Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آرسنال-سیتی؛ توپچی‌ها با لباس مخصوص کرونا + عکس

© REUTERS / PAUL CHILDSArsenal yarı final kapısını araladı
Arsenal yarı final kapısını araladı - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیگ برتر فوتبال انگلستان از امروز رسما دوباره از سر گرفته می‌شود و در حساس‌ترین بازی آرسنال و سیتی با هم روبرو می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه آرسنال که قرار است امروز اولین بازی خود پس از بحران کروناویروس را در لیگ برتر برابر منچسترسیتی به میدان می‌رود.

اما برای این بازی آرسنال لباس ادای احترام NHS و جنبش حمایت از سیاه پوستان را منتشر کرده که پیر امریک اوبامیانگ و... امروز چهارشنبه مقابل منچستر سیتی می‌پوشند.

در حالی‌که در مرحله اول بازی‌های امروز چهارشنبه قرار است به جای نام بازیکنان در پشت پیراهن از'Black Lives Matted'  استفاده شود و به خاطر حمایت از جنبش ضد نژادپرستی یک لوگو بنام Black Lives Matter نیز برای بقیه بازی‌های فصل‌ 2019-20 در آستین پیراهن‌ها باقی خواهد ماند.

رحیم استرلینگ که احتمالاً چهارشنبه شب با آرسنال روبرو خواهد شد صدرنشین بازیکنان لیگ برتر بوده و خواستار تغییر بیشتر در میان جنبش Black Lives Matter است.

و همچنین کیت‌های بازیکنانی که تصمیم می‌گیرند قبل از بازی یا جشن گرفتن زانو بزنند ژستی که مترادف با جنبش و مبارزه با نژادپرستی است توسط این لیگ حمایت می‌شوند.

هفته قبل بازی دوستانه آرسنال پشت درهای بسته انجام شد و همه حاضرین با هم می‌خواندند: "نمی‌توانم نفس بکشم"، "پوست من جرم نیست" و "من سیاه نیستم اما ایستاده‌ام با تو."

در بیانیه‌ای از بازیکنان لیگ در هفته گذشته آمده است: "ما بازیکنان به هدف ریشه کن کردن نژادی پرستی در هر کجا که وجود داشته باشد، ایستاده‌ایم تا در جامعه جهانی گنجانیش، احترام و فُرصت‌های برابر را برای همه ایجاد کنیم، فارغ از رنگ یا عقیده آنها"

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала