Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آغاز روند پرداخت الکترونیکی معاش ورزشکاران ملی پوش + عکس

© عکس: صفحه ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستانتوفان هریرود
توفان هریرود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمیدالله کبیر معاون فنی و مسکلی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش، از آغاز روند پرداخت الکترونیکی معاش ورزشکاران ملی پوش خبر داد و مدعی شد که ملی پوشان معاش چهار ربع خویش را دریافت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ورزشکاران ملی‌ پوش کشور ماهانه مبلغ هزار افغانی معاش دریافت می‌کنند و در چند سال گذشته مشکلات فراوانی برای ملی پوشان هنگام دریافت همین مبلغ معاش پیش می‌آمد و بسیاری از فدراسیون‌ها معاش ورزشکاران را پرداخت نمی‌کردند.

ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش کشور برای رفع این معضل از شش ماه قبل روی طرحی کار را آغاز کرد که با عملی شدن آن ورزشکاران معاش شان را به شکل الکترونیکی و بدون مداخله فدراسیون‌ها دریافت کنند.

حمیدالله کبیر معاون فنی و مسکلی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از آغاز این روند خبر داد و مدعی شد که ورزشکارن ملی‌ پوش معاش 4 ربع شان را امروز دریافت کرده اند.

آقای کبیر گفت:" ما از چند ماه قبل تفاهمنامۀ به منظور انتقال معاش و امتیازات ورزشکاران (عصریه، سفرخرچ و جیب خرچ) با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اداره آسان خدمت و شرکت‌های مخابراتی به امضاء رساندیم و پس از آن پروسه بایومتریک ورزشکاران در مرکز کشور و سپس در اکثر ولایات آغاز گردید، که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا این پروسه کمی با کندی و مشکلات مواجه گردید، اما با آن‌هم پس از سپری نمودن همه چالش ها، خوشبختانه امروز 4 ربع معاش ورزشکاران ملی پوش به حساب شان انتقال نموده است".

معاون اداره ورزش کشور در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از ورزشکاران معاش شان را دریافت کرده اند، گفت:" امروز نزدیک به دو هزارورزشکار ( دختر و پسر)  که برخی‌ها 4 ربع و برخی دیگر 2 ربع معاش شان را دریافت نکرده بودند، از طریق خدمات الکترونیکی معاش شان را دریافت کردند که بیشتر در کابل و تعدادی کمی هم در ولایات بودند اما تلاش داریم تا به زودترین فرصت ممکن همه ورزشکاران در سراسر کشور شامل این پروسه گردند".

آقای کبیر در مورد شیوۀ پرداخت معاش ورزشکاران ملی پوش که در خارج از کشور به سر می‌برند و از طریق تیم‌های مهاجرین به تیم ملی راه پیدا می‌کنند، گفت:" ورزشکاران مهاجر ما که پس از بازگشت به وطن و اشتراک در رقابت‌های انتخابی به تیم ملی راه پیدا می‌کنند، می‌توانند نزدیک‌ترین افراد و یکی از اعضای خانوادگی خود را به اداره ورزش معرفی کنند و از آن طریق دستمزد شان را دریافت کنند".

معاون اداره ورزش کشور در مورد ازیاد معاش ورزشکاران گفت:" ما با ریاست جمهوری و وزارت مالیه کشور در این مورد صحبت نموده‌ایم و آن‌ها خواهان شفافیت در شیوۀ پرداخت ورزشکاران شدند که خوشبختانه ما موفق به انجام این کار شدیم و قرار است بزودی معاش ملی پوشان افزایش یابد".

روند پرداخت الکترونیکی معاش ورزشکاران در حالی آغاز می‌گردد که بسیاری از ملی پوشان از کم بودن معاش شان شاکی و مدعی اند که مبلغی را که اداره ورزش به آن‌ها به عنوان دستمزد پرداخت می‌کند، مصرف کرایه راه آن‌ها هم نمی‌شود و خواهان افزایش معاش شان بزودترین فرصت ممکن اند.

این درحالی‌ست که یک سال قبل برخی از ورزشکاران سراسر کشور کارزاری را زیرنام( "معاش بدهید، خیرات نه!") آغاز کرده بودند و اداره ورزش در آن زمان تعهد سپرد  که دستمزد و ورزشکاران به زودترین فرصت ممکن افزایش خواهد یافت، اما حالا که از آن زمان یک سال بیشتر می‌گذرد، ورزشکاران همچنان هزار افغانی معاش دریافت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала