگاه بارسلونا
باشگاه بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمدن لاوتارو مارتینز به نیوکمپ ضمن این‌که می‌تواند به بارسلونا کمک نماید اما احتمالا برای آمدن او کوتینیو، گریزمن و چند بازیکن دیگر قربانی خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه فوتبال بارسلونا در بازار نقل و انتقالات پیش‌رو قصد دارد لاوتارو مارتینز را بدون پرداخت پول به خدمت بگیرد اما برای آمدن او تعداد بالایی از بازیکنان پیر و آسیب پذیر با دستمزدهای عظیم قربانی خواهد شد.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا "ایوان زامورانو" بازیکن سابق اینتر به رغم علاقه شدید بارسلونا، به ماندن لاوتارو مارتینز خوش بین است.

زامورانو گفت: "من اطمینان دارم که او خواهد ماند. بارسا باید 100 میلیون یورو را در نظر بگیرد این حداقل پولی است که اینتر برای لاوتارو می‌پذیرد حتی اگر آنتونیو کونته [آرتورو] ویدال را دوست داشته باشد. اما بارسلونا مشکلات مالی دارد که به آنها اجازه نمی‌دهد لاوتارو را بخرند به همین دلیل فکر می‌کنم او می ماند. من شک ندارم."

در حالی که ممکن است کاتالان‌های مجهز به پول تابستان امسال از بازگشت نیمار به نیوکمپ استفاده کنند، آنها همچنان از خرید مارتینز دست بردارد نخواهند شد.

در حقیقت بارسا در تلاش‌های خود برای راضی کرد این مُهاجم آرجانتینی که بند خرید 111 میلیون یورویی (97 میلیون پوند) دارد و در تاریخ 15 جولای منقضی می‌شود بسیار خلاقانه عمل می‌کند.

همانطور که قبلاً توسط "گُل" فاش شده بود، آبی‌اناری پوشان دوست دارند نلسون سمدو را با ژوآئو کانسلو در منچسترسیتی تعویض کنند و سپس بلافاصله این دومی را به اینتر اختصاص دهند تا از هزینه مارتینیز کم کنند.

با این حال بارسا همچنین به شدت تلاش می‌کند تا حد ممکن سرمایه برای پنجره نقل و انتقالات تابستانی را جمع کند به همین دلیل آن‌ها به به پیشنهادات برای هر یک از اعضای تیم اول حتی لیونل مسی، فرانکی دی‌یونگ و مارک آندره‌تراشتگن گوش می‌دهند.

این بدان معناست که هیئت مدیره حتی می‌تواند برای فروش عثمان دمبله و آنتوان گریزمن در مذاکرات را باز بگذارند که نمایانگر وضعیت قابل توجهی است با توجه به اینکه آن‌ها دو تا از خریدهای "بیانیه‌ای" درزمان تصدی جوزپ ماریا بارتومئو هستند.

در واقع بارتومئو پیش از این ادعا کرده بود که دمبله بازیکنی بهتر از نیمار است که او به طور موثری در نیوکمپ جایگزین وی کرد در حالی که این رئیس بود که سال گذشته وادار کرد تا گریزمان را راضی به پیوستن به تیم کاتالونیایی نماید.

با این وجود، همیشه نگرانی‌های تاکتیکی وجود داشته که آیا گریزمان که در یک حمله دو نفره بهترین عملکرد را دارد برای شکل گیری سیستم 4-3-3 محبوب بارسا صحیح است؟ سیستمی که کیکه ستین قبلاً سعی داشت از آن دور شود و اما در حد صحبت باقی ماند.

در نتیجه بارسا به هر پیشنهاد برای گریزمان در حدود 120 میلیون یورویی (105 میلیون پوند) که آن‌ها به اتلتیکو پرداختند، گوش می‌دهد.

در مورد دمبله هیچ انكاری وجود ندارد كه وی باز هم بازیکنی با پتانسیل عظیم باشد اما این بازیکن 23 ساله بارها مصدوم شده و حالا مجاب شده او را که در 2017 خرید به ارزش مبلغ اولیه 105 میلیون یورو (92 میلیون پوند) بفروشد تا ضررهای ناشی از این دست را كاهش دهد.

با این وجود بارسا هنوز پیشنهادهای بزرگی را برای دمبله دریافت نکرده که با توجه سوالاتی که در مورد نظم و انضباط او پرسیده شده بود، شگفت آور نیست.

ساموئل امتیتی ​​هموطن دمبله نیز با توجه به مشکلات مصدومیت خود طی دو سال گذشته به گونه مشابه به دور از میادین بوده است. اساساً باشگاه‌ها دقیقاً به همین دلیلی که بارسا مایل به جدایی اوست تمایلی به قمار بازی در میانه فصل ندارند.

البته هدف اصلی بارسا از نظر مصدومیت در تابستان امسال، پیدا کردن خریدار برای فیلیپه کوتینیو است.

بازی‌ساز برزیلی در حال حاضر با مصدومیت در بایرن مونیخ روبروست که این باشگاه نیز به نوبه خود تصمیم گرفته ماندن این هافبک مُهاجم را در آلیانز آرنا دائمی نکند.

بنابراین بارسا منتظر است که یک تیم لیگ برتری برای ستاره سابق لیورپول پیش‌قدم شود اما حتی تیم‌های برتر انگلستان نیز با فشار مالی ناشی از همه‌گیر کروناویروس روبرو شده‌اند.

در نتیجه بلوگرانا هنوز یک پیشنهاد منفرد را برای بازیکنش دریافت نکرده که آنها را مجبا سازد زیرا این باشگاه می‌خواهد او را با نیمی از هزینه اصلی او(160 میلیون یورو) بفروشد.

اوضاع کوتینیو مخصوصاً برای باشگاهی که باید از راه فروش بازیکنان قبل از 30 جون 40 میلیون یورو جمع کند، برای برآورده کردن نیازهای بودجه‌اش در فصل جاری مشکل ساز است.

تا به امروز آنها فقط 6 میلیون یورو از انتقال مارک کوکورلا که در معامله دائمی به ختافه پیوسته بود بدست آوردند. از بین اعضای باقی مانده تیم بالقوه بارسا برای سال‌های 2020 تا 2021 هر کس فکر می‌کند امرسون د سوزا و پدری را به فروش برسد.

امرسون بازیکن برزیلی در حال حاضر با رئال بتیس قرارداد قرضی دارد اما می‌تواند در سال 2021 با 6 میلیون یورو توسط بارسا خریداری شود در حالی که تنها تصمیمی که باید در مورد پدی ستاره 17 ساله لاس پالماس گرفته شود این است که آیا وی ارسال خواهد شد یا نه. وقتی در تاریخ 1 جولای وارد کاتالونیا می‌شود باید به صورت قرضی برود و یا به تیم اول اضافه شود.

ژان کلر تودیبو در بارسلونا طرفداران زیادی دارد اما شالکه گزینه‌ای برای خرید این مدافع 20 ساله فرانسوی در پایان فصل به ارزش 25 میلیون یورو (22.4 میلیون پوند) دارد.

علاوه بر این تودیبو یکی از معدود بازیکنان بارسا است که سایر باشگاه‌های اروپا به او علاقه‌مند هستند.

در واقع در حالی که جونیور فیرپو که آگست گذشته به بتیس پیوسته در مذاکرات خود با بارسا در مورد معامله مبادله‌ای که شامل میرالم پیانیچ و آرتور می‌شود تراشه‌ای جذاب برای یوونتوس را ثابت نکرده و بارسا برای درخواست ستاره آینده‌دارش او را برای قهرمان ایتالیا در نظر گرفته است.

اینتر به یکی دیگر از بازیکنان بارسا "رافینا آلکانترا" علاقه مند است اما در مورد سلتا ویگو همانطور که در مورد ویدال و ایوان راکیتیچ نیز وجود دارد، نراتزوری اگر به معنای دریافت پول کمتری برای لاتارو باشد وی را در نظر نخواهد گرفت.

بارسا بسیار دوست داشت که ویدال و راکیتیچ را از کتاب‌های خود دور کند اگرچه با توجه به این که این جفت رقم‌های به ارزش 9 میلیون یورو و 6 میلیون یورو دستمزد در سال دارند.

در همین حال مارتین بریتوایت  که در جون 29 ساله می‌شود را به خاطر پر شدن جای عثمان دمبله مصدوم از لگانس به خدمت گرفت تا بتواند بحران آسیب دیدگی او را برطرف کند.

با این حال شوک بزرگی خواهد بود اگر بارسا نتواند تنها یک خریدار برای بریتوییت پیدا کند بلکه می‌خواهد حتی با پرداخت 18 میلیون یورو هم از شر ستاره ملی پوش دانمارک خلاص شود و این مشکل اصلی بارسا در حال حاضر است: آنها تیم‌ پر از پیر یا بازیکنان مستعد آسیب دیده را با حقوق عظیمی در اختیار دارد.

البته بلوگرارنا هنوز می‌تواند راهی برای دیدار با بند خرید لاوتارو بسازد اما فعلاً زامورانو دارای این حق است که اطمینان داشته باشد که اینتر با ارزش‌ترین مالکیت خود را حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала