Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تجزیه و تحلیل تکنیک پنالتی سرخیو راموس

© AFP 2023 / Janvier SorianoЗащитник фк "Реал Мадрид" Серхио Рамос пробивает в ворота "Барселоны"
Защитник фк Реал Мадрид Серхио Рамос пробивает в ворота Барселоны - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این روزها ضربه زدن پنالتی‌های رئال مادرید به عهده سرخیوراموس است اما او چگونه عمل می‌کند؟

به گزارش اسپوتنیک، تکنیک ضربه زدن پنالتی توسط کریستیانو رونالدو در رئال مادرید به شدت مورد احترام بود اما پس از رفتن او به یوونتوس، ​​سرخیو راموس به آرامی وارد این نفش شده و سبک او حالا ارزش آن را دارد که به خودی خود مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

کاپیتان رئال با چندین گل کلیدی که از 12 یاردی در این فصل رقابت‌ها به ثمر رسانده یک سبک بسیار منحصر به فرد برای ضربه زدن پنالتی اوست که شامل مطالعه نحوه حرکت دروازه‌بان حریف نیست.

20 پنالتی موفق راموس را در رده متخصصین ضربه از روی نقطه پنالتی قرار داده و مارکا در مورد اسرار پشت آنچه که ثابت کرده چنین راهی کارآمد برای گرفتن مجازات باشد، پراخته است.

رونالدو 13 ضربه پنالتی از 92 ضربه را برای رئال مادرید از دست داد در حالی‌که راموس فقط یکی از 21 پنالتی را از دست داده که برابر با یک نرخ موفقیت حیرت آور 95% است.

علاوه بر این، تنها ضربه که او به گل بدل نکرده به 26 ماه پیش بر میگردد بنابراین به نظر می‌رسد که کاپیتان راه ثابت برای جلوگیری از محو شدن پیدا کرده است.

او اهمیتی نمی‌دهد که یک دروازه‌بان چه کاری را انجام می‌دهد، وی به توانایی خود چنان اطمینان دارد که اعتقاد ندارد آنچه یک دروازه‌بان می‌تواند در کمترین شرایط تأثیر بگذارد، نیست.

در فرار او صبر می‌کند تا دروازه‌بان حرکتی انجام دهد و سپس توپ را به یک قسمت واضح‌تر از گل می‌فرستد، ساده به نظر می‌رسد اما شجاعت ورزشی زیادی را می‌طلبد.

فقط کمترین ضربه‌ای که از روی دروازه‌بان به دست می‌آید به راموس فرصت کافی می‌دهد تا بداند که توپ را به خاطر گل شدن به کدام گوشه دروازه شلیک کند.

راموس قبل از شروع مجدد لالیگا در لبه محوطه جریمه می‌ایستد جایی که او به توپ نگاه نمی‌کند و فقط دروازه بان را می‌بیند.

به دلیل این تکنیک راموس در واقع طرف خاصی از شبکه را پشتیبانی نمی‌کند.

بنابراین دروازه‌بان‌ها حتی نمی‌توانند به بخش آنالیز خود تکیه کنند تا در مورد اینکه پنالتی به کجا می‌رود حدس بزنند.

راموس می‌تواند توپ را در هر نقطه دروازه قرار دهد و او می‌تواند تقریباً تا ثانیه دوم قبل از تماس با توپ تصمیم بگیرد.

دیوید سوریا در این باره می‌گوید: "من فکر کردم که او قصد دارد به یک پانکنا ضربه بزند. با کنترلی که کاپیتان اسپانیا داشته دروازه‌بان‌ها باید قبل از تصمیم گیری یک لحظه صبر کنند و این فشار حتی بیشتر به آنها وارد می‌شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала