Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک 1.5 میلیارد دالری فیفا برای مقابله با کرونا

© AP Photo / Keystone, Steffen SchmidtThe FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland
The FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا اعلام کرد برای کمک به جهان فوتبال جهت مقابله با ویروس کرونا مبلغ 1.5 میلیارد دالر به اعضای خود پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه شب گفت که این سازمان با اجماع با طرح کمک به اعضا به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دالر موافقت کرده است. رییس فیفا پس از جلسه شورای فدراسیون جهانی فوتبال افزود که این سازمان نظارت بسیار جدی برای استفاده از این کمک‌ها را به کار خواهد گرفت.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا  Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
فیفا و کمک 150 میلیون دالری به فدارسیون‌های عضو

او با بیان این که پیش پرداخت 150 میلیون دالری کمک به فدراسیون‌ها در ماه اپریل اعلام شد، گفت:«صندوقی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دالربرای کمک به اعضا به خاطر شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته است که این طرح به صورت کمک هزینه و اعطای وام خواهد بود.

اینفانتینو پیشتر در پیامی که از طریق فیدیو کنفرانس به فدراسیون‌های فوتبال ارسال شد، اعلام کرده بود، فیفا  در حال بررسی یک طرح برای اعطای کمک مالی برای خانواده فوتبال است. طرح کمک مالی فیفا با هدف ایجاد سازوکاری مبتنی بر نیازهای طرف‌های ذینفع صورت می‌گیرد از جمله فوتبال بانوان را نیز در بر خواهد گرفت. همچنان که این طرح باید به صورت مدرن، مؤثر و شفاف با قواعد و ضوابط محکم عمل کند.

فیفا  اواخر اپریل150 میلیون دالر به فدراسیون‌های ملی پرداخت کرد که عبارت بود از پیش‌پرداخت‌های فصل 2019 - 2020 که به صورت زودهنگام برای مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته بود.ویروس کرونا باعث شده تا تمام لیگ های دنیا و مسابقات بین المللی به حالت تعلیق دربیاید. همین نیز باعث ایجاد بحران مالی شدید در میان باشگاه ها و نهادهای ورزشی شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала